Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:44 |
[MK4] słabe hamulce bębnowe tył |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 14:43
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Następnie wstępnie wyregulować samoregulator, tak by bęben dało się założyć i obrócić. Przy zakładaniu można sobie popukać w bęben młotkiem by ułożyły się szczęki. następnie trzeba przejechać 30-40 km bez napiętej linki ręcznego |
A przy MK2 tak samo się robi z samoregulatorem? Bo tu przecież jest magiczny, że w sumie 2-3 naciśnięcia pedału i powinien być ustawiony.
Pamiętam, że tez kiedyś jaja z tym miałem. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 17:59
|
|
|
Tak samo.
System nie działa tylko w grupie fiata, bo tam można naciągnąć od razu. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 18:07
|
|
|
diodalodz, nie łapie, co to za różnica, czy ustawie ten samoregulator rozciągając szczęki kluczem/srubokretem, czy depne 2x w pedał i też przeskoczy do tego samego położenia
Bo jeżeli chodzi o podpinanie linki ręcznego to domyslam się, że jezeli samoregulator ustawi się pod lekko naciągniętą linke ręcznego, to będzie kicha. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 23:35
|
|
|
nie ma różnicy czy depniesz czy ustawisz ręcznie, ale jak ustawisz ręcznie efekt będzie zawsze dobry, a automat czasami nie działa.
Po za tym automat się nie ustawi jeśli nie zahamujesz gwałtownie i do tyłu i do przodu , a mało ludzi wie o tym myku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sty 2014, 23:55
|
|
|
diodalodz napisał/a: | gwałtownie i do tyłu i do przodu |
aaa to mi chyba mówiłeś 5 lat temu |
|
|
|
|
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 8 Gru 2014, 19:17
|
|
|
Zrób tak jak kolega diadalodz mówi i ustaw ręcznie na maksa rozwarte tak żeby tylko bębęn wszedł.Też miałem słaby ręczny,wymieniłem wszystko i nadal dupa.Wkońcu wkurzony rozebrałem to i rozwarłem na maksa i efekt? blokuje koła na rękawie:) |
|
|
|
|
Iwan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Wrz 2015, 08:54 Re: [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
ja też walczyłem z ręcznym, nowe szczęki, nowe rozpieraki (samoregulatory) - oczywiście zakładane na zluzowaej lince
no i niewiele to pomogło, jak zaciągnę ręczny tak, że potem ciężko zluzować - no i auto mogę spokojnie pchnąć jak się zaprę
może problem trochę taki, że auto długo stało i może trzeba dotrzeć szczęki, ale jak ktoś ma jakąś radę, to dzięki, choć w temacie już chyba wszystko zostało napisane |
_________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Wrz 2015, 10:05 Re: [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
Procedura powinna być taka: (przy założeniu, że wymieniasz szczęki/bębny)
-zluzowanie linki przy wajsze ręcznego tak, żeby śruba trzymała tylko kilka gwintów
-wymiana
-maksymalne rozparcie szczęk tak, żeby ledwo bęben na nie wchodził <- najważniejszy krok
-poskładanie do kupy
-kilka jazd przód/tył, hamowanie roboczym, później ręcznym
-voila
Niestety nie można się zdawać na te "samoregulatory". Jest to taki szajs, że głowa boli. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
GGienek
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 30 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 00:48 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
Sorry, że odświeżam, ale muszę się podpiąć pod temat. Kilka dni temu mechanik wymienił mi szczęki i cylinderki, miałem słaby hamulec nożny, a ręcznego nie miałem wcale. Nie poczułem żadnej różnicy, z tym, że ręczny kilka razy zadziałał na śniegu.. Teraz znów nie ma wcale ręcznego, więc naciagnalem linkę i hamulec nożny jest dobry, wysoko łapie (wcześniej przy samej podłodze), ale ręcznego nadal nie ma ani trochę .. Nie mam już sił, bębny do wymiany? Nie stać mnie na to, żeby znowu wyrzucić kasę w błoto.. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 01:29 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
samoregulatory do wyczyszczenia/wymienienia i poprawnego ustawienia ;-) |
|
|
|
|
GGienek
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 30 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 10:50 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
Jesteś pewny? To znowu wydatek ponad 100 zł.. :( w sumie możesz mieć rację skoro ręczny kilka razy działał a potem nagle przestał. mechanik tam niby czyścił wszystko. Wiem też, że układ był tak zapowietrzony, że nie szło dobrze odpowietrzyc. A jak rozszerzyć szczęki? Bo rozumiem, że linkę trzeba poluzowac całkiem, rozszerzyć szczęki i założyć bęben na styk. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 13:34 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
GGienek, nigdy nie można być pewnym A przez internet to w ogole.
Robisz to sam czy u mechaniora? Bo jak sam to zdejmij bęben, wyjmij samoregulator. Zobacz, czy da się go rozszerzyć na maksa. Jak masz typ mk4: http://hamulcowe.com.pl/e... ... d8db9b.jpg to ząbki możesz poprawić malutkim pilnikiem. Bo z tego co piszesz, ze bylo i zniknelo, to moze facet go ustawił poprawnie, ale na ząbkach sie zlozyl. Ja tak w mk2 miałem. Tylko oczywiście nie piłuj żąbków, tylko powiększaj dziury między nimi. Ewentualnie zaspawaj w pozycji rozwartej, wersja ostateczna . Tak sie escorty naprawiało, gdy klient mówił że "jeszcze tylko przegląd musze jutro zrobić i auto za rok na złom, a ręcznego nie ma i szkoda cokolwiek inwestować"
Do ustawiania samoregulatora musisz mieć linke ręcznego na maksa odpuszczoną, tak by ogranicznik srebrnej wajchy: http://www.ford-esklep.pl... ... 5e3d50.jpg dotykał szczęki hamulcowej. Jak nie popuscisz ręcznego to będzie tak, jak dioda pisał wyżej - nie takie kąty działania sily i dupa. Dlatego po podciągnięciu ręcznego na lince zaczał ci działać hamulec nożny, a ręcznego brak. |
|
|
|
|
GGienek
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 30 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 18:26 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
Dzięki wielkie ! a jak ten samoregulator wyciągnąć ? Jak on się trzyma? Ząbki na pewno są łyse .. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 22:53 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
bębny w mk4 to jest temat rzeka, u mnie na parkingu z górki trzyma, a w czasie jazdy jest raczej słaby, przeglądy przechodzi to już się poddałem, ważne, że przednie mam idealne |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Sty 2016, 22:54 [MK4] słabe hamulce bębnowe tył
|
|
|
łatwiej pokazac niz opowiedzieć ;P
Jak cylinderek nie ma ciśnienia (pedał hamulca luźny), to szczęki hamulcowe opierają się na samoregulatorze. Jak depniesz hamulec to szczęki są rozwarte (bagatela 1-2mm...) i samoregulator wtedy się powinien ustawiać. Jak depniesz hamulec bez bębna, to teoretycznie powineines móc zdjąć samoregulator, ale to zalezy od tego, w ktorym momencei sie zaciął. Inaczej mogą ci wyskoczyć tłoczki z cylinderka.
Ja zawsze demontuje szczęki do takich akcji. |
|
|
|
|
|