Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przewody zapłonowe pytanie
Autor Wiadomość
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 00:12   

JoeMix Ja to rozumiem i jutro zrobię tak jak mówi kolega vegetagt poprostu zastanawiają mnie te zawory bo to od nich się zaczeło i to w nich próbuje znaleźć winę, Wielkie dzięki za pomoc! jutro rano się za to zabiorę
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:11   

Więc tak,po zamianie kabli jest to samo na 1 jak zdejme ( silnik na chwile jakby staje i dalej jedzie) tak samo jest z pozostałymi 2 i 3, na 4 dalej nie ma zmiany po odłączeniu.
Na kablu idącego z 4 przewodu z cewki jest dużo większa iskra (większe jej występownie-częstotliwość) od 1 przewodu, nie wiem czy to normalne

(Świeca sprawna zamieniłem z 3 cylindrem i normalnie chodził)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:21   

Przełączyłeś czwarty kabel na pierwszą świece(samą fajke), czy zamieniłeś kabel czwarty z pierwszym(fajka + łączenie do aparatu zapłonowego ) ? Bo tak patrze, że nieprecyzyjnie napisałem i można to dwojako interpretować.

Na 1 i 4 iskra powinna być w tym samym momencie. Jeżeli na czwartym jest inaczej jak na 1szym, to jakiś zonk z aparatem zapłonowym jest.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:26   

vegetagt napisał/a:
to jakiś zonk z aparatem zapłonowym jest.
Najpierw musiałby takowy być,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:26   

Na samym początku nie ruszałem fajek poprostu na cewce zamieniłem 4 z 1 i odwrotnie.
A potem zrobiłem inaczej czyli podłączyłem kable jak były czyli dłuższy w 4 gniazdo i zamieniłem same fajki efekt ten sam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:29   

JoeMix napisał/a:
Jak zawór się nie domyka to nie ma sprężania, nic się nie zapali ani nie wybuchnie


Ale Parzychowi strzeliło w dolot tak, że w plastikowym kolektorze dziura się zrobiła. Właśnie przez niedomknięty zawór :fox:

JoeMix napisał/a:
vegetagt napisał/a:
to jakiś zonk z aparatem zapłonowym jest.
Najpierw musiałby takowy być,,,


A co tam jest? Moduł? Bez różnicy - nie działa to coś, co podaje iskre :>
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:42   

Tak samo jest z 2 i 3 na drugim jest wieksza iskra niż 3 tak ma to wygladac ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 17:56   

W dolocie masz mieszankę paliwowo powietrzną, więc maiło się co zapalić, w wydechu masz spaliny,,, więc to nie tak samo, niedomknięty zawór a niedomknięty zawór to też nie zawsze tak samo jest,,, po drugie jak masz nieszczelność na wydechu do jak jest ssanie to nie tylko mieszanka jest zasysana ale też śmieci z wydechu,,,
vegetagt napisał/a:
A co tam jest? Moduł? Bez różnicy - nie działa to coś, co podaje iskre
Cewka WN

Adzi22, na wszystkich powinna być taka sama,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 18:17   

Ale cewka nie jest tu chyba jedynym winowajcom biorąc pod uwagę że w obu przypadkach podłączenia 4 cylindra i tak on nie wpływał na prace silnika
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Kwi 2012, 18:23   

Ja się czuje zagubiony, bo:

1) kuba87, napisał, że 1 i 4 cylinder ma iskre w tym samym momencie
2) Ty napisaleś, że na 4tym iskra jest częsciej, niż na 1szym
3) A co najciekawsze w tym wszystkim, po zamianie 1 z 4, pierwszy cylinder ciągle palił(mimo tej częstszej iskry), a czwarty nadal nie.


Adzi22, masz możliwość pomiaru kompresji?
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 18:55   

Osobiscie nie, ale podjede do sąsiada spróbuje to dzisiaj zrobić
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Kwi 2012, 21:31   

A kolega sprawdzal jak wygldaja swieczki?. Zamiana kabli raczej nic nie powie od razu.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Kwi 2012, 21:42   

Adzi22, żeś tera nabroił :hihihi:
jak mogłeś zajeżdziłeś biednego fordzikaaaaaaa :placz: :taaa:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Kwi 2012, 23:20   

pablon napisał/a:
A kolega sprawdzal jak wygldaja swieczki?. Zamiana kabli raczej nic nie powie od razu.


Adzi22 napisał/a:
(Świeca sprawna zamieniłem z 3 cylindrem i normalnie chodził)
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Kwi 2012, 19:53   

Sąsiad zmierzył kompresje mówił że jest nie znacząca różnica miedzy 4 a 3 na 4 troche mniejsze ciśnienie, ja sie chyba poddam i przemęcze tak jak jest, wielkie dzięki za pomoc!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Kwi 2012, 19:58   

Czyli kompresja jest - od zaworów raczej można się odczepić.
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:29   

Adzi22 napisał/a:
Zaczęło sie to wszystko od ustawienia zaworów wg tego FAQ co jest na forum z tym że silnik nie był do końca zimny, ustawiałem je jak jest tam napisane czyli te zawory które sie nie ruszają co potem sie okazuję nie jest do końca dobrą metodą...


Opis regulacji jest dobry, sam regulowałem dokładnie w taki sposób i wszystko jest ok. Piszesz, że regulowałeś te co się nie ruszają pytanie tylko czy dosłownie te co się nie ruszają czy na cylindrze, na którym oba się nie ruszają - to jest różnica. Kręcąc kołem zgodnie z tą instrukcją na niektórych cylindrach rusza się jeden zawór a drugi nie, ty regulujesz tylko na tym cylindrze, gdzie nie ruszają się oba zawory. To może wydawać się śmieszne ale ktoś kto wcześniej tego nie robił może źle zrozumieć opis i regulować wszystkie co się nie ruszają.

Druga sprawa to położenie zaworów, na trzecim i czwartym cylindrze zawory są odwrócone to znaczy: na pierwszym i drugim cylindrze po lewej wylotowy a po prawej ssący a na trzecim i czwartym odwrotnie - po lewej ssący a po prawej wylotowy, nie pomyliłeś się z tym?

Jeżeli powyższe jest ok to pozostają zamienione miejscami kable zapłonowe, sprawdzałeś czy są zamienione?
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:35   

wszystko powyzsze jest ok notw
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Kwi 2012, 20:38   

Jak cos mam kable i cewke do podmiany z Gdańska. Nie mozliwe aby czestotliwosc iskry byla inna poniewaz iskra wystepuje parami:]
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Kwi 2012, 09:40   

z tą częstotliwością to mój bład wzsystko jest ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.