| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  10:00
 | [MK6] Wypalony katalizator | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2014,  23:07   [MK6] Wypalony katalizator |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 dłuższy czas walczyłem z lampką "check engine". Okazało się, że jest to wypalony katalizator (stwierdził to zarówno ASO jak i "niezależny" mechanik). Mogło być to spowodowane tym, że przewody wysokiego napięcia przez poprzedniego właściciela nie zostały wymienione na czas (wymieniłem je jak zauważyłem, że wilgotną pogodę jeden z cylindrów nie pali - kompletny brak izolacji w jednym miejscu). Przez to pewnie benzyna dostawała się do katalizatora. I teraz pytanie co z tym fantem zrobić? Z jednej strony mogę jeździć z zapaloną lampką, ale jak coś poważnego się stanie to nie będę wiedział (chyba, że samochód się zatrzyma
  . Nowy katalizator to dość spory wydatek, a taki ze szrotu może wcale nie być w lepszym stanie. Słyszałem o magikach co "naprawiają" katalizatory - warto się tym zainteresować? Dodam, że mam MK6. 
 Z góry dzięki.
 Pozdrawiam,
 herszt
 
 
  	  | Kod: |  	  | Nie musiałbyś dodawać, jakbyś w wyborze modelu zaznaczył MK6 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Sty 2014,  04:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kruban   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 44
 Dołączył: 27 Lis 2013
 Posty: 19
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2014,  09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu? Ja miałem niedawno błąd o działaniu poniżej minimum ale go wykasowałem i na razie jest spokój. Już nawet kupiłem emulator drugiej sondy lambda ale się wstrzymam z założeniem do następnego błędu, mam nadzieje, że nastąpi to po zimie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tobol   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 02 Wrz 2013
 Posty: 344
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2014,  20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Weś najlepiej młotek gumowy wejdź do kanału i popukaj z wyczuciem w katalizator czy coś "dzwoni" jak doszło do poważnego wypalenia że już coś dzwoni jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał. Chyba, że troszczysz się o nasze środowisko to wymień na nowy  ale katalizator jest tak potrzebny, że oooo jaaaa   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2014,  23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kruban napisał/a: |  	  | A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu? 
 | 
 
 Błąd, który mi się przytrafił to: P0420 (Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej - rząd 1). Za pierwszym razem jak go kasowałem to wrócił po jakiś 2-3 miesiącach. Potem wystarczyły już 2-3 tygodnie, a teraz wraca w zasadzie od razu po wykasowaniu.
 
 
  	  | Tobol napisał/a: |  	  | ...jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał. | 
 
 A czy to przypadkiem nie będzie miało jakiegoś negatywnego odzwierciedlenia w spalaniu? Czy ta sonda nie ma z tym nic wspólnego?
 
 Z góry dzięki.
 Pozdrawiam,
 herszt
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kruban   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 44
 Dołączył: 27 Lis 2013
 Posty: 19
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2014,  01:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do spalania to wpływ na nie ma raczej pierwsza sonda. Druga chyba tylko sprawdza ilość tlenu w spalinach, chodzi o normy czystości spalin. Jeżeli jedynym objawem jest zapalająca się kontrolka check engine to można na początek założyć tylko emulator, jeżeli po tym lampka nie będzie się zapalać a auto będzie jeździło sprawnie i nie będzie paliło więcej to ja dałbym sobie spokój z dłubaniem w samym katalizatorze. Ciekawe tylko jak to jest później z przeglądem rejestracyjnym bo tam chyba badają spaliny. Czy u nich wykaże, że samochód nie spełnia wymaganej normy? Aczkolwiek patrząc na złom, który masowo porusza się na naszych drogach chyba nie przywiązują do tego dużej wagi. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tobol   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 02 Wrz 2013
 Posty: 344
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2014,  08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 
 Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne
  ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym. Jak ktoś chce być aż takim magikiem to ok  3 opcja jest najlepsza w tym momencie. 
 herszt Sprawdź najpierw młotkiem gumowym czy już coś w środku katalizatora nie lata bo jeżeli tak to lepiej już wyciąć środek, ponieważ jak Ci resztki kata zatkają wylot to stoisz
  Jeżeli chodzi o spalanie to na początku jak mi błąd wyskoczył to wydawało mi się, że podskoczyło o jakieś 0.5L ale co do tego nie mam 100% pewności. Po założeniu emulatora kątowego problem minął jak dotąd po 3000km nie powrócił ale diodalodz ma racje raz działa raz nie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2014,  17:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tobol napisał/a: |  	  | 
 Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne
  ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym. | 
 Na to też jest metoda :
 http://allegro.pl/kataliz...3790617966.html
 Jest cała gama takich katalizatorów, można nawet obciąć i zespawać zwykły katalizator o pożądanej średnicy. W dobie dobrego dostępu do Tiga i Miga takie naprawy są bardzo proste.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Rozwiązanie 3 działa zawsze o ile jest poprawnie zamontowane Rozwiązanie 4 przywraca fabryczne parametry spalin.
 Katalizatory do twojego auta są nieco droższe bo muszą spełniać normę emisji EURO-4, a to oznacza inny skład chemiczny takiego katalizatora w porównaniu np z Euro-2
 | 
 
 To ja spróbuję w weekend wjechać na kanał i popukać katalizator. Tak czy inaczej chyba zdecyduję się na rozwiązanie 3. Pytanie tylko - jak wygląda instalacja tego urządzenia? Kanał jest potrzebny? Jakieś specjalistyczne procedury?
 
 Z góry dzięki!
 Pozdrawiam,
 herszt
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  02:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | zacznij od 1/2. Montaż w zakładzie tłumikarskim zajmie im 10 minut, a są duże szanse że to zadziała. Co do montażu emulatora, to można go założyć obok komputera samochodu bo tam są wszystkie potrzebne sygnały. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jeszcze jedno pytanie uzupełniające (bo nie mam jak zajrzeć pod spód) - czy do MK6 pierwszą wersję (nie kątowa) bez problemu da się zamontować? 
 Z góry dzięki!
 Pozdrawiam,
 herszt
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tobol   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 02 Wrz 2013
 Posty: 344
 Skąd: Racibórz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro koło 10:00 Ci dam znać  ja miałem kątowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2014,  23:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kupiłem ten "prosty". Mam nadzieję, że się zmieści (nie miałem okazji wjechać na kanał). Czy po wkręceniu błąd powinien zniknąć od razu? Czy trzeba jakiś czas poczekać? 
 z góry dzięki,
 pozdrawiam
 herszt
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sty 2014,  23:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | powinno się go skasować skanerem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tobol   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 02 Wrz 2013
 Posty: 344
 Skąd: Racibórz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | herszt   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3/58KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 11 Sty 2012
 Posty: 39
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2014,  19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie takowy kabelek posiadam, ale jakoś nigdy nie udało mi się skasować tegoż błędu za pomocą darmowych programów - może jakiś konkretny jest godny polecenia? A przy okazji - silnik powinien być uruchomiony czy zgaszony podczas takiej operacji? 
 z góry dzięki
 pozdrawiam,
 herszt
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2014,  21:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | wystarczy włączony zapłon. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |