Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] rozruch silnika
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Sie 2012, 13:54   

JoeMix napisał/a:
mk2 ma taką kontrolkę (o której pisałem) w standardzie


jaką kontrolke? Nic więcej niż standardowe nie zaobserwowałem.
http://www.youtube.com/watch?v=70KvXJRgdbc
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:15   

W Mk2 i niektórych Mk1 kontrolka niskiego poziomu płynu hamulcowego / zaciągniętego ręcznego powinna świecić w chwili kiedy pracuje rozrusznik - dla testu tejże właśnie dość ważnej kontrolki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:18   

JoeMix, aha, no to faktycznie, świeci sie :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:23   

No to pomijając intencje konstruktorów - nie kręci rozrusznik (w dużym uproszczeniu) - kontrolka świeci - walnięty rozrusznik, kontrolka nie świeci - walnięta kostka stacyjki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:27   

albo druga kostka stacyjki jest także walnięta.

Jak ja miałem uszkodzoną, to kontrolki się zapalały a rozruch nie kręcił (jedynie 'cyk' było). Czasem starczyło przepchać kawałek auto na 5tym biegu, podłączyć drugie auto pod aku bądź poprostu bezpośrednio z aku dać prąd na przewód biegnący do rozrusznika.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:36   

Gdzie jest druga kostka stacyjki? (napisałem ze to w uproszczeniu)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Sie 2012, 14:48   

Pisał chyba, ze wymieniał na drugą, bo dostał całą kolumne stacyjki :) O nią mi chodzi.
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Sie 2012, 18:27   

nie nie, nie wymieniałem bo nie widziałem takiego sensu (póki co). Tzn inaczej. Kostka ( ta co jest przy wkładce kluczyka przy stacyjce) była wymieniania :) a przyszła mi cała z kolumną (kostka, stacyjka cała z wkładką i kluczykiem), której nie wymieniałem póki co bo nie widziałęm takiej potrzeby :)

zamówię jednak ten rozrusznik dla świętego spokoju. 50zł z przesyłkąto nie jest chyba dużo :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 10 Sie 2012, 20:35   

Dziś gdy za 8-9razem nie chciał mi odpalić po dłuższej jeździe (na parkingu galerii Słonecznej w Radosławie :D ) a widać było przygaszające kontrolki, słychać było wiatrak który śmigał na zapłonie (wentylator chłodnicy) oraz pompkę paliwa to postanowiłęm odpiąć przewód automatu rozrusznika co idzie od niego do stacyjki i podpiąc na krótko pod aku oczywiście na luzie i na zapłonie.

Odpalił bez zająknięcia :)

muszę chyba tą stacyjkę wymienić bo strasznie u mnie lata mi ten bolec co wchodzi z wkładki do kostki elektrycznej stacyjki a w tej nowej co kupiłem nie lata on :)

pytanie tylko jak się za to wziąć? za wymianę oczywiście. Jaki klucz pasuje do odkręcenia kierownicy i mniej więcej na co mam uważać przy demontowaniu podzespołów by to ustrojstwo wymienić.

pozdrawiam ;)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Sie 2012, 23:23   

Blackknight88 napisał/a:
Dziś gdy za 8-9razem nie chciał mi odpalić po dłuższej jeździe (na parkingu galerii Słonecznej w Radosławie :D ) a widać było przygaszające kontrolki, słychać było wiatrak który śmigał na zapłonie (wentylator chłodnicy) oraz pompkę paliwa to postanowiłęm odpiąć przewód automatu rozrusznika co idzie od niego do stacyjki i podpiąc na krótko pod aku oczywiście na luzie i na zapłonie.

Odpalił bez zająknięcia :)

Wymień ja walczyłem z takim samych przypadkiem zimny palił na dotyk-ciepły zachowywał się tak jak piszesz ;-|
Zrobiłem dodadkowy przewód od rozrusznika(ten łączący stacyjkę z rozrusznikiem) i podaniu napięcia palił na dotyk bez względu czy zimny czy ciepły :) .
Wymieniłem kostke stacyjki i spokój :jupi: :jupi:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 11 Sie 2012, 01:12   

Wymieniłem kostkę stacyjki 2x :) muszę całą stacyjkę wymienić ze względu na wspomniany przeze mnie wcześniej bolec wchodzący do tej kostki :) (zbyt luźno lata).
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sie 2012, 06:26   

Nie chce jakoś zniechęcać czy coś, ale rozwalona kostka stacyjki to usterką która objawia się zazwyczaj brakiem przepływu prądu dlatego coś nie działa, przygasające kontrolki wskazują że prąd przepływa ale coś nie działa bo jest zapewne mechanicznie zablokowane,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 11 Sie 2012, 08:18   

więc czemu akurat wtedy bez problemu na krótko odpaliła ?

czy to akurat szczęśliwy traf, że i wtedy z kluczka by silnik odpalił ?

z drugiej strony skoro mam tą stacyjkę to czemu by jej nie wymienić :) a nóż widelec, może to coś da.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sie 2012, 12:06   

Nie nie, nie mówię żeby nie wymieniać, bo akurat nóż widelec,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Sie 2012, 12:16   

Blackknight88, a kostke stacyjki masz z takiego samego auta? Tzn wtyczki p&p, czy przelutowywujesz przewody ?
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 11 Sie 2012, 12:31   

oczywiście, że z tego samego auta (tzn ten sam model, marka tylko oczywiście inna sztuka auta) :) co by mi dało przelutowanie przewodów jeśli w kostce styki są pieprznięte :)

ale jeszcze całą tą stacyjkę wymienię. Zaraz pójdę i to zrobię.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Wrz 2012, 10:16   

Witam po dłuższej przerwie.

W sumie problem ustąpił, ale jeszcze pojawiał się jakiś czas. Pomyślałem o dołożeniu (na stałe) przycisku do rozruchu silnika ukrytego w kolumnie kierownicy od dołu. Przycisk ładny, czarny, malutki więc by się zlewał ładnie z tłem.

Chciałem go oczywiście podpiąć przez przekaźnik, bo sam przycisk ma max obciążalność 2A dla 250VAC, więc mało. Zasilanie na przycisk przez zapłon (II pozycja kluczyka stacyjki) na przekaźnik a ten puszcza prąd z czerwonego przeowdu stacyjki (z aku prost) na czarno-niebieski (rozrusznik).

Wszystko pięknie do czasu jak zacząłęm sprawdzać gdzie i jak są napięcia... podłączając miernik pod różne styki kostki pojawia się napięcie 12V potem przekręcająć kluczyk i sprawdzam inne styki to zmniejsza się ale jest nadal ponad 11V...

jak to możliwe ? skąd tam masa się bierze ? :/ trochę mnie to martwi szczerze mówiąc. Gdzie szukać przyczyny ? bo jednak jakbym miał sprawdzać wszystkie masy w samochodzie to już mi się słabo robi.. nawet nie wiem jakbym miał się za to wziąć poza tym, że sprawdziłbym wszystkie połączenia masowe jakie bym zauważył...

dodam, że od jakiegoś czasu jak włączę kierunkowskaz prawy to miga mi podświetlenie przycisku przeciwmgielnych z tyłu a jak nacisne hamulec to jest to samo.

Może to pomoże. Jeżdżę z tym bo mi to nie przeszkadzało (przeciwmgielne się nie zapala tylko podświetlenie).

Może ta pojawiająca się masa na stacyjce to właśnie problem czasem odpalania samochodu ? Teraz bardzo rzadko się to zdarza.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2012, 10:27   

Jak masz gdzieś 12V a po włączeniu zapłonu masz 11 z groszem to masz rozładowany akumulator,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Wrz 2012, 10:32   

czyli mam rozumieć, że to nie są gdzieś "uciekające" masy tylko po prostu pada aku i tym samym na kostce pojawia się 12V i tym bardziej rozrusznik czasem nie chce odpalić ?

w sumie na dobrą sprawę to by mi bardzo pomogło bo bym nie musiał tego przycisku montować i na super sprawę w końcu bym rozwiązał problem z rozrusznikiem.

PRoblem w tym, że jak wcześniej patrzyłem napięcie na aku to było ok 12,5V. Zaraz pójdę do samochodu i sprawdzę po nocce jakie jest.

PRzy rozruchu jakie max niskie powinno być napięcie na aku ? czy może w jaki inny sposób sprawdzić jego wydajność prądową czy już nie podupada na zdrowiu. Dodam, że mam podpięte przez przekaźnik (po I pozycji kluczyka, przed zapłonem jeszcze) szybki elektryczne przewodami prosto z aku, centralny podpięty pod aku od razu, piloty do niej też, radio prosto z aku. Wszystko oczywiście przez bezpieczniki.

Bezproblemowo aku daje radę tym urządzeniom. Oczywiście prócz radia jeszcze subwoofer z wzmacniaczem też prosto pod aku oczywiście przez bezp.

Nie sądzę bym coś popieprzył w przewodach by coś się miało popalić. PRzewody wystarczającej grubości, bezpieczniki, przekaźniki w razie potrzeby. Solidne mocowania, zaizolowane dobrze itd.

Ostatnio jednak zauważyłem, że na górnej pokrywie aku mi się przypociło nieco. Poodkręcałem każdy z korków by zobaczyć stan elektrolitu i jest ok.

Co do ładowania aku to również w porządku, książkowe bym powiedział.


Joe i jeszcze raz dla przypomnienia. Wszystkie pomairy napięć na kostce robiłem no właśnie... tylko na kostce. Czyli minusowym krokodylkiem miernika nie dotykałem minusowej klemy aku czy miejsca gdzie jest masa, tylko obydwa (plus i minus miernika) były podpinane na stykach kostki.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2012, 10:58   

Blackknight88 napisał/a:
czyli mam rozumieć, że to nie są gdzieś "uciekające" masy tylko po prostu pada aku i tym samym na kostce pojawia się 12V i tym bardziej rozrusznik czasem nie chce odpalić ?
Znaczy jak mierzysz gdzieś napięcie i jest np. 12,5V a po włączeniu zapłonu w tym samym miejscu jest 11,6V to znak że akumulator niedomaga,,, spadek napięcia jest spowodowany obciążeniem akumulatora przez układy zasilane po włączeniu zapłonu, głównie alternator i układ zapłonowy.
Blackknight88 napisał/a:
PRzy rozruchu jakie max niskie powinno być napięcie na aku ?
Naładowany aku powinien się przedstawiać napięciem rzędu 12,6V po włączeniu zapłonu napięcie nie powinno spaść poniżej 12V, a w chwili rozruchu poniżej 1V mniej niż na nieobciążonym akumulatorze, te 11V to jest minimum,,, (mówimy teraz, latem w ciepły dzień)
Cytat:
Joe i jeszcze raz dla przypomnienia. Wszystkie pomairy napięć na kostce robiłem no właśnie... tylko na kostce. Czyli minusowym krokodylkiem miernika nie dotykałem minusowej klemy aku czy miejsca gdzie jest masa, tylko obydwa (plus i minus miernika) były podpinane na stykach kostki.
Na kostce stacyjki? Na kostce stacyjki nie ma masy. Znaczy pomiar wykaże masę ale to nie masa, tylko przejście przez inne podzespoły auta.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Rozruch z przycisku
Taki se tuning :P
machinesjb Elektryka 5 5 Sty 2007, 07:31
szynszyl
Brak nowych postów Rozruch przy zapalonych światłach mijania
Arcadius Elektryka ogólna 1 21 Sty 2021, 23:41
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.