| Przesunięty przez: trzeci 6 Sty 2013,  15:26
 | Jaki tani palnik do blacharki ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  10:17   Jaki tani palnik do blacharki ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam taką moją ikserdwójkę od lat. Od lat też siedzi na kołkach. Czas by ją zrobić wreszcie.
 Chciał bym ją zrobić samemu. Niestety nie mam żadnego doświadczenia w blacharce. Za to zdolności manualnych i chęci mi nie brak.
 Moje pytanko jest następujące. Jaki tani zestaw kompletny powinienem sobie znaleźć. Tak, żebym mógł wyciąć błotniki, nadkola, wspawać to, no i podorabiać kilka blach na przednim i tylnym pasie?
 Jakie gazy i jakie wielkości butli?
 To będzie praca raczej jednorazowa.
 Pozdrawiam.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2013,  15:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja bym sugerował miga a nie palnik   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  11:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ale migiem nie powycinam, no i nie podoginam tego, czego nie da się kupić... Miga można kupić za "parę groszy" ale nim tylko wspawam... No chyba, że jest jakiś sposób?? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | tnie sie kątówką :p a co takiego potrzeba doginać i czego sie nie da kupić?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  12:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | może nie tyle nie da co nie wszystko znalazłem w reperaturkach, a kupowanie całych elementów... A co do cięcia - już się przymierzałem ze szlifierką, ale moje ubytki kończą się właściwie na krawędziach a fleksą musiał bym ciąć bardzo daleko - a tego nie chcę. No a poza tym, myślałem też o zacynowaniu połączeń. Także wracamy chyba do palnika.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeśli jeździła a teraz sobie stoi, to następna jej droga na złom prowadzi,,, 	  | subratri napisał/a: |  	  | Od lat też siedzi na kołkach | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2013,  23:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | no, dobrze, że już stan techniczny mojego auta został omówiony. A co z tym sprzętem do palenia i spawania? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2013,  00:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie znam się za bardzo, ale czy po cieciu blachy palnikiem, to krawędź nie jest czasem, nierówna, zgrubiała i pofałdowana,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bezimienny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Mar 2010
 Posty: 1185
 Skąd: Torzym/ZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2013,  00:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przecież można do szlifierki mini tarcze zamontować i cięcie będzie dokładne, a niemal napewno dokładniejsze niż palnikiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2013,  09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | to krawędź nie jest czasem, nierówna, zgrubiała i pofałdowana,,, | 
 To mnie przekonało, wogóle o tym nie myślałem.
 Czy mig musi spełniać jakieś szczególne wymagania? grubość drutu czy coś? czy może być poprostu najmniejszy?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TomeX500   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Tomek
 Wiek: 37
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 466
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2013,  16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakikolwiek migomat w okolicach 1000 zł powinien wystarczyć Ci na wszystkie prace i na lata. Do tego butla z CO2 i jedziesz. Jeśli masz trzy fazy to warto zainwestować w trochu lepszy sprzęt. |  
				| _________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | subratri   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 47
 Dołączył: 30 Gru 2012
 Posty: 57
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2013,  18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprzęt już jest, boster jakiś do 140A Trochę to było wymagające na początku ale już jest dobrze. Spawam bez gazu, pewnie dlatego trochę mi przepala. A raczej przepalało.
 Mam teraz inny problem.
 Nie mogę nigdzie zdobyć reperaturki do nadkoli wewnętrznych.
 Prawa strona się obejdzie bez, ale lewa już gorzej. Młotkiem takiego kształtu nie zrobię na pewno.
 Skąd wziąć te nadkola?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |