Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
24 Mar 2014, 20:14
[MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju
Autor Wiadomość
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 25 Lut 2014, 11:03   [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju

Witam,
jak w temacie wyżej.Posiadam aparat pomiarowy ale oprócz sprawdzenia ile Volt w danym momencie jest nie wiem co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić.
Pozdrawiam
 
 
Marcink 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 36
Skąd: Knurów
Wysłany: 25 Lut 2014, 11:55   

U mnie radio na postoju brało prąd bo miało coś zepsute w środku. Po nocy akumulator był padnięty
 
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 25 Lut 2014, 13:04   

Dzięki za radę już ktoś o radiu wspominał , więc odłączyłem i zobaczymy...
Szkoda, że takie akcje się dzieją ale po 19 latach może się coś "spsuć".
Fajnie, że można poradzić się na forum , bo czy normalnie wpadłby człowiek na pomysł że przyczyną może być "śmierdzące oryginalne fordowskie radyjko".Jakbym był młodszy to pewnie bym już kilka razy audio zmieniał , ale w "dupowozie" nie zamierzałem.Mam nadzieję że to właśnie radio było przyczyną...-jakby co to dam znać.
Pozdrawiam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lut 2014, 15:37   

Peter, googlnij sobie jak zmierzyć pobor prądu.
W skrócie: odłączasz kleme (np minusową), miernik ustawiasz przełącznikiem na pomiar A(mperow), kable od miernika wtykasz w COM i 10/20A, jednym kablem dotykasz minusa, drugim odłączonej klemy. Wszystko robisz na wyłączonym silniku. Nie próbuj odpalać auta przy takim połączeniu, bo sfajczysz miernik. Dopuszczalny maksymalny pobór prądu to bodajże 0.1A.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Lut 2014, 21:24   

Peter - kup badziewny miernik w sklepie (są takie za 10-20zł) - wystarczy. Zmierz prąd i zgłoś się ponownie, to poradzimy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 25 Lut 2014, 22:46   

Jedno jest pewne to nie radio , ja miernik mam ale póki co mierzyłem tylko ile aku ma volt na posoju i wartość ta spadła w ciągu dnia z 12,37 do 11,87 V czyli znacznie.Jutro spróbuje zmierzyć j.w.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lut 2014, 22:49   

napięcie nic nie mówi. Taki spadek jak podałeś jest prawidłowy.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Lut 2014, 19:56   

Peter, wiesz co? mam dziś dobry humor i chwalisz forum :ok:
ale mógłbyś trochę poszperać na forum, bo to już było...
woltomierz to akurat marny pomysł... amperomierz, a nawet mA to :ok:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 26 Lut 2014, 21:06   

O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.
Teraz to już bez znaczenia , bo już nie mam czasu pogrzebać, a mam termin w piątek u mechanika zostawię auto i niech sprawdzą.
Ale na pewno dam znać co było, tak aby ktoś mógł w przyszłości skorzystać z moich doświadczeń.Jedno jest pewne - u mnie cały osprzęt (alternator,rozrusznik,sprzęgło,elektryka,etc.) jest oryginalne od nowości czyli ma wiek 19 lat więc nastąpiło zmęczenie materiału.
Myślałem że mały przebieg ustrzeże mnie przed naprawami tego auta , ale się myliłem.
Już go nie lubię... :krzesłemgo:
Tak czy siak 3 lata przejeździłem bez żadnej ingerencji...
Jedno jest pewne (pozytywne) jak już się coś spie... to koszta naprawy lub wymiany da\
nej rzeczy są około 3 razy mniejsze niż do mojej e39, która i tak jest na tyle wiekowa że części są do przełknięcia.
Pozdrawiam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Lut 2014, 22:41   

Peter napisał/a:
O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.


nie, jest idealny.
Akumulator nigdy nie utrzymuje napięcia powyzej 12v. Musiałeś wcześniej jeździć autem, przez co wyszedł taki pomiar. A ~11.8 to standardowe napięcie zdrowego akumulatora ;-)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lut 2014, 23:07   

vegetagt - z tym napięciem, toś przegiął ostro. 11,8V spoczynkowego to akumulator rozładowany. Jest nawet FAQ na FKP odnośnie akusiów - FYI: KLIK. Polecam przeczytać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Lut 2014, 23:11   

Pufcio, kajam się, 1V mi uciekł :(
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Mar 2014, 11:31   

Niestety...
Mechanik stwierdził , że oni to tylko typowe usterki naprawiają a z moim problemem pownienem udać się do elektryka...
Super.. zaczynam od początku..
Mam 2 dni weckendu więc może pogrzebie sam.
Przy okazji stwierdziłem , że na zapalonym silniku ładowanie jest do max 13,3 V więc z tego co wyczytałem na forum to za mało więc można by podejrzewać 19-sto letni alternator że już siada , ale z drugiej strony skoro jest ciągły pobór prądu to może właśnie z tego powodu jest tylko takie napięcie..

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 12:20 ]
<było>
akumulator trzyma cały czas napięcie 12,95 V napostoju i nie spada nawet o 0,01 Vot na minutę tak jak wcześniej , pobór mocy na postoju to 0,01 A (dzięki za info jak zmierzyć) , a na zapalonym sil. ma napięcie 14,29 Volt czyli idealne...
Niestety nie wiem co było przyczyną wcześniejszych cyrków i czy kiedyś się odnowi...(jedyne co zrobiłem oprócz dziesięciokrotnego odłączania i przyłączania aku to spryskanie wd40 wszystkich styków przy masie, rozruszniku , etc.)
Póki co będę sprawdzał codziennie napięcie.
Pozdrawiam w ten piękny słoneczny dzień , niech trwa..
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Mar 2014, 00:19   

Peter, No to ja bym jeszcze poczyścił wszystkie te "spryskane" styki ,bo coś mi się wydaje że tu gdzieś leży przyczyna.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 4 Mar 2014, 22:00   

:głowąwmur:
Problem wrócił , pobór prądu na postoju 2,34 A normalnie miałem 0,01 A , Volty spadają o 0.01 na 10 sekund także masakra , boję się że 3-ci akumulator załatwię...
Wydaje mi się że to nie styki.Stawiał bym na rozrusznik lub alternator bo z tych urządzeń idą przewody bezpośrednio do aku i chyba nawet w przypadku zwarcia nie ma bezpieczników które by je odcięło.Poza tym rozrusznik jak i alternator są w ciągłym ruchu i ewentualnie ich ułożenie może mieć wpływ na usterkę.Może jeszcze powalczę...
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 5 Mar 2014, 14:37   

zamiast tyle kombinować to weź kolego porozkręcaj przewody do rozusznika i alternatora i badaj pobór prądu. potem do reszty okablowania
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Peter 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 9 Mar 2014, 22:13   

Okazuje się że (po sprawdzeniu po kolei ,) to alternator musi mieć jakieś zwarcie bo ciągnie 2.98A w stanie spoczynku.
Także najprościej będzie wymienić alternator.
Pozdrawiam
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Mar 2014, 01:50   

wysadzona dioda w mostku. 3 A to wykończy w 10 godzin akumulator praktycznie do zera. Mostek chiński kosztuje od 30-80 zł raczej droższy nie będzie. Kwestia modelu alternatora, bo czasami wymiana jest łatwiejsza a czasami trudniejsza. Raczej na pewno potrzeba lutownicy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zanim założysz TUTAJ nowy wątek przeczytaj to koniecznie !!
I ZASTOSUJ SIĘ !!!! REGULAMIN
trzeci Nasze auta 0 8 Cze 2008, 12:12
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.