
|
[MK4] Pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 23:06 [MK4] Pompa paliwa
|
|
|
Witam.
Jeśli temat się powtarza, to bardzo przepraszam.
Mam problem z moją fofi, wymieniłem filtry kable zapłonowe, praktycznie każdy czujnik zmierzyłem. Już jest lepiej ale nie do końca, mianowicie jadę bez gazu, dodaję gaz i następuję gdzieś za sekundkę szarpnięcie króciutkie, lub dwa. Wydaje mi się że coś z układem paliwowym, mierzyłem ciśnienie na listwie, nie odpalając silnika za 3(lub 2) przekręceniem kluczyka nabiło do 2,7 bara, czyli prawidłowo. Przy odpalonym silniku ciśnienie wynosi 2.4 bara. Pompę mam już wyciągnięta, myślę nad wymiana, co wy na to??
Jaką polecacie, wolę dać trochę więcej niż 2x bak ściągać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 02:33
|
|
|
ja bym się zamienił z kimś na przepływomierz. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 19:32
|
|
|
szyss napisał/a: | ompę mam już wyciągnięta, myślę nad wymiana, co wy na to?? |
Po cO? |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 21:44
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | szyss napisał/a: | pompę mam już wyciągnięta, myślę nad wymiana, co wy na to?? |
Po cO? |
Hmm jeśli w czasie jazdy ciśnienie jeszcze bardziej spadać będzie?? Komputer musi się trzymać mapy paliwowej i sondy lambda, więc przy tym samym czasie otwarcia wpłynie mniej paliwa, i będzie gorzej rozpylone. Z tego co się dowiedziałem to czas wtrysku ECU nie może sobie dowolnie zmieniać przy danych obrotach i obciążeniu, jeśli by tak było to po co mapa paliwa? No chyba że się mylę;)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Mar 2012, 10:12
|
|
|
szyss, jak by pompa nie wyrabiała to by były problemy cały czas zwłaszcza na wysokich obrotach gdzie zużycie paliwa jest największe a nie drobne szarpnięcia przy wchodzeniu na te obroty,,, Gwałtowne wciśnięcie gazu powoduje zakrztuszenia silnika ze względu na bezwładność powietrza, aby silnik nie szarpał w tych momentach wzbogaca mu się na chwilę mieszankę i przesuwa moment zapłonu,,, w starych silnikach były to mechaniczne zabawki, teraz jest dużo elektroniki,,, diodalodz Ci ciekawy pomysł podsuną,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 17:53
|
|
|
Hmm, mierzyłem jeszcze raz ciśnienie na listwie paliwowej. Mianowicie na wolnych obrotach, lub dowolnych ciśnienie wynosi około 2.2-2.3 bar, odpinając przewodzik sterowania podciśnieniowego, ciśnienie utrzymuje się na poziomie 2.7 bara czyli katalogowo. Ciekawa sprawa jest przy gwałtownym dodaniu gazu, ciśnienie skacze na 2,7 bar i spada do tych 2.2.
Wie ktoś może czy tak to ma działać?? W instrukcji serwisowej z mojej hondy właśnie tak przedstawione jest sprawdzanie ciśnienia, raz z odłączonym i zaciśniętym przewodem podciśnieniowym (2.7-3.0bar), a raz z regulacją podciśnienia (2.2-2.5)
Pozdrawiam;) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 22:35
|
|
|
szyss napisał/a: | Ciekawa sprawa jest przy gwałtownym dodaniu gazu, ciśnienie skacze na 2,7 bar i spada do tych 2.2. | Myślę że to bezwładność regulatora,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szyss
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 23:20
|
|
|
Z tego co wywnioskowałem i mam nadzieję dobrze, przy dodaniu gazu ciśnienie skacze z tych 2.2 bar na 2.7 bar (tylko na moment) dlatego żeby nie dopuścić do nagłego spadku ciśnienia poniżej wartości 2.2 bar w momencie nagłego zwiększonego poboru paliwa. Jak się dowiem czegoś więcej to napiszę;) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 00:44
|
|
|
szyss, tu nie ma sie czego dowiadywac, uklad seryjny opiera sie na regulatorze przy koncu listwy wtryskowej lub w przypadku blacka z regulatorem zewnetrznym po za listwa...
Seria podaje faky 2.2 bara a przy obciazeniu wbija 2,7bar ( watrosc nominalna regulatora bosch). Jesli takie wartosci widzisz to nie masz czego szukac dziury tu lecz w osprzecie lub podzespolach wspolpracujacych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|