| [MK3] Gdzie szukać iskry na świecach | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź kompresje, bo może hydrauliki są napchane olejem i nie domyka zaworów a strzały to po prostu niedopalone paliwo
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Albo zjedzony wałek, ale to trzeba dekiel zdjęć i mierzyć, bo sprawdzenie kompresji tego nie wykaże. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Davidstm1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Gru 2011
 Posty: 55
 Skąd: Sztum
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | kable nie muszą ale bebechy mogły... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:41 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | acti357 napisał/a: |  	  | Albo zjedzony wałek, ale to trzeba dekiel zdjęć i mierzyć, bo sprawdzenie kompresji tego nie wykaże. | 
 uwierz mi wykaże...
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | luki, Robiliśmy auto gdzie krzywki dolotowe miały wznios na poziomie 1-2mm (nowy powinien mieć z 6mm) i jakoś pokazywało po 10barów. Jak wiesz jaka była kompresja przed usterką i po to można ewentualnie coś wywnioskować.
 |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | miałem jakiśczas temu 1,4 na 3 garkach po 11 na 4 cylindrze 4, wsadziłem wałek z xrki i wyszło po 10,5 na 3 i 8 na 4   |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Teraz mam włożony co prawda inny wałek, ale jak porównywałem krzywki suwmiarką to wynikało z tego, że ten obecny ma wyższe. A jak hydraulki są napchane olejem to co z tym zrobić? Wyglądają w sumie na normalne. Obecnie mam zdjęty dekiel, to popychacze są dosyć mocno pochowane. Czyli tak w kolejności zmierzę kompresje, jak będzie w miarę ok (jaką wartość można uznać za w miarę ok?), to zabieram się za kompa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | od 8 w góre powinien palić bez problemu. Mile widziane okolice 11 w gorę.
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie długo stała to się pochowały. Zostawiłbym je w spokoju. Spróbuj ją odpalić z "Plaka". Jeden kręci, drugi pryska w przepustnicę.
 |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak teraz myślę, że jak kompresja będzie marna to raczej wina głowicy bo na dole, to tylko jeden tłok zmieniałem, także dużo tam nawet napsuć nie mogłem. A jak tak sobie głowica kręciłem na sucho jak jeszcze wymontowana była, to zauważyłem, że często są otwarte dwa zawory jednocześnie, że niemal się do siebie dotykają i czasem sie do końca nie zamykały. Uznałem, że to wina hydraulików, które na sucho się nie regulowały tak jak powinny. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:58 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | acti357 napisał/a: |  	  | Pewnie długo stała to się pochowały. Zostawiłbym je w spokoju. Spróbuj ją odpalić z "Plaka". Jeden kręci, drugi pryska w przepustnicę.
 | 
 
 Ale co, że ze strzykawy walnąć wachą w dolot przy maksymalnie otwartej przepustnicy? Jak ostatnio ją tak kręciłem tylko, że bez psikania w dolot to tak strzelała, że myślałem, że mi tynk ze ścian w garażu poodpada.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnim razem w wydech, ale z dolotu też potrafiła walnąć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  21:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Obstawiam, że coś jest nie tak z wałkiem. Ewentualnie nieszczelny dolot (wersja bardzo optymistyczna). Może pod wałek mocno odbiegający od serii trzeba ustawienia ECU trochę poprawić. 
 Edit:
 Sprężyny zaworowe całe?
 |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  21:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprężyny wyglądają na całe, wałek jest seryjny, tylko trochę mniej wyrobiony niż mój poprzedni. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2012,  11:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdziłem kompresje. 3 razy 0 i 1 raz 0,6. Ściagnąłem jeszcze raz głowice. Nalałem benzyny w gniazda zaworowe. Z jednego uciekło po 2minutach w 3 po nocy jeszcze jest tak z 1/3, 1/4 tego co wlałem. Co jest grane, że niema, w ogóle kompresji na żadnym cylindrze? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2012,  12:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | No jak wszystkie na raz siadły to coś faktycznie nie bardzo, albo coś źle złożone albo na coś źle złożne jakiś zły lub brak smaru czy cokolwiek innego,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Sie 2012,  19:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zalej też cylindry, żeby było wiadomo czy dół silnika jest zdrowy. Zawory były wstawiane nowe?
 |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2012,  21:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy może być to przyczyną, ale mam nadzieje, że tak. Wydaję mi się, że znalazłem problem. Patrząc do pojemnika w którym trzymałem graty z głowicy zauważyłem 8 prostokątnych podkładek. Po dłuższym dochodzeniu okazało się, że powinny one się znajdować pod dźwigienkami od popychaczy - a nie znajdowały się. Zatem jeśli już zdjąłem tą głowicę, dotrę jeden zawór dolotowy, który przecieka, skręce wszystko razem z tymi podkładkami i mam nadzieję, że będzie ok. Wydaje mi się że te podkładki mogą być przyczyną zerowej kompresji, ponieważ bez nich dźwigienka jest osadzona niżej i wywiera większą siłę na zawór, który przez to mógł się nie domykać i powodować nieszczelność w komorze spalania.
 Co myślicie o mojej teorii?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2012,  22:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | i były otwarte zawory, więc mogły zarobić w cymbał.... |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |