Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wysokie obroty-mała prędkość
Autor Wiadomość
kolegikolega 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 27
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sty 2013, 17:17   [MK3] Wysokie obroty-mała prędkość

Witam. Dawno tu nie zaglądałem i nie rozwijałem swojego projektu fiesty po kryptonimem "oryginał" ale było to spowodowane bardzo długim wyjazdem. :sad:

Oczywiście po dłuższym staniu auta (7 miesiecy) wymieniłem olej, świece filtry itp.
Ale o co chodzi... Trochę już pojeździłem fiestą i martwią mnie wyższe obroty na każdym biegu np. na trasie mam 5 bieg, 3 tyś obrotów a prędkość na zimnym 70km/h a na ciepłem silniku 80km/h. Jak ją kupowałem (2,5roku temu) to bez problemu pociągła 190km/h :devil: Przez 7 miesiecy nie jeździłem Fiestą więc mam takie wrażenie że coś jest nie tak, chodź mogę się mylić. :sad: Silnik pracuje równo moc ma, nie dusi się ani nie kopci.
Sprzęgło nie ślizga się i jest dobre, wymienione około rok temu.
Komp zresetowany prawidłowo.

Sprawdziłem prędkości na poszczególnych biegach jakie mogę osiągnąć przy 3 tys obrotów

1 Bieg-10km/h
2 Bieg-30km/h
3 Bieg-40km/h
4 Bieg-60km/h
5-Bieg-80km/h

Silnik EFI 1,6 8v
_________________
"NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2013, 18:02   

kolegikolega napisał/a:
Sprzęgło nie ślizga się i jest dobre
Bez problemu ruszasz z tzw piskiem?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Sty 2013, 19:55   

Podczas ruszania wrzuć na 5 bieg powinieneś go zadusić. Jak nie to masz sprzęgło do regulacji/wymiany
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
kolegikolega 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 27
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Sty 2013, 23:09   

Jeszcze przed odpadami śniegu byłem zmuszony ruszyć szybciej ze skrzyżowania i złapały poślizg, nawet na 2 biegu jeszcze pociągnął na kostce.

A co do ruszenia z 5 biegu... Specjalnie poszedłem sprawdzic. Ruszalem z samego sprzęgła bo z gazem test nie jest miarodajny na śniegu/lodzie i udało mi sie go zdusić juz na 3 biegu oczywiście na ciepłym silniku.

Ja wiem że teoretycznie objawy wskazują na sprzęgło ale w mojej ocenie jest to jednak coś innego...
_________________
"NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA"
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3345
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Sty 2013, 01:10   

Jak nie ma trakcji(bo zima, więc ślisko), to ja bym znalazl średniej wielkości górke, wrzucił 5ty bieg i od 90 gaz w deske.

Chociaż piszesz, ze na 5tce mozesz maks 80 jechac - a jak to sie dzieje?
Przy 60 na 5tce masz normalne obroty? Bo to przecież cały zakres musi być nietaki.Jak przy 60 jest normalnie, to nawet na prostym (bo po co aż tak panewki męczyć) gaz w podloge. Jak zaczną obroty wariować - sprzęgło. A może samoregulator zwariował i nie odpuszcza sprzęgła do końca?

No chyba, że obrotomierz wyzionął ducha i pokazuje wartości od czapy
 
 
kolegikolega 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 27
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Sty 2013, 17:09   

Kolego. Nie pisałem że mogę max 80km/h, tylko przy 3 tys obrotów na piatym biegu osiągam prędkość 80km/h.

Jutro jak będę wracał z pracy nagram film aby tą sytuacje jakoś rozjaśnić.
_________________
"NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA"
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 26
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 14 Sty 2013, 17:25   

Jaki masz telefon? ma GPS? albo skądinąd poszukaj telefonu/nawigacji pozwalającej sprawdzić prędkość i będziesz wiedział czy pokazuje ok (w sumie powinno bo w fieście to mechanika a nie elekto) więc wynika z tego że przekłamuje obrotomierz, opcją była by podmiana zegarów na chwile, jeśli będzie to samo to nie ich wina i trzeba szukać gdzie indziej pewno.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Sty 2013, 20:51   

Układ napędowy jest tak skonstruowany żeby 90 km/h osiągnąć przy max momencie obrotowym, przynajmniej kiedyś tak było że po prostej 90 km/h na V biegu miałeś przy 2000-2500 obr/min
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 14 Sty 2013, 21:25   

Gdzie ten filmik ?? Bez kkitu jestem ciekawy jak on pracuje
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
kolegikolega 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 27
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Sty 2013, 18:34   

Przepraszam za zwłokę ale pojawiły się kolejne uroki Fieściory.. Zjarał się silniczek od nawiewu... Wymieniony na używany, bo nowy w IC 1000zł :kaput: Dzień później okazało się że silniczek od wycieraczek przednich nie działa... :głowąwmur: jutro trzeba sprawdzić to czy czasem nie odpieło się coś czy uszkodzony kabel. Wybaczcie. Na 100% jutro filmik będzie.. o ile nie zacznie padać :devil:

Licznik nie przekłamuje, jechałem kilka dni temu z nawigacją i granica błędu to 2-3km/h

Będę nagrywał tabletem bo ma najlepszą jakość z moich "sprzętów" ale nie ma modułu 3G i GPS-a :sad: Spróbuje tak nagrać aby przedstawić to jak najwięcej szczegółów.


...............................AKTUALIZACJA.........................

Wyrobiłem się i termin mojego obiecanego filmu dotrzymałem. Machajki (wycieraczki) już zrobione :P Zrobiłem jednak kombinacje telefon + DVR aby mieć wszystko jak najdokładniej :) Przeskok dźwięku z telefony i DVRa to jakieś 1s dlatego taki pogłos. A więc zapraszam na film.

Film dałem jako niepubliczny więc jak będą jakieś problemy z odtwarzaniem to proszę pisać.
_________________
"NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA"
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 26
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 18 Sty 2013, 23:52   

Moim zdaniem obrotek zawyża troszke, witać to nawet gdy stoisz na światłach i na wolnych obrotach ma ponad tysiąc a powinno być chyba troche poniżej.


P.S Szybko biegi zmieniasz, nie wiem czy nie za szybko, chyba że to po to żeby pokazać jak auto sie zachowuje.
 
 
kolegikolega 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 27
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Sty 2013, 00:23   

Powiem tak.. DVR był pod zapalniczkę podłączony i troszeczkę więcej obrotów miała. a tak to utrzymuje się do 1000rpm. Tylko jak pisałem w pierwszym poście że mam tylko wrażenie że coś jest nie tak.. dawno nią nie jeździłem. Więc proszę kogoś kto ma seryjne 1,6 8V EFI aby zobaczył jak to u niego wygląda. Jeżeli wszystko jest u mnie ok to proszę o wykasowanie tego posta aby nie zaśmiecał forum.

PS. Akurat biegi zmieniałem żwawo bo musiałem trzymać tel.... aaaa nie dokończę bo jeszcze mandat wyłapie :P i to nie jeden sądząc po filmiku :devil:
_________________
"NIE KAŻDA MORDA PASUJE DO FORDA"
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Sty 2013, 17:21   

WITAM A JAKI ROZMIAR OPONEK MASZ???
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sty 2013, 19:17   

kolegikolega napisał/a:
DVR był pod zapalniczkę podłączony i troszeczkę więcej obrotów miała.
:9: Że co? Podłączenie czegoś pod zapalniczkę zwiększa Ci obroty?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maciem 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 33
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Sty 2013, 07:39   

Cos nie tak jest z elektryka, mialem dokladnie tak samo. Auto jezdzilo tak jak zawsze a na obrotku pokazywalo za duzo po prostu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.