[MK4] Kopci olejem |
Autor |
Wiadomość |
benamuki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 15:42 [MK4] Kopci olejem
|
|
|
Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post.
Do rzeczy: silnik zetec 1.25 kopci na niebiesko - nie za mocno ale widać. Wybieram się na sprawdzenie kompresji ale zanim będzie konkretny wynik kombinuję co może być do zrobienia. Trafiłem na rafę - czy w tym silniku da się wymienić pierścienie? |
|
|
|
 |
kris_gw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 15:54
|
|
|
Jak pomierzysz kompresję to będziesz wiedział, nie koniecznie muszą to być pierścienie, mogą to być uszczelniacze zaworów. |
|
|
|
 |
benamuki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 16:13
|
|
|
Uszczelniacze to była pierwsza myśl ale gdyby puszczała na pierścieniach to czy można je zmienić po zdjęciu głowicy?
Znalazłem informacje, że nie demontuje się mechanizmu tłokowego-korbowego w tych silnikach. Jeśli tak to czy da się wymienić pierścienie? |
|
|
|
 |
kris_gw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 18:06
|
|
|
Co to znaczy, że nie demontuje się mechanizmu tłokowo-korbowego?.
Aby wymienić pierścienie na pewno musisz odkręcić miskę olejową i ściągnąć głowicę, później odkręcasz korbowody od wału korbowego i wyciągasz tłoki z korbowodami w górę. Oczywiście taka praca wiąże się z planowaniem głowicy, wymianą uszczelki pod głowicą, ustawianiem rozrządu i pewnie wieloma innymi rzeczami, które okażą się dopiero po rozebraniu silnika. |
|
|
|
 |
benamuki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 19:10
|
|
|
Też mnie to zaskoczyło. Tak podaje "Ford Fiesta MK4 - Sam naprawiam" WKiŁ Sobolewskiego na s. 31. Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:15
|
|
|
Pierw zmierz kompresje. Jak wyjdzie ok to uszczelniacze zaworów prawdopodobnie do wymiany. Możesz też przy pomiarze kompresji zrobić próbę olejową. Podczas kolejnego pomiaru jak kompresja będzie słaba, wstrzyknij oleju do cylindrów, jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów. Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele.
Przekalkuluj dobrze, bo może wymiana silnika wyjdzie taniej. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
kris_gw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:47
|
|
|
benamuki napisał/a: | Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL |
To akurat jest całkiem możliwe, to czy można i o ile można splanować głowicę zależy o od konstrukcji samej głowicy, nie wiem jak to wygląda w tym silniku. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Kwi 2012, 23:37
|
|
|
benamuki, będę we wro w dłuuuugi weekend więc mogę obejrzeć trupa i coś podpowiedzieć co dalej... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 00:01
|
|
|
Pany powiem tak sprawdzisz kompresje i wyjdzie ok , a dupnięte mogą być tylko pierścienie olejowe, już kilka razy się z tym spotkałem . mając głowice na wierzchu warto wymienic uszczelniacze groszowa sprawa.
Marcinowaty napisał/a: | jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów. |
nie koniecznie często pomagają tylko pierścienie, chyba że ślady honowania zniknęły
Marcinowaty napisał/a: | Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele. |
wymieniając uszczelniacze można samemu dotrzeć zawory. Pasta do zaworów nie jest droga roboty troche przy tym jest ale masz wtedy pewność, że nie dmuchają. Chyba że gniazda będą wypalone.
Z resztą Ford lubi palić olej i nikt nie powie że nie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:07
|
|
|
Przechodziłem to samo. Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny. Ja w swojej zmieniłem silnik na nowszy pochodzący z anglika, kupowałem go jak jeszcze był w aucie więc nie był to kot w worku stojący na palecie w jakimś magazynie.
Koszt zdrowszego silnika będzie mniejszy niż zabawa w remont starego. |
|
|
|
 |
benamuki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 18:10
|
|
|
Cytat: | Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny. | Tego się obawiam, chociaż przebieg mniejszy o ile jest autentyczny.
Marcin - byłoby super gdybyś znalazł czas.
Przejechałem 200 km i oleju nie ubyło ani o milimetr ale nie przekraczam 3000-3500 rpm. |
|
|
|
 |
|