Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] 1.1i - losowe zalewanie
Autor Wiadomość
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21 Sty 2013, 21:33   [MK3] 1.1i - losowe zalewanie

Otóż dzisiaj miałem okazję pobawić się kosiarką po ustawieniu zaworów (poprawka po pro mechanikach), i 2 razy zalało mi świece. Występowało to wcześniej, przeważnie na wzniesieniach. Nie jest tak że zdechnie podczas normalnej jazdy pod górę, np. dzisiaj wyglądało to tak że wjeżdżałem pod stromy podjazd żeby zlać wodę z wydechu, za drugim razem padła przy nawracaniu - było delikatnie z górki. Po paru próbach odpali, krótkie przygazówki i gada jak należy. Mógłbym to zlać gdyby nie to że fiestolotem jeździ 66 latka, dla której takie sytuacje są hmm... dość stresujące ;)
Nie mam pomysłu gdzie zacząć poszukiwania (do tego brak najmniejszej ochoty szukać problemu przy mrozie w nieogrzewanym garażu), przekopałem literaturę - żadnych konkretów. Doświadczył ktoś może czegoś podobnego?

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Sty 2013, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2013, 23:53   

To że zgasła i nie chciała odpalić nie znaczy jeszcze ze się zalała,,, no chyba ze wykręciłeś świece i były mokre
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22 Sty 2013, 14:07   

Nie sprawdzałem świec bo nie miałem klucza przy sobie. Innej opcji niż zalanie nie widzę - śmierdzi wachą, przy kręceniu łapie na 2 gary tak na 2-3 sekundy, jak się przedmucha odpali na 3 i po krótkich przegazówkach jest ok (albo od razu odpali na 4). Na razie auto i tak będzie stało w garażu póki zima nie odpuści. Po kolejnych poszukiwaniach doszedłem do tematów o zużytych oringach wtryskiwacza, może to będzie to... Dziwi mnie jedynie że przy normalnej jeździe jest ok - nie dławi się, odejście wydaje się mieć znośne jak na kosiarkę, spalanie koło 8-9l przy jeździe o której nie można powiedzieć żeby była ekonomiczna.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 22 Sty 2013, 23:53   

Sprawdz czujnik pod kolektorem dolotowym i ciśnienie na wtrysku .
To czy leje z grubsza zobaczysz jak ściągniesz patelnię .
Zobacz też wieczorem czy po przewodach nie skaczą iskry .

Pozdrawiam.
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23 Sty 2013, 09:52   

Czujnik temperatury silnika? Według kompa jest ok (robiłem diagnostykę i nic nie wypluło). Przewody chyba wylecą spod maski bo z tymi Motorcraft'ami miałem przygody w czarnej perle (czy tam nieporozumieniu), ale ogólnie nie zauważyłem żeby iskra gdzieś bokiem uciekała. Same świece są eleganckie, piaskowe.
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 23 Sty 2013, 11:13   

Zalewa jak dostaje za dużo paliwa .
Odpal i pozostaw na wolnych kilka minut , niech się nieco zagrzeje , potem sprawdz czy zalewa.
Piszesz jednak , że nierówno łapie przy zapalaniu .
Tu trzeba sprawdzić też elektrykę.
Co do odczytu błędów z kompa , to ja ich taki pewien nie jestem .

Pozdrawiam.
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23 Sty 2013, 14:09   

Łapie nierówno jak zdechnie, normalnie pali od pierwszego strzału. Tak jak pisałem, sprawdzę czy nie leje, ale jak się pogoda trochę poprawi.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Sty 2013, 22:44   

Czujnik położenia wału korbowego warto by podmienić z innego.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:43   

Chyba wiem, albo znając życie nie wiem... Chciałem pomierzyć kompresję a zapłon jęknął, stęknął i lipton po całości. Kręcenie bez gazu nic nie dawało, przy gazie w podłodze złapała na góra 2 gary i za chwilę gasła. Nie zwróciłem wcześniej uwagi na świeczki jakie tam siedzą, ale teraz zwróciłem (o Bosche). Wymienię świece na jakieś normalne i się okaże. Pomiar kompresji nie był miarodajny ale trochę się zdziwiłem - zimny silnik, wkręcone świece (wiem że powinno się wykręcić, ale to i tak nie nie miało sensu), wynik 3-6-3-3.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.