Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Kopci olejem
Autor Wiadomość
benamuki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Kwi 2012, 15:42   [MK4] Kopci olejem

Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post.
Do rzeczy: silnik zetec 1.25 kopci na niebiesko - nie za mocno ale widać. Wybieram się na sprawdzenie kompresji ale zanim będzie konkretny wynik kombinuję co może być do zrobienia. Trafiłem na rafę - czy w tym silniku da się wymienić pierścienie?
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 24 Kwi 2012, 15:54   

Jak pomierzysz kompresję to będziesz wiedział, nie koniecznie muszą to być pierścienie, mogą to być uszczelniacze zaworów.
 
 
benamuki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Kwi 2012, 16:13   

Uszczelniacze to była pierwsza myśl ale gdyby puszczała na pierścieniach to czy można je zmienić po zdjęciu głowicy?
Znalazłem informacje, że nie demontuje się mechanizmu tłokowego-korbowego w tych silnikach. Jeśli tak to czy da się wymienić pierścienie?
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 24 Kwi 2012, 18:06   

Co to znaczy, że nie demontuje się mechanizmu tłokowo-korbowego?.

Aby wymienić pierścienie na pewno musisz odkręcić miskę olejową i ściągnąć głowicę, później odkręcasz korbowody od wału korbowego i wyciągasz tłoki z korbowodami w górę. Oczywiście taka praca wiąże się z planowaniem głowicy, wymianą uszczelki pod głowicą, ustawianiem rozrządu i pewnie wieloma innymi rzeczami, które okażą się dopiero po rozebraniu silnika.
 
 
benamuki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Kwi 2012, 19:10   

Też mnie to zaskoczyło. Tak podaje "Ford Fiesta MK4 - Sam naprawiam" WKiŁ Sobolewskiego na s. 31. Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:15   

Pierw zmierz kompresje. Jak wyjdzie ok to uszczelniacze zaworów prawdopodobnie do wymiany. Możesz też przy pomiarze kompresji zrobić próbę olejową. Podczas kolejnego pomiaru jak kompresja będzie słaba, wstrzyknij oleju do cylindrów, jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów. Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele.
Przekalkuluj dobrze, bo może wymiana silnika wyjdzie taniej.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:47   

benamuki napisał/a:
Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL


To akurat jest całkiem możliwe, to czy można i o ile można splanować głowicę zależy o od konstrukcji samej głowicy, nie wiem jak to wygląda w tym silniku.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Kwi 2012, 23:37   

benamuki, będę we wro w dłuuuugi weekend więc mogę obejrzeć trupa i coś podpowiedzieć co dalej...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 25 Kwi 2012, 00:01   

Pany powiem tak sprawdzisz kompresje i wyjdzie ok , a dupnięte mogą być tylko pierścienie olejowe, już kilka razy się z tym spotkałem :) . mając głowice na wierzchu warto wymienic uszczelniacze groszowa sprawa.

Marcinowaty napisał/a:
jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów.

nie koniecznie często pomagają tylko pierścienie, chyba że ślady honowania zniknęły :)

Marcinowaty napisał/a:
Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele.

wymieniając uszczelniacze można samemu dotrzeć zawory. Pasta do zaworów nie jest droga roboty troche przy tym jest ale masz wtedy pewność, że nie dmuchają. Chyba że gniazda będą wypalone.
Z resztą Ford lubi palić olej i nikt nie powie że nie :)
_________________
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:07   

Przechodziłem to samo. Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny. Ja w swojej zmieniłem silnik na nowszy pochodzący z anglika, kupowałem go jak jeszcze był w aucie więc nie był to kot w worku stojący na palecie w jakimś magazynie.
Koszt zdrowszego silnika będzie mniejszy niż zabawa w remont starego.
 
 
benamuki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Kwi 2012, 18:10   

Cytat:
Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny.
Tego się obawiam, chociaż przebieg mniejszy o ile jest autentyczny.
Marcin - byłoby super gdybyś znalazł czas.
Przejechałem 200 km i oleju nie ubyło ani o milimetr ale nie przekraczam 3000-3500 rpm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kopci i wyrzuca olej bagnetem 1.8 d
swiez Silniki diesla 2 17 Lip 2013, 00:24
swiez
Brak nowych postów [MK4] 1.3 Endura - nie pali na 1 cylinder, kopci z odmy
virus_lx Mechanika 12 23 Sie 2011, 11:10
virus_lx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.