| Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014,  19:16
 | Pompa wody - kiedy wymiana | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  11:50   Pompa wody - kiedy wymiana |   
 |  
               | 
 |  
               | Przymierzam się do wymiany paska zębatego i zastanawiam czy wraz z nim należy coś wymienić. Pompa wody jest na osobnym pasku, sama wymiana jej też jej bardzo kłopotliwa. Tak więc jak określić kiedy powinna być wymieniona?
 I jeszcze czy wraz z paskiem zębatym powinno wymienić się kolo napinacza?
 
 Pozdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  12:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  12:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,, | 
 
 Wymiana pompy wody jest 3x bardziej skomplikowana od wymiany rozrządu i chyba bez zdejmowania paska się nie obędzie. Natomiast zastanawiam się czy należy ją wymienić wraz z paskiem czy wytrzyma znacznie dłużej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,, | 
 
 Czyli chyba czas wymienić, moja pompa ma przynajmniej 10 lat. Lepiej nie ryzykować.
 
 Mam pompę która była w innym  silniku i ma bardzo mały przebieg a potem leżała z 11 lat. Czy taka pompa nadaje się do dalszej pracy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | nico, wymień na nową bo może nigdy nie była zmieniania a jak wszystko będziesz mieć rozgrzebane to warto i to wymienić i mieć spokój na wiele kilometrów |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2013,  23:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH. Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
 a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2013,  09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH. Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
 a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.
 | 
 
 Silnik mam 1.6D i pędzonej z paska klinowego. Czyli ewentualna wymiana po sprawdzeniu luzu na pompie obluzowując pasek klinowy?
 Chucham na zimne ponieważ kiedyś walnęła mi tak po prostu  pompa w fieście na szczęście pod domem. I strach pomyśleć jak by się to stało na trasie.
 Jak można, to proszę jeszcze o informację ile max km powinno się jeździć na pasku zębatym.
 U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2013,  22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nico napisał/a: |  	  | U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys | 
 To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
 Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2013,  15:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  |  	  | nico napisał/a: |  	  | U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys | 
 To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
 Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.
 | 
 
 Wymieniłem tylko pasek i napinacz niestety bez blokady. Silnik szczęśliwie kręci bez problemu.
 Co do naprężenia paska bez przyrządu.  Czy w tym silniku należy przyjąć poprawne naprężenie jeśli pasek da się wykręcić o ~70 stopni?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |