Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
1 Gru 2011, 22:01
[MK3] Luz na krzyżaku, wersja ze wspomaganiem.
Autor Wiadomość
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 29 Sie 2012, 22:20   

Taka mała pomoc dla tych co maja luz na krzyżaku że wspomaganiem. :)
Krzyżak montujemy w imadle w taki sposób aby przeciwległe "kapselki" od łożysk można było ścisnąć. W miejsca tych kapselków przykładamy po obu stronach nakrętki 8 (na klucz 13) Następnie skręcamy mocno w imadle i obserwujemy czy kapselek delikatnie się wsunął po zewnętrznej krawędzi. Co chwilę odkręcamy i kontrolujemy działanie krzyżaka- jeżeli luz jest z jednej strony łożyska to tylko z tej strony przykładamy w imadle nakrętkę.
Sposób ten nie regeneruje naszego krzyżaka ale zdecydowanie zmniejsza lub likwiduje luz na nim. Pamiętaj aby dokładnie oczyścić z rdzy i ogólnego brudu a następnie wcisnąć w luźne łożyska trochę oleju lub smaru z olejem a dopiero po tym zaciskać w imadle.
Sposób ten zrobiłem we własnej fieścinie i wytrzymał 1500km po czym znowu dostał minimalnego luzu- ponownie skręciłem w imadle i "cyknąłem" MIGiem żeby kapselka już nie wypchnęło. Oczywiście warto unikać kręcenia kierownica na zgaszonym aucie aby nie rozpychać ściśniętych łożysk. Zabieg ten i tak jest prawdopodobnie tymczasowy ale przegląd techniczny bez problemu przejdzie i na miesiąc poprawi nam komfort jazdy :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sie 2012, 22:47   

Taa, lepiej zanieść krzyżak do specjalistycznej firmy i zregenerować,,, po takim domowym poprawianiu regeneracja na pewno będzie droższa o ile w ogóle możliwa i opłacalna,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 30 Sie 2012, 21:24   

Pozdrawiam wszystkich co dali swój krzyżak do profesjonalnej regeneracji :)
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 30 Sie 2012, 22:20   

szef_ff, i ile dałeś za regeneracje, że tak chwalisz? darmo było? za 70zł kupujesz Febiego, za 130zł ori FoMoCo..
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sie 2012, 22:42   

DemptD napisał/a:
za 70zł kupujesz Febiego, za 130zł ori FoMoCo
Ale to chyba zwykłe, do wersji ze wspomaganiem coś drożej chyba?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 30 Sie 2012, 22:48   

Joe, ktoś gdzieś tu pisał, że miał do wspomy założony jakimś cudem zwykły krzyżak i działało to to :D
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 31 Sie 2012, 07:14   

Regeneracja krzyżaka ze wspomaganiem to około 100-150PLN. Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem. To jest układ kierowniczy, a nie listwa podczepiona na trytytkę.
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sie 2012, 09:31   

mmbu napisał/a:
Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem

To nie naprawa a DRUTEX!!!
Od tego zależy Twoje ŻYCIE! No chyba że komuś nie zależy na nim,ale są jeszcze inni uczestnicy ruchu :zalamka:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 31 Sie 2012, 20:11   

mmbu napisał/a:
Regeneracja krzyżaka ze wspomaganiem to około 100-150PLN. Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem. To jest układ kierowniczy, a nie listwa podczepiona na trytytkę.


Daj namiar na firme co regeneruje za tyle.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 1 Wrz 2012, 13:35   

Kobyłka pod Warszawą.Ulica Nadmeńska.
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Wrz 2012, 11:59   

DemptD napisał/a:
Joe, ktoś gdzieś tu pisał, że miał do wspomy założony jakimś cudem zwykły krzyżak i działało to to :D


Nie ma takiej mozliwosci.
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Wrz 2012, 20:16   

Więc pozostaje tylko regeneracja, fachowa
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 3 Wrz 2012, 10:32   

Nie wiem jak Wy ale ja zdemontuje krzyżak w 10 minut... i to bez żadnych akrobacji...

Tak, moja robota to druciarstwo, ale prawie DARMOWE (wiestia WD40 i odrobiny oleju). Które można wykonać w niemal każdym garażu..

a czy ryzykuje życie? Większość napisze że tak, że jestem potencjalnym sprawca wypadku, mordercą za kółkiem, idiotą nie szanującym cudzego zdrowia i życia...
Moja Fiesta jednak prowadzi się z prawie aptekarską dokładnością i zegarmistrzowską precyzją. Po drogach jeździ całe mnóstwo trupów, parchów, złomów czego niemal codziennie doświadczam w pracy, które powyżej 80km/h nie mieszczą się na jednym pasie a ich właściciele uważają ze auto jest w dobrym stanie.

Mój wcześniejszy post miał pomóc tym co chcą mieć chwilowo naprawione szybko auto niemal zerowym kosztem. Miał posłużyć jako pomoc bo od tego jest forum. A gadki typu kup nowy, daj do regeneracji za 150 zł można usłyszeć w dowolnym warsztacie. Fiesta jest tania i taką ma pozostać.

PS. To 150 zł (po wykonanym telefonie usłyszałem ze koło 100 zł) za regeneracje to przyzwoita cena. Nawet jeżeli po roku miałoby się znowu "wyluzować" to chyba warto :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Wrz 2012, 10:58   

Ma ktoś foto krzyżaka ze wspomaganiem,,, bo coś mi świta ze rozmawiamy o innych elementach,,,

szef_ff napisał/a:
Mój wcześniejszy post miał pomóc tym co chcą mieć chwilowo naprawione szybko auto niemal zerowym kosztem. Miał posłużyć jako pomoc bo od tego jest forum. A gadki typu kup nowy, daj do regeneracji za 150 zł można usłyszeć w dowolnym warsztacie. Fiesta jest tania i taką ma pozostać.
Równie dobrze można dawać rady żeby nie wykopywać OC lub nie robić przeglądów to prawie pół tysiąca w kieszeni zostaje,,, i nikt takich rad tu udzielać nie broni (jeśli nie zauważyłeś, Twój post nie został skasowany czy wyedytowany), ale trzeba się liczyć ze stosowanym komentarzem innych,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 3 Wrz 2012, 15:20   


Pozwoliłem sobie pożyczyć obrazek jednego z forumowiczów. To jest krzyżak z wersji ze wspomaganiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.