Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:28		 | 
	
			Głowica silnika 1.8 TD a 1.8 D | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 FreshSensi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Sokołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2014,  19:51   Głowica silnika 1.8 TD a 1.8 D
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich, chce zapytać o to czy głowica z silnika 1.8 TD jest taka sama jak głowica z silnika 1.8 D. Problem polega na tym że muszę wymienić głowicę, a w okolicy do kupienia znalazłem tylko od silnika doładowanego. Z góry dziękuję za odpowiedzi    | 
             
						
				_________________ .. | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Mar 2014,  20:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Mar 2014,  20:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest taka sama - p&p    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FreshSensi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Sokołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2014,  13:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W monatażu również żadnych róznic jak np. grubość uszczelki? | 
             
						
				_________________ .. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Mar 2014,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Głowicę powinieneś splanować tak czy siak, więc kwestia tego ile ściągnąłeś i czy zamierzasz zwiększać komprechę. 0,05 mm możesz zebrać bez zmiany uszczelki. W tych silnikach fabryczne uszczelki miały chyba 2 ząbki, więc każde ściągnięcie 5 setek to teoretycznie dodatkowy ząbek. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2014,  11:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | Głowicę powinieneś splanować tak czy siak | 	  
 
 
Wszyscy planują głowice z tych silników, a producent pisał wyraźnie: NIE zaleca się tego robić w przypadku głowic żeliwnych 1.8D/TD. | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2014,  12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jaszczur napisał/a: | 	 		  | Wszyscy planują głowice z tych silników, a producent pisał wyraźnie: NIE zaleca się tego robić w przypadku głowic żeliwnych 1.8D/TD. | 	  
 
A można zapytać czemu? Rozumiem, że żeliwo jest cięższe w obróbce, ale bez przesady... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jaszczur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1126 Skąd: SD (Dąbrowa G) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2014,  14:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszyscy to robią z automatu - to coś jak rytuał typu "zdjęta czapka = planowanie". A tymczasem przy zachowaniu kolejności odkręcania/zakręcania śrub głowicy nie ma potrzeby jakiejkolwiek obróbki tejże. A jeśli nie ma takiej potrzeby, to po co to robić na siłę, jeśli nawet producent nie przewidział takiej konieczności?    | 
             
						
				_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel_mk3  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Wiek: 34  Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2014,  14:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja w kilku autach zrzucałem głowicę i nie planowałem jej. Co innego jak wypluło uszczelkę, to tak. | 
             
						
				_________________
  
 
 
Auto-Elektryka Zielona Góra
 
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2014,  11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeliwo trudniej "zepsuć", fakt.
 
 
Rozumiem Wasze argumenty i przyjmuję do wiadomości   
 
 
Wytknę jednak jeden aspekt - jeśli silnik był przegrzany, to założenie takiej głowicy bez uprzedniego splanowania, sprezentuje same kłopoty. Wystarczy, że wiem co u mnie się działo jak się silnik przegrzał przez mechanika-partacza... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |