Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] 1.4 TDCi - nie odpala i gaśnie na mrozie |
Autor |
Wiadomość |
zegela
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:03
|
|
|
tez myślę,że pasek ale gosc z handlu chcial moja fieste kupic i mowił tez ze łancuch... może benzyniaki miały? |
_________________ gabi |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:04
|
|
|
misiak napisał/a: | 1.4 łańcuch?? znajdź jakiś i zajrzyj... Pasek jest. Jakoś i sam zdejmowałem pokrywę rozrządu i mechanik i jakoś jest pasek. No jeszcze ja jak ja- może za tępy jestem, ale żeby mechanik zamiast łańcucha pasek zębaty widział... |
masz racje, tam jest pasek a ja jestem wielkim głupcem
co oznacza że znacznie przesadziliśmy z przebiegiem bo od nowości jest już nakulane 150tys kilometrów
chyba czas zmienić ten pasek
ale nie bójcie sie ludzie odpalanie na pych nie szkodzi silnikom.
tylko prosze... nie "strzelajcie" ze sprzęgła, puszczajcie je powoli a gwarantuje udany i bezpieczny rozruch
a tak nawiasem... czemu ludzie jeździcie na paliwie do traktorów? |
|
|
|
|
zegela
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 39 Dołączyła: 23 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:06
|
|
|
ja jeżdże na paliwie diesel (lepszy) za 6zł ponad,to co jest nie tak? pasek wymieniony przy 150 tys teraz jest 290 |
_________________ gabi |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 09:52
|
|
|
Lepsze paliwo poprostu zwykle paliwo z dodatkiem preparatow do czyszczenia ukladu paliwowego i teoretycznie odsiarczone
Ostatnio w firmie ktora sprzedaje orginalne czesci forda stalem przed klijetem ktory wlasnie pytal sie o te paski...
Pani (mechanik i to dobry) stwierdzila ze przebieg 240 tys. malo kto dojedzie do takiego wyniku w 5 lat, a z doswiadczenia w tym wieku pasek zaczyna parciec i zaczyna pekac guma wiec z doswiadczenia lepiej wymienic po 6, a nie jak ford wymyslil po 10 latach jazdy.
Cos w tym jest
Orginalny zestaw rozrzad + papa 870 zl
Naprawa silnkia..... |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Lut 2012, 13:01
|
|
|
no to cena niezła kompleciku rozrządu. Łańcuch może i by dojeździł 10 lat jakby mu się smaru uzupełniało. Chociaż i to nie wiadomo, bo może by się rozciągnął w końcu za mocno. Pasek na pewno ze starości w końcu puści. Ja tam rozrząd wolę zmieniać co 80 tyś. km jeśli jest pasek.
Co do paliwa- Elgrey rację ma. To na stacji to się różni od tego "do traktorów" dodatkami. Jeszcze jest jedna istotna różnica- to na stacjach zimowe paliwo do diesla jest otrzymywane sztucznie, a "do traktorów" przez zwykłą destylację ropy naftowej. Przy czym to "do traktorów" ma większa odporność na spalania stukowe. A to ze stacji lepiej reaguje z dodatkami do paliw. Możecie sobie sprawdzić- przy -20 dla paliwa do traktorów już żaden dodatek nie pomoże. Conajwyżej benzyna. I to nie dużo. Za to do tego ze stacji jak się doleje to faktycznie troszkę więcej daje niż w przypadku tractor fuel. |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:30
|
|
|
Nie przeginajcie z tym ze 10 lat czy 240tys to duzo, skoro tak podaje Ford to tak ma byc i juz, inzynierowie tego sobie z palca nie wyssali. Jakby kogos interesowalo to w 1.4tdci i 1.6tdci do 07/2005 240tys lub 10lat, od 08/2005 200tys lub 10lat. |
_________________
|
|
|
|
|
threadgill
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 18:05
|
|
|
Niektóre benzyny są na łańcuchu, 1,4 diesel jest na 100% na pasku.
Diesli się nie odpala na popych, pozatym przy takim sprężaniu to nie jest to naszczęście takie proste;)
A co do odpalania to czy poza paliwem, świecami, przekaźnikiem, filtrem paliwa, aku ma ktoś jakiś pomysł?
auto ładnie kręci, temperatura spadni do -8 i już ma problemy jak troche postoi.
BTW, przekaźnik dupnięty chyba wyskoczyłby na komputerze, więc chyba nie trzeba tego w ciemno wymieniać |
|
|
|
|
macieksg
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: C
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 13 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 22:04
|
|
|
Ja też mam problem z odpalaniem przy niskich temperaturach, a z tego co mi powiedział jeden mechanik to przewód paliwowy się zapowietrza. Nie wiem ile w tym prawdy... |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Mar 2013, 22:34
|
|
|
słabo grzejące świece chociażby. U mnie jak przekaźnik strzelił to komputer nic nie zanotował bo ecu nie obchodzi prąd który gdzieś tam dostaje przekaźnik i go gubi.
przekaźnik świec bardzo łatwo sprawdzić- przy odpalaniu na "mrozie" wyłączyć wszystko ale to absolutnie wszystko co wydaje jakiekolwiek dźwięki. Jeśli po przekręcaniu na zapłon jest pyk, po zgaśnięciu kontrolki świec za jakiś czas znowu pyk to przekaźnik jest dobry |
|
|
|
|
jagot
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Kwi 2013, 22:27
|
|
|
Byłem u teścia na biegunie zimna, nie opalił volvo z dieslem, później się męczył z golfem też w ropie, później wsiał do mojej fiesty i też nie potrafił zapalić po czym ja wsiadłem podgrzałem długo 2 razy świece i poszło.
Na to wpływa kilka czynników - paliwo (w mrozie wytrąca się parafina) po drugie słaby akumulator, lub coś ze świecami żarowymi, lub ludzka głupota. |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
|
threadgill
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 10:35
|
|
|
dodatkowo nie mam pojęcia czy to ma związek, ale padł mi bendiks w rozruszniku. (swoją drogą wykręcić rozrusznik w fieście to jakaś masakra... ze 3 godziny kombinowałem). Oddałem do naprawy i przy okazji przeczyścili mi szczotki, wydaje mi się że teraz lżej odpala;). A pisze to bo to wmiare częsty problem, bo z racji swojego położenia rozrusznik dostaje mase syfu i często sie tam zapychaja różne rzeczy. Jak ktoś lubi dłubać to pewnie mógłby raz na jakiś dłuższy czas przeczyścić wszystko. |
|
|
|
|
|