| [MK3] Gdzie szukać iskry na świecach | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2012,  20:43   [MK3] Gdzie szukać iskry na świecach | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam z kolejnym problemem. Po wymianie głowicy i kilku pierdół nie mam iskry na świecach i nie mogę dojść co może być tego przyczyną. Możecie mi powiedzieć co po kolei sprawdzać, żeby ją znaleźć? Najchętniej zaczął bym sprawdzanie od początku (zakładając, że końcem obiegu jest świeca), tylko ze nie wiem co nim jest i gdzie go szukać. |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2012,  20:55, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2012,  21:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź czy jest sygnał dochodzący do cewki. Potem w kolejności do testów jest EDIS. Możesz przy okazji sprawdzić czujnik położenia wału. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2012,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Masz aparat zapłonowy czy (5 przewodów WN) czy moduł DISa (4 przewody tylko) bo zerknąłem do książki i są przy CVH opisane aparaty Boscha,,, 
 Przyjmując nowsze rozwiązanie, zdejmij przewód NN z cewki i sprawdź czy chwilę po włączeniu zapłonu między środkowym pinem a masą jest napięcie,,, jak jest to wtedy dopiero po kolei - czujnik położenia wału,,, i problem bo aby go sprawdzić trzeba chyba oscyloskopu.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lip 2012,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak wcześniej chodziła to obstawiałbym, że zapomniałeś wpiąć coś w wiązkę, np. wyżej wspomniany czujnik. JoeMix, Jak auto z opisu to faktycznie możesz mieć rację z aparatem zapłonowym. Zapomniałem, że też tak montowali.
 |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  19:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | urwany był przewód od czujnika położenia wału, ale teraz kolejny problem wygląda tak, że jako taką iskre mam tylko na 2 cylindrze a na reszcie czasem się pojawia mała, ale zazwyczaj niema. Nie jest to kwestia kabli, ani świec bo sprawdzałem to na jednym kablu i na jednej świecy. Wszystkie połączenia kabel-świeca i kabel-cewka są popsikane wd-40. Gdzie szukać problemu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  19:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Spróbuj cewkę podmienić,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  19:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Chyba, że masz dostęp do oscyloskopu to sprawdź sygnał dochodzący do cewki, ale to raczej ona powinna być przyczyną. Wnioskuję, że stała jakiś czas to mogła się zawilgocić wewnątrz. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  19:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie mam na jaką za bardzo. Wcześniej nie było z nią żadnych problemów. Postukam i opukam jeszcze. Jeszcze z takich ciekawostek to strzela jakimś syfem z dolotu i z rury co jakiś czas. Aż mi bramę od garażu ubrudziło. Zaznaczam tym samym, że to pierwsze odpalenie po złożeniu silnika. Od pyknięcia powinno hulać, czy jakieś specjalne procedury może? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  19:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź rozrząd  i kolejność kabli a ten kabel z czujnika położenia wału dałeś zwykły czy ekranowany?
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2012,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | rozrząd jest doskonale, kable też dobrze na pewno, nówki sztuki, świece tak samo. Mają nalatane może ze 100km. Kabel z czujnika wału ułamał mi sie przy samej wtyczce i nie było jak go skręcić, więc go przylutowałem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2012,  19:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | No dobrze, odświeżę troche bo jest postęp, ale są też nowe problemy. Za brak iskry odpowiedzialny był mało drożny kabel z czujnika położenia wału, a nie cewka. Teraz już jest iskra jak ta lala. No ale... Nadal nie pali! Podczas kręcenia rozrusznikiem raz na 5sekund jest tylko taki mocny wybuch z rury wydechowej, który troche mnie nie pokoi. Wygląda to tak, jakby był źle ustawiony zapłon w jakimś starym gaźnikowym silniku. Ale tutaj? Co proponujecie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2012,  20:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wypnij jeden wtryskiwacz i we wtyczkę wsadź małą żarówkę. Zakręć, jak będzie błyskała to szukamy dalej. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  19:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | błyska błyska. Już mi ręce opadają. Wszyscy co sie pytam mi mówią, że mam zapłon źle ustawiony, albo rozrząd źle ustawiony. Rozrząd jest na pewno w porządku. Istnieje jakis sposób na ustawienie zapłonu w xrce, albo czy jest jakaś możliwość, żeby sie przestawił? Walcie wszystkie pomysły, bede sprawdzał wszystko po kolei bo już nie mam pomysłu na ten samochód.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  19:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | elektroniczny gdy sygnał jest czytany z koła zamachowego nie mógł się przestawic, co do rozrządu jest napewno ok powiadasz? a sprawdzałeś?
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  19:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | DISa masz tak, 4 przewody? zamień pary na świecach - w sumie co masz do stracenia,,, czyli jak masz pary (chyba ) 14 i 23 to zamień je miejscami,,, 	  | konxx91 napisał/a: |  	  | Istnieje jakis sposób na ustawienie zapłonu w xrce | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  19:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | ewentualnie ma żle podłączone przewody zapłonowe na cewce zapłonowej są opisane który kabel do którego cylindra
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:04 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | DISa masz tak, 4 przewody? zamień pary na świecach - w sumie co masz do stracenia,,, czyli jak masz pary (chyba ) 14 i 23 to zamień je miejscami,,, 	  | konxx91 napisał/a: |  	  | Istnieje jakis sposób na ustawienie zapłonu w xrce | 
 | 
 
 To też już było grane i bez skutku.
 
 
  	  | kuba87 napisał/a: |  	  | elektroniczny gdy sygnał jest czytany z koła zamachowego nie mógł się przestawic, co do rozrządu jest napewno ok powiadasz? a sprawdzałeś?
 | 
 
 sprawdzałem milion razy, jest ustawiony idealnie co do ząbka.
 
 Z tym czujnikiem położenia wału może być cos naknocone?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli próbowałeś jak rozumiem wszystkiego... ciężko cokolwiek więcej doradzić jak się nie ma auta przy sobie.
 jeśli jest iskra i paliwo podaje to raczej czujnik jest ok
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zakładam, że pompa paliwa pracuje i ciśnienie też trzyma. Fajnie byłoby zobaczyć to pod oscyloskopem. Sprawdź też czy na wszystkich pinach w kompie jest masa (wszystkie brązowe). Może podczas składania jakiś kabelek się schował i gdzieś w ecu nie ma masy. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | konxx91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 28 Sie 2010
 Posty: 57
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2012,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | no już naprawdę robiłem wszystkie dziwne rzeczy co mi do głowy przyszły. Już tak się zastanawiam, może cos źle skręciłem mechanicznie jak to składałem, ale z drugiej strony to tam za bardzo niema co spieprzyć. Jeszcze takie coś wywinąłem: Wyjmowałem rozrusznik i nie odłączyłem akumulatora i kabli od niego, oczywiście musiał mi sie gdzieś tam zaklinować i powstało spięcie tak na 10sekund. Spaliło mi się tak z 10cm osłony kabli przy samym akumulatorze. i tak sie zastanawiam, że może coś w komputerze się spaliło. Chociaż kable od kompa wyglądają na nieruszone. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |