Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 6 Sie 2013, 18:22 |
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29 Wrz 2012, 23:13 [MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
|
|
|
1. NICK: Bobson
2. IMIĘ: Andrzej
3. MODEL: Fiesta MK3
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: 1990r
6. SILNIK: 1.6 CVH 104ps
7. OPIS AUTA:
Autko kupione w Bogatyni od właściciela u którego w posiadaniu była prawie 15 lat.
Auto bardzo dopieszczone, od 2002 prowadzony notes prowadzonych prac - data/przebieg/opis naprawy. Właściciel bardzo dbał o auto, regularnie serwisowane. Blacharka poza wlewem i 2-3 słabszymi miejscami na progach wygląda perfekto. Zobaczę co wyjdzie po wyciągnięciu wnętrza ale powinno być dobrze
Auto pali od strzała, silnik pracuje cicho, trochę słabe przednie amory i tuleje ale to akurat nie problem. Do auta dostałem tyle części, że jadać do domu sam ledwo wszystko zmieściłem w aucie! Byłem zapakowany jak cygan po dach Na A4 poszła bez żadnego ale 190km/h licznikowo (182-3km/h według GPS) i jeszcze pod noga ciut było i trochę piątki zostało
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- alufelgi Ford RS Motorsport 6J13 ET32 + Yokohama A539 185/60
b. mechaniczne:
- zmiana wahaczy z wersji z sworzniem na 2 śruby na 3 od wersji z wspomaganiem ( wahacz taki sam jak w RS Turbo)
- długie sworznie RS Turbo
- kompletny remont elementów gumowo metalowych zawieszenia
- przewody hamulcowe w oplocie Black Diamond przód i tył
- gwintowane zawieszenie FK Highsport
- rozrząd + pompa wody, pasek PK, filtry
- olej pełen syntetyk Tedex 5W40
- filtr gąbkowy Pipercross
- układ wydechowy z wersji 110PS + dospawana tulejka na sonde
c. audio:
- N/A engine sound
d. inne:
- rozpórka kielichów przednia górna GSG
- remont blacharski, konserwacja
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- chlapacze rajdowe
- malowanie?
b. mechaniczne:
- remont silnika + ITB
- Powerflex
- klatka
c. audio:
d. inne
- kubełki + szelki
- blacha, konserwa, chemia w progi/profile
- wyprucie wnętrza
- kubły, szelki
- lekkie 13 lub 14
- sliki, szutrówki
10. FOTKI AUTA
podłoga z kanału, niektóre foto doświetlane zółta żarówą więc trochę wydaje się rudo
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
Ostatnio zmieniony przez bobson 3 Gru 2017, 20:37, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 00:05
|
|
|
nie daruje ci jej, jeden dzień więcej i moja by była może dasz się kiedyś przejechać powodzenia i oby była najszybsza na rajdach |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 00:53
|
|
|
wygląda na mega zdrową. Jaka przyszłość tej budy? Może się uda kiedyś spotkać na torze poznań, chciałem pojechać na najbliższy trening w Pile, ale jest fail budżętowy |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 09:23
|
|
|
Przez zimę chce ogarnąć blachy - reperaturka wlewu, oczyszczenie spodu i usunięcie rdzawek. Porobię progi. Dobra chemia na zew i wew blach i będzie oki Na rajdowanie zaopatrzę się w jakieś rozpórki.
Jutro spróbuję podpiąć się Fordiagiem - zobaczymy co w silniku słychać |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Kameleon340
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 103 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 09:30
|
|
|
Wygląda nieźle. Ładnie teraz zerwać starą konserwację, w miejscach gdzie coś wychodzi i od nowa. Pokaż z zamontowanymi chlapaczami, bo też się przymierzam do takich na zimę, zawsze coś tam osłoni przed solą i innymi. Powodzenia! |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 09:44
|
|
|
Oooo chlapacze też będą
Ok, czas zacząć mody. Na początek wydech i pierwsze pytanie? Czy wydech z XR2i 110PS od środkowego tłumika pasuje p&p do końcówki 2 rurki? Z tego co wyczytałem Xr2i 104 ma 50mm a 110 i RST 55mm. W katalogu tylko końcowy tłumik jest ten sam, środkowy i portki już mają inne oznaczenia.
Kompletny nowy układ wydechowy Ferroz - środkowy, końcowy i wsio potrzebne do montażu mogę wyrwać za około 330zł z wysyłką. Portki do wersji 110 są za 104zł ale jeśli nie ma potrzeby to biorę zestaw środkowy i końcowy. Najlepsze jest to, że mam u siebie kata, jeśli jest cały to z 200 mogę wyrwać |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 22:45
|
|
|
wydechy sa inne z powodu kata i sondy lambda w wersji 104km, których nie miała 110km.
dwururka także jest inna portki nie wiem |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 23:01
|
|
|
Dwururka to inaczej portki ale czy ta z wersji 110ps pasuje do kolektora 104PS? Uszczelki pomiędzy kolektor a portki są takie same w obydwu wersjach według katalogu. W katalogu dla 110PS odcinek środkowy ma 2 tłumiki, a końcowy jest już taki sam jak w 104PS.
Zadzwonię jeszcze do sklepu ile ma średnicy ten z 110PS, ale chyba warto włożyć ciut większy wydech.
Edit: hmm, tak teraz myślę czy sonda nie jest montowana przypadkiem w portkach? Jeśli tak to pewnie te z 110PS nie mają wejścia na lambade... |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 23:12
|
|
|
dokładnie tak. dwururka od 110 nie ma miejsca dla lambdy. ale można dziurę ciachną i wspawać. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 23:23
|
|
|
Wydech od 110 zamówiony - portki, środkowy na 2 tłumikach, końcowy, wszystkie potrzebne gumy, złączki, uszczelki i śrubki. Z wysyłką 435zł Szukałem jeszcze dupy od RST ale nie do dostania to raz, a jak gdzieś się znajdzie w katalogach to cena tyle co za kompletny wydech 110... |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 23:37
|
|
|
bobson napisał/a: | Szukałem jeszcze dupy od RST ale nie do dostania to raz, a jak gdzieś się znajdzie w katalogach to cena tyle co za kompletny wydech 110... |
Podobnie jak z końcowym do RS1800 który ma ładną chromowaną końcówke... dostępny ale za ponad 300 zł |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 00:49
|
|
|
i kolejno CVH na seriii niech sluzy jak najdluzej powodzenia |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 00:52
|
|
|
Ale na gleba z nia bo wyglado gorzej niz moja na poczatku |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 17:51
|
|
|
Nie za duża gleba? Gdzie będziesz tym jeździł? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 18:16
|
|
|
jak chcesz tym w KJS jezdzic , to -40 maax |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 19:18
|
|
|
Mam takie ta-technixy - są ok, nie wiem jak w kajtkach bo nie próbowałem... Tył lubi się zachowywać czasem jak pingpong ale ogólnie jak za te pieniądze to nie jest złe rozwiązanie. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 22:36
|
|
|
Może z tym -60 troche przegiąłem, ale te FK ktoś ma może bo są dostępne w niższym obniżeniu.
Mam pytanko - chce zamówić sobie wahacze używki aby nabić na spokojnie nowe gumy itd. Czy są jakieś różnice w wahaczach poza swrzoniem na 2 i 3 śruby i czy pasują zamiennie? Mam teraz na 2 śruby, jeśli ten na 3 jest jakiś trwalszy czy wytrzymalszy i pasuje wezme sobie na 3. Jeśli nie to nie kombinuje i zamawiam standard |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 22:42
|
|
|
w mojej xrce dobrze sie sprawdzają eibachy niebieskie -35 mm. na razie są amortyzatory monroe, ale za jakiś czas planuję decarbony wsadzić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|