Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:50
[MK7] DPF FAP w 1.6 90KM - jest czy go nie ma ?
Autor Wiadomość
phan 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lut 2013, 19:51   [MK7] DPF FAP w 1.6 90KM - jest czy go nie ma ?

Witam Serdecznie na wstępie chciałby napisać iż nie mam Fiesty MK7 a bliźniacze autko jakim jest Mazda 2 DE z 2010 roku. Auto to jest na tej samej płycie podwoziowej co Fiesta MK7 a pod maską pracują te same diesle koncernu PSA KLIK z tą tylko różnicą że w Citroenach i Peugeotach nazywają się HDI, w Fordach TDCI a w Mazdach MZ-CD, napędza jeszcze Volvo V50, Mini ONE. Tutaj KLIK wyczytałem że silniki bez DPFu oznaczone są symbolem DV6ATED4. Tylko teraz pytanie jak spradzić czy ma się ten nieszczęsny filtr cząstek stałych czy nie ? bo zdania są podzielone i niektórzy użytkownicy piszą że mają a inni że jeśli jest 90KM to spełnia norme EURO4 i nie ma, a ma tylko wersja 95KM która spełnia normę EURO5. Dopiero co kupiłem to auto i nie wiem jaki olej kupić, bo do aut z DPF są inne oleje, zresztą i tak chcę wiedzieć czy mam to dziadostwo :)



_________________
Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi :-P

Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lut 2013, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 42
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 15 Lut 2013, 20:12   

Najprościej po nr.VIN albo wejść pod auto i zobaczyć ten DPF ale jak ty nie znasz się na tym to radzę jechać do fachowca,
_________________

 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lut 2013, 20:22   

jeśli jest tak w fordzie 90 koni nie powinien mie DPFu . Sprawdź za turbiną jest taka pionowa pucha jak wychodzą z niej wężyki to jest DPF.
 
 
phan 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lut 2013, 13:57   

Auto stało trochę bo jeździłem służbowym, pojadę na dniach na kanał i sprawdzę w takim razie. Jeszcze taki mały OT tutaj KLIK KLIK wyczytałem że "warte polecenia są najprostsze wersje o mocy 90 KM, w którch nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią, dwumasowego koła zamachowego i filtra cząstek stałych FAP"

Ale sądząc po wynikach szukania KLIK to jednak ten silnik ma dwumas i pewnie turbo też ze zmienną geometrią..
_________________
Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi :-P

 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 19 Lut 2013, 21:38   

Moja seryjnie miala 90 KM .Nie ma DPF,nie ma dwumasy tylko kolo zamachowe,Ma zmienną geometrię turbiny.Wystarczy po jezdzie dac odsapnąć turbinie (aby ostygła)i nie będzie tak szybko problemow z zapiekaniem.A odnośnik do Allegro to nonsens bo handlarze rozne bzdury piszą.Jasli masz vin to w ASO dowiesz sie wszystkiego o aucie.Co ma ,czego nie ma itp.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
phan 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lut 2013, 21:16   

Byłem w ASO, nie mam dwumasy, turbo bez zmiennej geometrii, i brak DPFu

artax, Na jakim oleju jeździsz ?
_________________
Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi :-P

 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 22 Lut 2013, 09:52   

Motul 913 C(syntetyk)Nie chwale bo zaraz rozpęta się dyskusja :-P
pzdr
p.s.Olej jest szczegolnie ważny dla turbiny.Ja wymieniam wczesniej niz 15 tys .Wychodzi raz do roku.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
phan 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Lut 2013, 16:04   

Temat w takim razie uważam za wyczerpany, pozwolę sobie jedynie założyć nowe dotyczący oleju.
_________________
Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi :-P

 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 23 Lut 2013, 10:24   

nie zakladaj bo juz byla mowa pierdzilion razy.Wystarczy poszukać .
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 09:07
FFDriver


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.