| 
		[MK6] Przycisk od spryskiwacza szyby | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 hawaj  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2012,  12:08   [MK6] Przycisk od spryskiwacza szyby
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Otóż jadąć wczoraj w mocnym deszczu chciałem sobie spryskać przednią szybę, po wciśnięciu tego przycisku coś jakby nie łączyło ale jeszcze jakoś się udało. Dzisiaj wsiadam do auta ale niestety już nie spryskam, parę razy mi się udało ale musiałem bardzo mocno wciskać przycisk..Nie wiem czy zepsuło się coś w tej manetce? wie ktoś czy da się to jakoś oczyśćić? Czy tylko kupić nową manetkę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lakiernik175  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 48  Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2012,  19:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A skąd wiesz że to wina przycisku?Może silniczek się kończy.Jak się dobrze ułoży to startuje.Najpierw sprawdź przy silniczku czy napięcie dochodzi za każdym przyciśnięciem przycisku. | 
             
						
				_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
 
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2012,  19:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ostatnio miałem podobnie - starczyło poprawić wtyczke przy silniczku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hawaj  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2012,  12:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lakiernik175 napisał/a: | 	 		  | A skąd wiesz że to wina przycisku? | 	  
 
 
Wydaje mi się że przycisku, tylnią szybę normalnie spryskuje i słychać jak silniczek pracuje. Jest to chyba wina tego przycisku...da się ściągnąć całą manetkę i to jakoś przeczyścić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mker  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Balin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Mar 2013,  12:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja właśnie mam dokładnie to samo ... 
 
Poradziłeś sobie z tym problemem?
 
Wie ktoś jak to rozebrać wyczyścić poprawić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 eS_Ka  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: KRK 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2013,  01:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               eS_Ka, a jakbyś wkleił tutaj swoje wypowiedzi, zamiast podawać link do FCP, to korona z głowy by Ci spadła    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lmwolski  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 76 Skąd: Kraków/Głogów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2013,  07:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               widzę że typowa usterka w mk6, ja mam dokladnie to samo    
 
w sobotę się tym zajmę    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 eS_Ka  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: KRK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2013,  22:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		  eS_Ka, a jakbyś wkleił tutaj swoje wypowiedzi, zamiast podawać link do FCP, to korona z głowy by Ci spadła    | 	  
 
 
Specialnie dla Ciebie, choć nie wiem co takiego strasznego popełniłem...
 
 
nie trzeba ściągać kierownicy w MK5-6 (zależy od źródła) 2005r
 
wystarczy podnieść górny panel kolumny - jak przekręcisz kierownicę o ok90 stopni pojawia się prostokątny zatrzask - trzeba wcisnąć zatrzask i podważyć górny panel patyczkiem tak by się nie zatrzasnął, potem kręcisz w drugą stronę i podnosisz panel do góry.
 
 
zatrzask przełącznika odsuwasz palcem i wysuwasz do góry wyłącznik, odpinasz wiązkę i manetka uwolniona.
 
 
patyczki od lodów ścinasz lekko skośnie, tak by się dało wsuwać pod zatrzaski obudowy przełącznika, strasznie żmudna robota z otwarciem, brrr zatrzaski po całym obwodzie
 
 
sam przełącznik składa się z 5-ciu części: 2-obudowa, manetka, płytka ze stykami i mały metalowy sztyft przechodzący przez manetkę lubi wypadać.
 
Sztyft z jednej strony jest osadzony w obudowie, z drugiej w taką przesuwaną ramkę na zatrzasku w prowadnicach dolnej obudowy.
 
ta ramka ma dwie blaszki - styk przełącznika spryskiwacza - właśnie to lubi się przecierać.
 
Trzeba odtworzyć styki, bardzo ostrożnie nalutować blaszki wycięte ze styków płaskiej baterii, odpowiednio dogięte.
 
Uwaga! muszą być identycznej długości bo się będą przysmażały i wywalały bezpieczniki - jak lewa nie rozłączy przy przełączaniu prawej to generuje nadmierne obciążenie.
 
Powodzenia | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |