| 
		Przeniesie akumulatora do bagaznika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 portier  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 35  Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2011,  13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Smok, to masz droga hurtownie, na moich tez jest napisane 750V ale nie wiem co to ma do rzeczy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2011,  17:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobrze przeniesiony akumulator powinien być między osiami , możliwie jak najniżej ( optymalne jest  umiejscownienie go na podłodze za siedzeniem pilota ) 
 
 
Kable muszą być plecionkami a nie drutem ( ja kupowałem 10 zł za m/b w osłonie Pirelli ) 
 
 
Hebel dwupunktowy to półśrodek ( nie wyłączy silnika gdy ten pracuje ) 
 
 
Patent całkowicie bezsensowny  w autach cywilnych i autach na 1/4 mili . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FiFa  		  
		 
         Klubowicz
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2011,  22:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  Hebel dwupunktowy to półśrodek ( nie wyłączy silnika gdy ten pracuje )
 
 | 	  
 
Przez to pytałem od poczatku ,ale troche juz gdzie indziej poczytałem (wiem o co chodzi, przez co nie draze tematu) jest potrzebny przynajmniej 6 pinowy hebel np. http://allegro.pl/wylaczn...1468516654.html który zamiescil JoeMix, a linka w nim jest po to aby mozna bylo odłaczyc zasilanie z zewnatrz...
 
A co do podłaczenia hebla równiez odcinajacego zaplon, to mniej wiecej taki schemat (zapozyczony z innego forum) 
 
  
 
I wcale to nie jest takie proste na jakie wyglada     | 
             
						
				_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Mar 2011,  23:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | FiFa,  - co w tym trudnego ? - Nie załamuj mnie | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Mar 2011,  23:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja też zabieram sie za przenoszenie akumlatora
 
a kable? z autosanu     autobus długi a akumlator franca ma pod siedzeniem kierowcy... a gdzie tam do tyłu i do silnika    gruby dziad to da rade no nie Pany?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FiFa  		  
		 
         Klubowicz
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 36  Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2013,  19:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odkopie troche ten temat, a dokladnie obudowy na akumulator bo musze taka wykonac. 	  | Cytat: | 	 		  Każdy akumulator musi być solidnie zamocowany i elektrycznie zabezpieczony osłoną, która go całkowicie zakryje.
 
 | 	  
 
Planowalem taka osłone zrobic z metalu, ale według załącznik pisze ze ma byc elektrycznie zabezpieczony osłona. Tzn ze osłona ma byc z nieprzewodzacego materiału, czy moze byc metalowa skrzynka?
 
 
Drugi problem to taki ze mam standardowy aku, nie "Suchy". Ale mysle ze na amatorkich KJS sie nie  czepiaja tego tak bardzo... | 
             
						
				_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
 
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2013,  19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Osłona plastikowa (hipermarket budowlany i kupujesz szkrzynkę/pudełko/wiadro/pojemnik czy jak tam to nazywają i masz - koszt 15 - 50 zł
 
 
Akus musi mieć odpowietrzenie na zewnątrz auta. Nie musi być żelowy. | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Markz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 34  Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2013,  23:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja wrzuce mały opis i pare fotek jak to zrobilem u mnie, moze komus pomoze...
 
Korzystałem z załącznika J i nigdy nie czepiano się na bk podczas kjs   
 
 
Podstawka z blachy 3mm, mocowana do podlogi na 4 srubach, do niej mocowany aku, wszystko wpakowane do pudła (z obi    ), pudło zamocowane osobno i odpowietrznik poza auto
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietrekk  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  01:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Powiedzcie ktoś jak macie zrobione połączenie przewodu + z aku w komorze? Na żywca skręcone i gdzieś przyczepione czy jak?
 
Jak powinno wyglądać odpowietrzenie aku? | 
             
						
				_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odpowietrzenie aku to wąż gumowy idący z pudełka w którym mieszka akus poza auto (na ogół przez dziurę w podłodze, bo musi być w najniższym punkcie, żeby w razie czego kwas z akusa wylał się na zewnątrz a nie pływał po aucie)
 
 
Pietrekk - chodzi Ci o podłączenie przewodu + tego grubego idącego od naszego przeniesionego akusa do oryginalnej instalacji? 
 
Jeżeli tak to najskuteczniejszą metodą jest wyplecenie starego przewodu z instalacji i zastąpienie go nowym o odpowiedniej długości. 
 
 
Jakiekolwiek łączenia przewodów to drut z którym prędzej czy później są problemy (w przypadku przewodów prądowych raczej prędzej) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietrekk  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  10:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chodzi mi o to ze normalnie masz wszystko pod klemę przykręcone, w każdym razie u mnie plusowych przewodów przykręconych były chyba 3, no to chodzi  teraz o to jak to połączyć z tym przewodem który sobie przyciągniemy z bagażnika? | 
             
						
				_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  10:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mam  puszczony plus od aku z bagaja prosto do rozrusznika, tam spotyka on sie z plusem od alternatora i plusem do reszty instalacji i nie mam najmniejszych problemów z ładowaniem czy rozruchem w te zime. Tylko fakt, że ja mam na górkę przewód 50mm2. Warto też dodać, że same śrubki sręcone nakrętką przy podłodze nie wytrzymają dzwona i zostaną wyrwane jak z masła. Ja od spodu podłogi mam spore kawałki blachy 2mm, aby siła w razie coś rozłożyła sie na większej powierzchni | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez luk-90 26 Mar 2013,  10:28, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  10:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pod klemę masz przykręcone przewody, które wyplatasz z oryginalnej wiązki i przeciągasz do oczka na rozruszniku (czyli jeden wypada, a jak wypleciesz to się okaże, że z tego co pamiętam drugi idzie do alternatora a trzeci na instalację) na oczku od rozrusznika robisz połączenie wszystkich kabli i tam doprowadzasz ten z akumulatora. | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  10:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Luk mnie wyprzedził. Dokładnie o to chodzi    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietrekk  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Mar 2013,  11:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki    To już teraz wszystko jasne    | 
             
						
				_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |