| [Blacharstwo] Naprawa podłogi w MK3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2012,  14:42   [Blacharstwo] Naprawa podłogi w MK3 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich niedawno kupilem fieste za grosze mechanicznie w bardzo dobrym stanie wizualenie tez dobrze wyglada lecz podloga ma kilka dziur.Jestem mechanikem nie blacharzem ani spawaczem wiec mam kilka pytan. 1.Czy blacha 1mm wystarczy?
 2.Czy da sie pospawac to spawarka na elektrody?? niestety innej nie posiadam bo duzo nie spawam. Wiem ze najlepiej spawac mig.
 3.Jaka elektroda spawac taka blache??
 4.Spawac na zakladke czy na styk??
 5.i co myslicie o zabezpieczeniu blachy cortaninem ?? przed dalsza konserwacja.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2012,  16:05, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2012,  14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. Tak. 2. Kiedyś brat w mk1 spawał elektrodówką ale to nie zdaje za bardzo egzaminu.
 4. Są różne metody, ja wole "na styk".
 5. Cortanin nic nie daje niestety
 |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2012,  15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro jak zdaze wrzuce zdjecia jak to wyglada bo wczoraj juz nie zdazylem zrobic:) moze cos poradzicie.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2012,  16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzis kupilem elektrody 1 do cienkiej blachy bardzo trudna do zdobycia ale ponoc daj rade spawac cieka blache 1mm. Oprucz tego kupilem jeszcze orginalny lakier srebrny do fiesty podklad oraz bezbarwny. Mase bitumiczna go konserwacji podwozia podklad anty korozyjny ,specjalny sierodek do konserwacji progow:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2012,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | 360Andrzej, Transformatorową  spawarką to będzie dość trudno pospawać(gdy nie masz dużego doświadczenia) nie mówię że się nie da   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2012,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiem ale bede walczyl zobacze jak bedzie szlo  a jak nie to mig pozycze. 
 Pytanie a jak zedrzec ta mate wygłuszajaca co jest przyklejona do blachy??(Taka gum)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2012,  21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | tzn spaw ma byc szczelny?? czy o cos innego chodzi?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2012,  22:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za wyjasnienie bardzo wazna uwaga:)   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2012,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 360Andrzej napisał/a: |  	  | wiem ale bede walczyl zobacze jak bedzie szlo a jak nie to mig pozycze. | 
 
 Bierz od razu migomat. Nie ma sensu męczyć się elektrodą. Przy moich praktycznie zerowych umiejętnościach spawalniczych wyglądało to tak, że elektrody uczyłem się z pół dnia, a po paru miechach i tak spaw puscil, natomiast migiem pospawałem próg, wyszło estetycznie i trzyma. I migomat oczywiście z butlą. Spawy drutem samoosłonowym są raczej marne.
 
 
  	  | 360Andrzej napisał/a: |  	  | Pytanie a jak zedrzec ta mate wygłuszajaca co jest przyklejona do blachy??(Taka gum) | 
 
 W mk2 nagrzewałem farelką i podważałem srubokrętem. Całkiem duże płaty dało się zerwać za jednym razem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2012,  22:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | W sobote bede spawal wiec moze zalatwie sobie mig.  A narazie wszystko rozebralem jutro biore bosza  ze szczotka i wszystko czyszce narazie z tego co patrzylem to mam 3 dziury  dwie so gdzies 5cm na 5cma jedna 10cm na 10cm .no i jeszcze na progi jutro bede patrzyl bo zewnatrz wylkadaja na cale ale wezme mlotek i je obstukam leko cale i zobacze w jakim sa stanie:) 
 Dobry pomysl wezme opalarke i szpachelke moze cos sie uda zerwac:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DewREW   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 22 Mar 2011
 Posty: 309
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2012,  00:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | czy po wyschnieciu w miejscu ordzewiałym cortanin f nalezy ponownie zdrapać papierem sciernym do gołej blachy i zamalować podkładem, czy niczego nie drapac i malować podkład na ten zczarniały cortanin?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2012,  20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | powinien pujsc podklad z tego co wiem:) a ja mam inne pytanie czy pod szpachle malowac podkladem ?? czy odrazu szpachla?? 
 POwiem wam ze mialem citroena zx i jak zakonserwowalem wszyskie miesca gdzie wychodzila ruda nic nie wyszloprzez 5 lat dopuki nie sprzedalem i z tego co wiem to cutruna dalej nie rdzewieje codzi mialem egzemplaz nie w ocynku.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2012,  20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | i jeszcze  jak pomalujesz  cortaninem to nic nie drap . ja dawalem szpachle i potem podklad lakier i bezbarwny.  Ale zastanawiem sie czy podszpachle tez dawac podklad??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | motor89   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Dołączył: 27 Mar 2012
 Posty: 25
 Skąd: LBN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2012,  13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możesz pomazać podkładem po spawach nic to nie zaszkodzi  i daj z włóknem jak mówi kolega. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 360Andrzej   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Andrzej
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lis 2012
 Posty: 42
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2012,  11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze jedno pytanie kdzie kupic maty wygluszajaoce w krakowie moze ktos wie?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |