Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
7 Kwi 2014, 14:32
[MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk
Autor Wiadomość
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:17   [MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk

Witam
Prosze o pomoc, czy jest możliwe przełożenie na blok silnika z Escorta albo Feisty Mk3 1.6 z monowtryskiem gaźnika ? Co oprócz gaźnika należy wymienić ?
Silnik ma chodzić pod instalacją silnika gaźnikowego, tylko ze wzgledu na słabą dostepnośc silników gaxnikowych rozważam taką możliwość.
Z góry dziękuje Pozdrawiam Marcin
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Sty 2013, 20:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1661
Skąd: Zakopane/Kraków
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:40   

chcesz słupek z głowicą EFi uzbroić w gaźnik?
Powinno być ok ale trzeba sprawdzić czy wycięcia pod wtryski nie będą wystawało poza kolektor z gaźnika
a jak w drugą stronę to był już temat poruszany kilka razy
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:45   

kolektora z mono ani z gaźnika nie założysz pod EFI

ale na mono już tak bo to prawie to samo
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:54   

Przepraszam pomyliłem się nie EFI a monowtrysk. Chce na blok monowtryska 1.6 założyć gaźnik.
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:55   

Laskosz, Dzięki za zainteresowanie, powiedz prosze co oprócz kolektora muszę wymienić żeby to śmigałao w mojej XR2 ? Zapłon ten sam ?
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1661
Skąd: Zakopane/Kraków
Wysłany: 21 Sty 2013, 20:59   

w głowicy efi jest zaślepka którą wybijasz i przykręcasz aparat
róznica raczej w kanale ssącym jak założysz kolektor ssący z mono do efi to będzie szczelina.
oto róznice:

u góry kanały ssące z EFi na dole z mono-wtrysku / gaźnika
poniżej foto jak wygląda uszczelka z gaźnika na głowicy z EFi:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 21 Sty 2013, 21:02   

luki, głowica mono i gaźnik jest taka sama ? zapłon też ? różnica tylko w kolektorze ? elektryka ta sama ?
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2013, 23:18   

Zacznijmy od tego że gaźnik nie ma elektryki, co najwyżej 2-3 przewody :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:01   

Monowtrysk też conajwyżej 2-3 przewody co kolokwialnie nazwałem elektryką.
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:06   

MarcinGw, mono: silniczek (4 przewody), CPP (3 przewody) Temperatura x2 (2x2 przewody) MAP itp,,, gaźnik: zawór odcinający biegu jałowego - 1 przewód, jak jest auto ssanie to +2 przewody
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 22 Sty 2013, 07:33   

JoeMix, A jak z zapłonem ?
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:30   

Gaznik ma swój zapłon, mono ma wszystko zintegrowane razem w jeden komputer
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 22 Sty 2013, 14:55   

JoeMix, Dzięki dotychczasową pomoc <piwko> Napisz prosze jeszcze czy w związku z tym co napisałes o zapłonie trzeba wymienić głowic czy wystarczy sam aparat ? Wałek rozrządu jest taki sam ?
Po numerach części wałka rozrzadu wychodzi że taki sam jest wałek jak w Escorcie 102 KM Orionie itp.
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2013, 20:12   

A tego to nie wiem, EFI ma zapłonie w układzie DIS więc nie ma rozdzielcza i typowego aparatu zaplonowego,,, można albo zamontować bezobslugowy z mk3 w zaniku lub jakoś zamontować aparat
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Sty 2013, 21:20   

zacznijmy od tego co masz pod maską teraz

do silnika z monowtrysku zakładasz kolektor z gaźnikiem , odkręcasz zaslepke pompki paliwa - przykręcasz pompkę (sprawdź czy wałek ma krzywke do napędu), wybijasz zaślepke z boku głowicy i montujesz aparat zapłonowy, regulujesz i jeździsz

zerknij w mój temat o mojej mk1 od pierwszej strony masz zabawe z włożeniem 1.4cvh które było na mono a złożyłem to na gaźniku

jak coś to dzwoń w rozsądnych godzinach 668 809 907
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MarcinGw 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: L
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 83
Skąd: DT
Wysłany: 22 Sty 2013, 21:57   

Laskosz, silnik do mojej Mk2 xr2
ale chyba już wszystko wyjaśniłeś, dzięki i pozdrawiam, widzę że też jesteś z bliskich okolic więc do zobaczenia na spocie lub drodze
_________________
Mk1 1979r Lalunia
MK2 XR2 1989 Piękna i Bestia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.