Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014, 14:34 |
[MK2] elementy łączące drążek reakcyjny z belką przednią |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 17:30 [MK2] elementy łączące drążek reakcyjny z belką przednią
|
|
|
Czy na tych zdjęciach sa kompletne tulejki, gumki i inne rzeczy występujące w zawieszeniu mk2, w miejscu, gdzie drążek reakcyjny wchodzi w ucho przykręcone do belki przedniej?
Na jedną strone z tego co widzę:
2x pianka,
1x plastikowy pierścień,
tulejka 14.1 X 18 X 27MM - te wymiary to średnica wewnętrzna, zewnętrzna, długość ?
2x talerzyki ograniczające
Na sciądze z fordopedii (KLIK) jest więcej elementów, ale nie moge nigdzie ich fotki znalezc.
Edit:
Tak sobie jeszce myślac, to nawet jak sie dowiem czego brakuje, to pewnie i tak nie dostane w sklepie
Szczepan miał jakiś patent na to, z jakiegoś seata chyba. Może by zamiast plastikowego pierścienia, metalowej tulejki i tych brakujących rzeczy zastosować takie coś:
http://allegro.pl/guma-tu...3020868196.html
Średnica otworu to 15mm. W fieście powinno być 14.1.
Na aucie było by tak: talerzyk-pianka-guma seat-ucho w budzie-guma seat-pianka-talerzyk. Ewentualnie bez pianek, bądź z jedną tylko gumą z seata, w zależności jakby pasowało |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 20:02
|
|
|
patrzyłem do książki i według opisu brakuje tylko nakrętki |
_________________
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Mar 2013, 21:38
|
|
|
van, widziałem te aukcje powerflexa, ale potem mnie przeszła myśl, że może mają jakieś uniwersalne obrazki.
Fajnie sobie angole wymyślili, rozbijając tulejke wahacza na 2 elementy
Druga aukcja mi troche poprawiła humor, bo jest także napisane, czego brakuje - tulejki metalowej.
Szpila, a widzisz, ja do książki się nie ruszałem, bo leży w garażu a mnie przeziębienie dopadło i sobie umieram w domu. Sądziłem, że dane z fordopedii/microcata będą dobrym źródłem, a tu jakaś nieścisłość wynikła.
Także może w końcu będe miał kompletny zawias z przodu. Na 155/70 to nie przeszkadzało zbytnio, ale na 185/60 czuć każdy luz
Dziękuje panowie |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 09:17
|
|
|
Pasują tuleje stalowo gumowe od Tawrii. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 18:22
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Pasują tuleje stalowo gumowe od Tawrii. |
DO mk1 tak. MK2 ma chyba coś innego |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 20:28
|
|
|
yyy masz rację. Dziś leżałem pod moim mk2 i ma inne niż w mk1. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 20:49
|
|
|
z nimi można pogadać :
Strongflex Sp. z o.o.
Przejazdowa 11
51-167 Wrocław
Polska / Poland
Tel: +48 71 326 00 46
email: info@strongflex.eu |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Mar 2013, 20:51
|
|
|
diodalodz, tylko trzeba wiedzieć o czym z nimi gadać. Bo jeżeli potrzeba jedynie elementów ze zdjęć/ksiązki bądź drugiego linku do ebaya, to mam wszystko. A jeżeli fordopedia ma racje, to nadal nie mam pojęcia jak te elementy wyglądają. Zapytam jeszcze, co aso na to |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Mar 2013, 22:38
|
|
|
jakiś rok temu w zwykłym sklepie samochodowym dostałem "zestaw naprawczy drążka reakcyjnego" więc chyba nie ma sensu kombinować? |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 19:54
|
|
|
markos2101, było w nim to samo co na aukcji wrzuconej przez vana? Bo w pierwszej kolejności rozchodzi się o kompletną listę częsci, a dopiero potem, skąd je wytrzasnąć |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 21:11
|
|
|
vegetagt napisał/a: |
Szpila, a widzisz, ja do książki się nie ruszałem, bo leży w garażu a mnie przeziębienie dopadło i sobie umieram w domu. Sądziłem, że dane z fordopedii/microcata będą dobrym źródłem, a tu jakaś nieścisłość wynikła. |
Ja wymieniałem ostatnio te gumowe elementy i mam tak samo jak w książce pisze bez tych dziwnych elementów od razu widać różnice i czuć |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 21:16
|
|
|
No to super, w takim razie mam praktycznie komplet Jedynie dorobić tulejke metalową i heja.
Dzięki raz jeszcze |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 23:06
|
|
|
w haynes-ie jest namalowane jak to się składa i z czego się składa. Zaglądałeś ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2013, 23:11
|
|
|
van, w haynesie jest tak samo jak w etzoldzie, czyli wersja odpowiadająca posiadanym przeze mnie częściom |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Mar 2013, 00:24
|
|
|
no to w czym problem ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Mar 2013, 12:17
|
|
|
van, już w niczym, a fordopedia sieje chaos swoimi schematami
No to teraz pacjent własciwy:
Pytanie brzmi: co tu się stało, że to tak wygląda? I czy ta podkładka ograniczająca nie została przypadkiem nabita dalej na drążek?
Ide drugą stronę rozebrać, by mieć jakieś porównanie...
Edycja:
Porównanie dwóch drążków:
Czy one powinny być symetryczne? Który jest bardziej zbliżony do oryginału?
Czy moja brakująca tulejka powinna być na gwincie? Czy po prostu w jednym drążku ta tulejka się zapiekła i caly czas jest na drążku, a w drugim się wcisnęła w drążek? |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Mar 2013, 17:52
|
|
|
wydaje mi się że ta podkładka właśnie głębiej się wsunęła |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Mar 2013, 18:05
|
|
|
Sprawdziłem teorie o zapieczonych i zniszczonych tulejkach - to chyba to. Plus oczywiście zniszczony jeden pierścień ograniczający.
Wymiary wyszły jak na obrazku, czyli praktycznie zgadza się z tuleją.
Wrzucam to do nafty i będe próbował rozdzielać |
|
|
|
|
|