Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lip 2014, 16:11
[MK3] Problem ze światłami mijania - nie gasną
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 13 Lip 2013, 18:19   [MK3] Problem ze światłami mijania - nie gasną

Ostatnio wychodzę z pracy, wsiadam do auta, przekręcam klucz i nawet lampki nie mrugną. Pomiar akumulatora - 2V. Wywnioskowałem, że akumulator trup (kilka lat już miał), to kupiłem nowy i było ok.

Dzisiaj wróciłem do domu, zadowolony patrzę moherowo przez okno, a tu mi Fiesta świeci światłami mijania. Pierwsza myśl - czy na pewno zgasiłem samochód?. Patrzę kluczyki w domu, nie słychać jej, no to ki czort. Schodzę do samochodu, może nie wyłączyłem świateł, ale i tak dziwne, bo postojowe powinny się tylko palić. Przełącznik w pozycji OFF. Zabawa przełącznikiem, zero reakcji. Patrzę, czy tył się świeci przy wyłączonych światłach - nie świeci. Odpaliłem auto i dopiero zgasły.

Także już wiem, co złoiło mi akumulator, ale pytanie czemu mogą tak świrować światła? Wiązka świateł jest nowa, więc ją raczej wykluczam.

EDIT:

Ostatnio co ruszałem w okolicach zespolonego, to wymieniłem kostkę stacyjki na używkę z braku pewności, czy ona była winna ówczesnym problemom.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lip 2013, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Lip 2013, 11:52   

Dzisiaj dla odmiany miałem problem z włączeniem świateł mijania. Popstrykałem włącznikiem, odpaliłem ponownie auto i jakoś się włączyły. Zauważyłem też, że czasami przestaje działać nawiew, ale po przegazowaniu, albo wpadnięciu w dołek wraca do żywych.
To drugie może nie mieć związku ze światłami. Może umierać zespolony? Czy raczej kabelkologia?
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Lip 2013, 19:15   

W ramach grzebania, doszedłem, że za wariowanie świateł odpowiada przekaźnik i jego osadzenie w skrzynce bezpieczników. Bezpiecznik wentylatora miał stopioną nóżkę. Ale żeby nie było zbyt różowo, to chyba rozwaliłem w czasie majsterkowania zespolony, bo nie mam lewego kierunkowskazu (przekaźnik pyka dwa razy szybciej i w ogóle nie świecą kierunki). To tak dla potomnych.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Lip 2013, 11:57   

Jeśli przekaźnik cyka dużo szybciej niż normalnie, to znaczy, że masz za dużą oporność na wyjściu (tak samo się zachowa, jeśli wypniesz żarówkę 21W).
Usterki szukaj więc nie na linii zespolony-przekaźnik, a między przekaźnikiem, a żarówkami.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Lip 2013, 18:55   

Dzisiaj kierunkowskaz wrócił do żywych. Natomiast obstawiałbym jednak winę w zespolonym, bo jak go rozebrałem to mi się wysypało milion blaszek i złożyć je na czuja :) Bo w sumie raz działało, a pięć razy nie. Istnieje też ryzyko, że przekaźnik od kierunków (na początku myślałem, że to od mijania) został źle przelutowany. Zamawiając przekaźnik mijania zamówiłem też zespolony, bo był za grosze i się okaże. Jak to nie to, to będę szukał dalej :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Lip 2013, 18:29   

Miałem podobny problem z kierunkowskazami. Wystarczyło zmienić na nowy przerywacz i wszystko gra. ale fakt na wszelki wypadek styki od przerywacza w zespolonym trochę poprawiłem.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.