| Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014,  11:01
 | [MK3] błędy sondy,czujnika temp cieczy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  13:34   [MK3] błędy sondy,czujnika temp cieczy |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, 
 otóż wróciłem przed chwilą z garażu,zrobiłem sobie teścik i na wyłączonym silniku wywaliło 2 razy błąd 28(sonda).na włączonym silniku wywaliło błąd 13 (czujnik temp cieczy) i 38 (sonda)..
 i tu jest zonk bo ostatnio zamontowałem nową,original,sonde lambda a czujnik jest też praktycznie nowy.wymieniłem CPP na nówke sztuke,nawet sterownik na inny...i nadal mam problemy ze spalaniem.
 
 i czy ktoś mi powie,z własnego doświadczenia,czy czujniki temperatury z mk3 i mk3,5 prócz kształtem czymś się różnia?
 |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bigel 19 Sty 2014,  18:04, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | bigel, a może wiązka zgniła i do kompa nie dochodzi prawidlowy sygnal? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie strasz mnie...też miałem takie podejrzenia. z racji że byłem ubrany na "galowo" nie chciałem już za bardzo grzebać.
 ale chyba będzie trzeba.albo pociągne nowe przewody z owych ustrójstw
 |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  15:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmierz na czujniku i przy ecu  bedzie od razu wiadomo |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Zmierz na czujniku i przy ecu
  bedzie od razu wiadomo | 
 Dokładnie ! Innej drogi nie ma.
 Na początek ciagłość przewodów zmierzyć, a następnie sygnały na czujniku i kompie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2013,  20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak też zrobię..tylko że jutro.dzisiaj już mi się nie chcę   |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2013,  18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | otóż.. była trasa dzisiaj tczew-gdynia-tczew..po 100km zalałem spowrotem pod korek i wyszło że 9,5 sobie spalila..
 podjechałem niedawno do garażu i sprawdziłem błędy,na zgaszonym standard 28 a po odpaleniu tylko 38 wyrzucało.Instalacja sondy sprawdzonai żadnych przetarć i zwarć nie ma,
 więc juz nie wiem o co kaman.spróbuje jeszcze bezpośrednio przewody puścić z sondy do sterownika,może to coś da
 |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kiciek   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 05 Lut 2013
 Posty: 7
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2013,  21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | robiłeś może adaptację ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | samoadaptacja zrobiona,i dalej nic.cały czas wywala mi błąd 38,skoro jest to bład za ubogiej mieszanki to co może być jej powodem skoro filtry są nówki,wszystko drożne. już powoli traę na to siłę...
 |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | może być to wina za niskiego ciśnienia paliwa, albo uszkodzonego wtryskiwacza. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  16:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | dlatego kupuje miernik ciśnienia paliwa  bo też mi to do głowy przyszło |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  16:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | manometr znaczy się ? Możesz kupić manometr do kół, o ile masz na monowtrysku zaworek. byle tylko nie naciskać spustu i z nim nie jeździc
   Możesz jeszcze sprawdzić nr fabryczne wtrysku czy ktoś go nie podmienił np od innej pojemności . W ramach dalszej diagnostyki zamiast czujnika temperatury cieczy wpina się potencjometr a do sygnału wtryskiwacza dopina się oscyloskop. Zmieniając temperaturę obserwujesz czy zmienia wypełnienie impulsu.
 http://allegro.pl/pistole...3818098075.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  16:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak,manometr  takowy http://allegro.pl/tester-...3844945336.html
 
 wtryskiwacz sam podmieniłem ostatnio z innego 1.3,zmierze w tygodniu to ciśnienie i zobaczymy.jeśli to nie pomoże to wezme oscyloskop od kolegi i będziemy badać.
 |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  16:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | w monowtrysku masz miejsce do badania ciśnienia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sty 2014,  17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiem  nawet w pracy zrobiłem sobie prowizoryczny testerek,ale jestem zwolennikiem profeski,także kupie coś co będę mógł wkręcić i w miarę sprawdzić |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2014,  17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Manometr zrobiony,ciśnienie ustawione  ale bład 38 na włączonym silniku nadal był,i 28 na wyłaczonym. |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bigel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 40
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 161
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2014,  18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | znalazłem dzisiaj przetartą izolacje na przewodach od cpp i krokowego,możliwe że przewody się przełamały i podają złą wartość.Poza tym ciekawi mnie dlaczego na dwóch świecach iskra skacze jak szalona po zdjęciu fajki,a no pozostałych trzeba przyłożyć do masy aby skoczyla. miał już ktoś taki przypadek?dodam że wszystko funkiel nówka |  
				| _________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |