| Otwarty przez: Parzych 27 Kwi 2013,  11:59
 | [MK6] Kontrolka ostrzegawcza silnika pali się | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | metju   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: FX
 Silnik: Inny
 Dołączył: 02 Mar 2013
 Posty: 2
 Skąd: Kujawy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2013,  21:17   [MK6] Kontrolka ostrzegawcza silnika pali się | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Dziś po zatankowaniu na jednej ze stacji paliw i przejechaniu około 7km zapaliła mi się kontrolka ostrzegawcza silnika 
   Kontrolka nie zgasła po przejechaniu około 30km. Czy mogła to być wina złej mieszanki czy też awaria sondy lambda (ewentualnie katalizator)? Zamierzam podjechać w tygodniu do serwisu aby sprawdzili to na komputerze. Chciałbym poznać też wasze zdanie na ten temat, gdyż jest to moje pierwsze auto i trochę boję się poważniejszej usterki
  . Z góry dzięki za odpowiedzi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2013,  21:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Trop może głupi i bezsensowny, ale u mnie w Matizie check engine zapalał się swego czasu, jak nie było płynu chłodniczego w układzie... Tylko możliwe, że to był tylko zbieg okolicznosci dziwny, bo po jakimś czasie przestał w ten sposób zygnalizować, co go boli (a szkoda, wygodne to było  ). Tylko nie wiem, czy w MK6 to akurat dobry trop, tak samo jak nie wiem, czy to nie był tylko dziwny zbieg okoliczności... |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2013,  02:36 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Magda M. napisał/a: |  	  | Trop może głupi i bezsensowny, ale u mnie w Matizie check engine zapalał się swego czasu, jak nie było płynu chłodniczego w układzie... Tylko możliwe, że to był tylko zbieg okolicznosci dziwny, bo po jakimś czasie przestał w ten sposób zygnalizować, co go boli (a szkoda, wygodne to było  ). Tylko nie wiem, czy w MK6 to akurat dobry trop, tak samo jak nie wiem, czy to nie był tylko dziwny zbieg okoliczności... _________________
 | 
 Ciekawe bo matiz nie ma czujnika w zbiorniku wyrównawczym. Lepiej Magdo spamuj w HP.
 Co do samego problemu może to być wina paliwa. Ale osobiście w to wątpię. Może równie dobrze być to zbieg okoliczności. Bez przeczytania kodów błędów można wróżyć z fusów. Jedynie co możesz teraz to się nie przejmować. Jeśli auto nadal jeździ a kontrolka się pali oznacza to że nie powinno być drogo
  . Komputer zauważy uszkodzenie katalizator tylko i wyłącznie jeśli posiada dwie sondy lambda (przed i za katalizatorem). Nie wiem jaką normę spalin spełnia fiesta ale jeśli EURO3/4 to już obie sondy ma. Katalizatory na szczęście sprzedają uniwersalne które drogie nie są. A jak wywalisz katalizator to jest metoda by oszukać 2 sondę lambda. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2013,  10:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja stawiam na zawalony EGR.Sprawdz czystośc albo auto trzeba przewietrzyć na wyższych obrotach na wiekszym obiązeniu.Jesli przewaga Twojej jazdy to miasto to niestety moze ten bląd wyskakiwać.Przerabialem to w Mondeo mk3 banzyna.Pomogło czyszczenie ukladu dolotowego + Egr. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2013,  12:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mamy Ci pomóc, a nawet nie raczyłeś napisać jaki to silnik... To takie trochę "doktorze, boli mnie gdzieś tu, co to jest?" |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2013,  14:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | metju, nie podajesz podstawowej informacji o silniku i liczysz że Ci ktoś z fusów wywróży  Podłącz się pod kompa i wszystko będzie wiadomo... |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leila_69   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Agnieszka
 Wiek: 37
 Dołączyła: 03 Mar 2013
 Posty: 39
 Skąd: z krainy Oss
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Kwi 2013,  23:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | też muszę patrzeć na tę kontrolkę, mianowicie, pierwszy raz zapaliła mi się po 100400km i paliła kilkadziesiąt km i zgasła
 zrobiłam kolejne 300km i znów się zapaliła i >100km zgasła
 i za jakiś czas to samo
 teraz paliła się od wtorku
  , zrobiłam z 300km i dziś znów zgasła. nie mruga, cały czas się pali
 podstawowe płyny sprawdziłam i są ok.
 tylko to mnie martwi: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=67416
 
 co robić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2013,  00:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niewyraźnie wytłumaczyłem w tamtym temacie  PODJECHAĆ DO GAZOWNIKA który montuje instalacje takie jaką masz...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Cze 2013,  05:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | ona wskazuję błąd. a błedy wyświetli komputer u diagnosty. masz LPG więc wstawiam na problem z dolotem powietrza lub uwaloną sondę, złe ustawienia wtryskiwaczy gazu 	  | leila_69 napisał/a: |  	  | też muszę patrzeć na tę kontrolkę, | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |