Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Lis 2013, 13:55
Marcinowaty, ja bym też tak montował ale jedynie w mk1/2, bo są po prostu lekkie i tutaj też pewnie JoeMix mógłby się ze mną zgodzić... Nie wiem jak zachowuje sie mk3 i nowsze fiesty.
Generalnie poślizg przodu jest wg mnie łatwiejszy do opanowania - odpuszczasz lekko gaz i sie modlisz aż koła znajdą przyczepność. Poślizg tyłu wymaga nie dość że szybkego kręcenia kierownicą, to jeszcze często pracy gazem.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
Wysłany: 9 Lis 2013, 19:20
vegetagt, na torze kielce widziałeś jak moja mk3 z lekką dupką zachowuje się w zakrętach na słabej oponie z tyłu . Kwestia jest też taka że zależy co kto woli, jako tako wg. mnie mk3 jest bardzo łatwo wyczuć kiedy jest ta granica przyczepności z tyłu. Dlatego zawsze gorsze czy to letnie czy zimowe dawałem na tył, bo raz że i tak tam docisku za wielkiego nie ma, a dwa że ogólnie auto nie jest za ciężkie i dużo mięsa z przodu przy ruszaniu w górzystym terenie (gdzie mieszkam) jest bardzo przydatne.
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2013, 21:42
FFDriver miałem wcześniej Dunlop SP Winter M3 i sobie chwale. I faktycznie 3 sezony spokojnie można na nich jechać a już czwarty to loteria.. wyjedziesz/nie wyjedziesz. Mieszkam w górach i mam podjazd b.stromy do tego płyty a nie asfalt wiec raczej potrzebuje bardzo dobrych opon, chociaż i proponowano mi Nokiany, ale koło 300zł za sztukę. Jeżeli chodzi o Dunlop SP Winter M3 polecam w górzysty teren na 3 sezony. Potem to już niestety opony są do wyje.ania. Ja miałem je przez cztery sezony i za ostatnią zimę... DZIEKUJE. To tyle odemnie .
P.S Dunlop Winter Response 2 to też klasa Premium jak i Twoje Continentale także, jakościowe powinny być bardzo dobre. A co do bieżnika to wiesz.... każda firma ma inny patent na "bieżnik".
Tak czy siak, oby były to moje jak i Twoje bardzo dobre opony . PZDR.
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC... F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Lis 2013, 15:23
Qzyn, jak ci przód ucieka to w sumie też zarzucasz rękaw i za chwile 'coś się dzieje'. Do tego wydaje mi się, że przód później będzie gubił trakcje z racji większego docisku (chociaż w mojej mk2 tak to nie działa). A tak samo można spieprzyć poślizg nadsterowny jak i podsterowny, z czego wg mnie nadsterowny łatwiej i jest to gorsze w skutkach.
https://www.youtube.com/watch?v=hJFKT239wz8
ps Parzych, w sumie też wole jak tył ucieka, o ile nie jest to na mieście w sytuacji "oo musimy sie szybko zatrzymać bo facet wymusił na nas pierwszenstwo!" https://www.youtube.com/w...2uKl0fYgvocDbCe
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
Wysłany: 10 Lis 2013, 15:24
AccessX napisał/a:
I faktycznie 3 sezony spokojnie można na nich jechać a już czwarty to loteria.. wyjedziesz/nie wyjedziesz.
No niestety. Zimowe opony typu Dunlop, Continental czy Pirelli odznaczają się wyjątkowo szybkim zużyciem. Około 28kkm, gdzie dla porównania np. Michelin A4 powinien wytrzymać 40kkm.
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2013, 21:46
Panowie nie jestem rajdowcem W drogowej praktyce przy rozsądnych zimowych prędkościach sprawdzałem i łatwiej mi było opanować poślizg tylnych kół. To wszystko.
I faktycznie 3 sezony spokojnie można na nich jechać a już czwarty to loteria.. wyjedziesz/nie wyjedziesz.
No niestety. Zimowe opony typu Dunlop, Continental czy Pirelli odznaczają się wyjątkowo szybkim zużyciem. Około 28kkm, gdzie dla porównania np. Michelin A4 powinien wytrzymać 40kkm.
Pozdrawiam
FFDRiver
O matko skąd takie dane masz ?
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Lis 2013, 19:25
vegetagt napisał/a:
Peedro, no właśnie, pytanie czy lepiej ruszyć/zahamować, czy nie latać bokiem. Średni wybór
AccessX napisał/a:
. I faktycznie 3 sezony spokojnie można na nich jechać a już czwarty to loteria..
loteria z powodu zuzycia bieżnika, czy opona stała się twarda?
Dokładnie. Opona zrobiła się bardzo twarda. Nie można było jej zgiąć paznokciem czy chociażby ogólnie "bieżnik" zagiąć. Co do tych trzech sezonów, to piszę o moim doświadczeniu z tymi oponami Dunlop Sp Winter M3. a Co do tego że 28tyś km moga przejechać to nie wiem czy to prawda.. chociaż..... opona wysokiej klasy i tak szybko by się zdzierała? ...
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
Wysłany: 18 Lis 2013, 21:17
Auto Świat nr 43 z 21.10.2013
Wiadomo, że to tylko testy do których trzeba podchodzić z umiarkowaną wiarą.
Niemniej jednak jakiś obraz dają.
Ja wiem, że w Polsce to jest typowe, że jeździ się do łysości na zimie.
Co roku widzę podczas wymiany opon jak podjeżdża jakiś pacjent, który z dumą przywozi na wymianę swoje zimówki, które od co najmniej 2 sezonów nadają się co najwyżej do wywalenia. No ale czego się czepiać przecież zakłada zimówki na zimę.
Zimowa opona ma 2 wskaźniki. Jeśli bieżnik schodzi do tego pierwszego (czyli chyba 4mm) to opona nie nadaje się już na zimę i tyle, a wielu jeździ dalej.
Druga kwestia to wiek. 5-6 lat (jeżdżenia, a nie od daty produkcji) to maks moim zdaniem, a wielu jeździ znacznie dłużej.
A już najbardziej to mnie śmieszą sytuacje takie jak podjeżdża do wulkanizatora wypasiona bmka i kierowca pyta czy nie ma jakiś używek. Nie chodzi oto, że szuka jakiś oponek żeby na nich poszaleć i je dobić tylko do codziennej jazdy.
"Zimowa opona ma 2 wskaźniki. Jeśli bieżnik schodzi do tego pierwszego (czyli chyba 4mm) to opona nie nadaje się już na zimę i tyle, a wielu jeździ dalej. " Moje mają tylko jeden TWI Dębica Frigo directional
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
Wysłany: 18 Lis 2013, 21:38
Marcinowaty napisał/a:
Moje mają tylko jeden TWI Dębica Frigo directional
To się zgadza, nie każda opona ma 2 wskaźniki, nie sprecyzowałem.
Tak jak piszą w tym linku co podałeś, w zimie wysokość bieżnika poniżej 4mm mija się z celem.
Do tego jeszcze dochodzi twardnienie opony na skutek warunków atmosferycznych, przegrzania czy chemii na naszych drogach i opona zimowa traci właściwości.
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lis 2013, 21:58
a czemu 4 a nie 4,5mm? Mi sie wydawało, że to chodzi o lamelki. Producenci nacinają je do różnych wysokosci, i gdy je zjedziemy, to w sumie mamy letnią opone z miekką mieszanką
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Lis 2013, 22:00
Bo wygodniej jest podać 4 mm, a nie np. 4,16438279 mm Rzecz umowna. A jak ktoś nie widzi różnicy między bieżnikiem 4 a 8mm, to niech na ubity śnieg wyjdzie w trampkach zamiast w traperopodobnych butach.
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.