| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:51
 | [MK6] Gaśnie nagle podczas jazdy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jacek2704   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 30 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2012,  17:43   [MK6] Gaśnie nagle podczas jazdy. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich użytkowników tego forum   
 Mam ogromny problem z moją Fiestą 1.4TDCi 2007 r., z którym nie poradzili sobie nawet w serwisie Forda w Olsztynie!
 A mianowicie, autko gwałtownie gaśnie podczas jazdy. Gaśnięcie nie jest poprzedzone zapaleniem się którejkolwiek z kontrolek. Również komputer nie notuje żadnych błędów, co sprawdzali mi w serwisie Forda.
 Nie zanotowałem żadnych sensownych przyczyn tego gaśnięcia - dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
 Czasami zgaśnie mi raz w drodze do pracy, tj. na odcinku 10 km, a czasem 5 razy i więcej... Raz mi zgasł podczas wyprzedzania autobusu...aż mi się gorąco zrobiło wtedy
   Nie wiem co mam z tym defektem zrobić, skoro w serwisie nawet nie wiedzą i KAZALI MI ZABRAĆ AUTO, AŻ SIĘ MOCNIEJ ZEPSUJE!
   
 Wymieniłem ostatnio filtr paliwa i filtr powietrza. Paliwo tankuję na Orlenie.
 A, i jeszcze ważne! Jak mi zaczyna gasnąć podczas jazdy i kilkakrotnie "podpompuję" pedałem gazu, to silnik zaskakuje i dalej jedzie już płynnie. Gdy jednak jadę wolno i mi zaczyna gasnąć, to nie zdążam "podpompować" i silnik definitywnie gaśnie.
 
 I jeszcze ważne, że od razu po zgaśnięciu autko odpala mi normalnie i dalej jedzie do czasu kolejnego zgaśnięcia!
 
 Nie zaobserwowałem też żadnego ubytku mocy, falowania obrotów, rwania... Po prostu gaśnie i już. Tylko że zdarza się to wyłącznie podczas jazdy. Nie zdarzyło mi się to nigdy na postoju.
 
 Na początku gasł mi tylko na zimnym silniku zaraz po ruszeniu. Z czasem zaczął gasnąć coraz częściej....
 
 Może ktoś mi pomoże, bo czuję się bezsilny.... a autka potrzebuję, bo mieszkam poza miastem i nie mam jak do pracy dojeżdżać...
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Wrz 2012,  17:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Wrz 2012,  19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi auto gasło z nienacka gdy niedokręciłem masy pod maską. Tyle, że u siebie ja popełniłem ten błąd podczas montażu. Może u Ciebie też była jakaś naprawa i ktoś czegoś niedokręcił ? Czyli odpalić auto, poruszać przewodami pod machą, przy masach pomajstrować. A nuż się trafi. 
 Ciężko zdiagnozować problem, którego nie można sztucznie wywołać
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek2704   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 30 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Paź 2012,  08:08   Re: |   
 |  
               | 
 |  
               | O gaśnięciu auta spowodowanym niełączeniem z masą czytałem już gdzieś i sprawdziłem przewód podłączony do masy (jest OK). 
 Dzisiaj rano było dość chłodno i przy ruszaniu moją Fiestą na zimnym silniku miałem niebagatelny problem - gasła mi chyba z 10 razy! Później, jak silnik dostał temperatury, to zgasła mi już tylko jeden raz.
 
 Poza tym dzisiaj zauważyłem, że na zimnym silniku autko ma problem z wejśćiem na wysokie obroty.
 
 A może ktoś się orientuje, czy we Fieście poza filtrem paliwa przy silnku jest jeszcze jakiś inny, np. przy zbiorniku lub gdzieś na wężyku? Może gdzieś tam mi się coś przypchało?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Paź 2012,  11:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może pompa paliwa? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Paź 2012,  12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakby pompa zdechła to ani rusz by było. Poza elektrycznymi przyczynami to może rozrząd źle ustawiony, paliwo za późno jest wtryskiwane i zdycha. Przy wyższych obrotach paliwo jest wcześniej i dłużej wtryskiwane i temu może się przebudzać silnik przy depnięciu.
 Filter paliwa to zdaje mi się jest tylko 1.
 Chłodno to może i rano bywa, ale to na zawołanie powinno autko palić jeszcze. U mnie bez świec to przy -16 jeszcze odpalał.
 Nikt się nie grzebał przy sterowniku ? (amatorskie chipy, wirusy, mody i tym podobne)
 
 jak rano będzie zimno to nagraj filmik jak odpala i wstaw to zobaczymy jak to wygląda. Ważne żeby dźwięk był w miarę dobry.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek2704   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 30 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2012,  08:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj autko spędziło noc w ciepłym garażu i na 10-cio kilometrowej trasie do pracy przygasło "tylko" dwa razy... Jestem umówiony do znajomego mechanika na sobotę i zostawię mu auto na dłużej do obserwacji, więc może coś sensownego stwierdzi. Oczywiście podzielę się wynikami diagnozy na forum:)
 
 Znajomy wspominał mi, że miał w swoim aucie usterkę zbliżoną do mojej (nagłę gaśnięcie) i u niego problem był z zaworem EGR, który podawał błędne dane do komputera. Mam nadzieję, że to samo nie występuje u mnie, bo to chyba duży koszt naprawy....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek2704   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 30 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2012,  08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | A, jeszcze dodam, że przy sterowniku mojego samochodu nikt nie grzebał. Nagranie wstawię, jak tylko rano szybciej się ogarnę i będę miał jeszcze czas na zabawę z nagraniami;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2012,  11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | EGR można po prostu zatkać, autko ponoć staje się żwawsze, poczytaj tu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=55885 I nie wal posta pod postem, na górze po prawej masz przycisk "edytuj"... 	  | jacek2704 napisał/a: |  	  | Znajomy wspominał mi, że miał w swoim aucie usterkę zbliżoną do mojej (nagłę gaśnięcie) i u niego problem był z zaworem EGR, który podawał błędne dane do komputera. Mam nadzieję, że to samo nie występuje u mnie, bo to chyba duży koszt naprawy.... | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2012,  11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | EGR możemy se zatkać pod warunkiem, że jest czyste i faktycznie zawór opadnie. Poza tym w takim roczniku może być już elektroniczny zawór egr, więc to robota inna niż odczepienia podciśnienia i zaślepienie go |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szumi81   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 33
 Dołączył: 14 Lut 2012
 Posty: 70
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2012,  08:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | W tym roczniku zawór egr sterowany jest przez komputer. Koszt nowego to ok 750zł. Nie można go tak po prostu odłączyć. Komp po odłączeniu przejdzie w tryb awaryjny i nagle będzie jeździć normalnie ale spalać ze 20l/100km. |  
				| _________________ 
   
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2012,  09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | EGR elektroniczny da się wyłączyć komputerem serwisowym. Jakoś w DDiS jak się go wyłączy to nadal jeździ tak trzeba i pali jak trzeba a nie 20 na 100 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mirek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 16 Gru 2012
 Posty: 1
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Gru 2012,  16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | art202   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: FX Silver
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 02 Gru 2010
 Posty: 10
 Skąd: gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2012,  23:27   miałem to samo |   
 |  
               | 
 |  
               | też szukałem odpowiedzi, rozwiązanie okazało się prozaiczne przewód który szedł od filtra do czegoś tam nie był wciśnięty zrobiło pstryk i nie zgasł od pół roku (jak coś jutro zrobię fotkę i zaznaczę co i jak) a nóż widelec masz to samo |  
				| _________________ była mk3 nie narzekał lał i jeździł
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek2704   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 30 Wrz 2012
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2013,  08:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mirek napisał/a: |  	  | mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. | 
 
 Jak się ostatecznie okazało, gaśniecie w mojej Fieście powodował wadliwie działający czujnik położenia wału korbowego... Problem został rozwiązany dzięki doświadczeniu pracownika warsztatu, a nie dzięki błędom z komputera, których o dziwo nie było, choć zazwyczaj usterki czujników w autach są sygnalizowane odpowiednimi komunikatami w kompie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sztandi   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 22 Lut 2009
 Posty: 350
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2013,  00:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jacek2704 napisał/a: |  	  |  	  | mirek napisał/a: |  	  | mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. | 
 
 Jak się ostatecznie okazało, gaśniecie w mojej Fieście powodował wadliwie działający czujnik położenia wału korbowego... Problem został rozwiązany dzięki doświadczeniu pracownika warsztatu, a nie dzięki błędom z komputera, których o dziwo nie było, choć zazwyczaj usterki czujników w autach są sygnalizowane odpowiednimi komunikatami w kompie...
 | 
 
 Przerabialiśmy to z Peugeotem, błędów zero a auto gasło, ostatecznie cały układ wtryskowy wymagał regeneracji, a auto i tak poszło w obce ręce
  Ciesz się, że to tylko czujnik położenia wału   |  
				| _________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
 Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |