| 
		[MK3] Praca pompy paliwa po przełączeniu na LPG | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  16:26   [MK3] Praca pompy paliwa po przełączeniu na LPG
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam jeżeli nie ten dział to przepraszam ale mam mianowicie taki problem autko mam z gazem do niedawna problem z pompką paliwa dziś założyłem pompkę auto normalnie odpala na gazie i benzynie ale jak włączę na gaz to pompkę słychać ze pompuje nie wiem czy to normalne czy ma tak nie być doradźcie co zrobić | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Paź 2012,  18:08, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zależy od montującego, często nie dają wyłącznika pompy i pomimo pracy na LPG pompa pracuje,,, w przypadku 1,1i można założyć przekaźnik odcinający. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | takowy silnik posiadam mam instalacje Firmy BRC a dodatkowo jak przełączam na neutralny to i tak auto chodzi bo pompa podaje benzynę i nie wiem co zrobić żeby pompa przestała chodzić jak mam włączony gaz | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak masz silnik 1,1i to nie masz na sterowniku pozycji neutralnej, powinno być: AUTO (rozruch z PB przełączenie na LPG po obrotach lub temperaturze silnika), LPG, PB | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | postaram się dziś zrobić fotkę przełącznika jaki mam w aucie i wtedy powiesz co i jak ok? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Możesz zrobić, pozycja neutralna służy wypaleniu paliwa z komory gaźnika, nie można wtedy przełączyć na LPG musi być tam pusto, nie może być opcji AUTO bo czas jest rózny, nie masz ani gaźnika ani komory,,, więc taka opcja w instalacji jest niepotrzebna (jeśli masz elektryczną pompę paliwa), ale za to może być AUTO bo silnik na wtrysku można przełączać z LPG na BP (i odwrotnie) praktycznie w dowolnej chwili. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oto zdj.  
 
      
 
 A co do silnika to mam gaznikowca niezależnie od położenia przełącznika slychac jak pompa chodzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak chodzi to niech chodzi
 
jak zawsze będziesz miał w baku paliwo to nic sie jej nie stanie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  18:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale czy na pewno jej nic nie będzie? bo poprzednią jak wyjąłem to była obudowa silniczka stopiona | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  18:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               skoro w samochodzie jest gaz to wnioskuje że ktoś zaniedbał stan paliwa w baku przez co pompa pracowała na sucho i sie przegrzała a następnie zatarła
 
 
więc jeśli będziesz zawsze miał w baku paliwo (ale nie rezerwe tylko troche więcej) to nic sie nie stanie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  19:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ok rozumiem. Czyli ze ona niby cały czas pompuje paliwo ale ono od razu wraca do baku tak? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak. paliwo jest pompowane do wtrysku a następnie wraca
 
tak sie dzieje zawsze nawet gdy silnik pracuje na benzynie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mi dokładnie chodzi o to czy nie robi się mieszanka benzyny z gazem jak pompuje. Ja jestem ciężko kapujący | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie robi sie żadna mieszanka. pompa podaje paliwo do wtrysku ale wtryskiwacz nie podaje jej do silnika bo jest wyłączony 
 
dopiero gdy przełączysz na benzyne wtryskiwacz zaczyna pracować a dopływ LPG zostaje odcięty 
 
w drugą strone tak samo, przełączasz na lpg - wtryskiwacz zostaje wyłączony a dopływ gazu otwarty | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Xyleros  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok dzięki za wytłumaczenie teraz mogę spać spokojnie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Paź 2012,  20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Xyleros napisał/a: | 	 		  | A co do silnika to mam gaznikowca niezależnie od położenia przełącznika slychac jak pompa chodzi | 	  Silnik na gaźniku ma pompę mechaniczną napędzaną samym silnikiem - musi ona działać stale bo nie ma możliwości jej wyłączenia. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Paź 2012,  08:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Xyleros, jak masz wtrysk to na pozycji srodkowej jest AUTO czyli podczas uruchamiania silnika i dopóty do póki nie przekroczysz ustawionych obrotów 9najcześciej 2500)chodzi na Pb a po przekroczeniu iluś tam obr.przełacza automatycznie na LPG(mam ta sama instalkę(BRC)
 
W prosty sposób stosując jeden przekaznik mozna zrobić wyłacznik pompy,ale musisz liczyc sie z tym ze np.jadac na gazie ten ci sie skończy to zanim pompa napompuje to chwile będzie miał zamułke a tak to przełacza płynnie.Moga tez byc problemy z porannym rozruchem ale niekoniecznie bo pompa przed zakreceniem silnika chwile pompuje.
 
 
Natomiast w gażnikowcu stosuje sie elektrozawór,który zamyka dopływ benzyny do gaznika po przełaczeniu na LPG i kieruje ją spowrotem do baku. | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |