| [MK3] Duże spalanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mefis_radom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 41
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2012,  17:03   [MK3] Duże spalanie | 
 |  
               | 
 |  
               | Wiem, że był i to nie jeden i nie dwa razy taki temat, ale przepatrzyłem je po 50 razy i dalej mam problem. 
 Chodzi o Forda Fieste 1,8 130km. Fiesta sobie lubi wypić tak od 17-18L(to jeszcze wartosci jak było cieplo) do 25-28L przy mrozach niezależnie od tego jak jeżdze, czy szybko czy wolno to poniżej tych magicznych 17L nie zszedł. I tu pojawia się moje pytanie dlaczego? Dlaczego może tyle palić, może ktoś coś podpowie. MAF sprawdzony sprawny, CPP sprawny, lambda wymieniona na sprawną, czujnik temperatury na komputer wymieniony na nowy, komputer żadnych błędów nie pokazuje. Mieszanka jest na pewno za bogata bo pięknie to czuć z wydechu no i sama końcówka wydechu jest czarna. Czasami go lubi przylać przy odpalaniu lub parkowaniu i muszę go chwilę pokręcić, żeby odpalić. Mocy raczej nie stracił i idzie jak powinien. Dzisiaj wyjąłem komputer, żeby oblookać wizualnie czy jakaś ścieżka sie nie przepaliła lub coś innego i nie wygląda na upalonego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2012,  17:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | może wtryski uszkodzone? |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mefis_radom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 41
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2012,  17:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Oprócz podmiany jest opcja weryfikacji ich sprawności? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2012,  17:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | wyjąć wsadzić w menzurki podłączyć zasilanie w paliwo  czy nie przepuszczają szczelność przewodów paliwowych i zbiornika też bym sprawdził
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lut 2012,  12:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mialem taka sytuacje, ze regulator cisnienia puszczal paliwo przez przewod do kolektora. Efekt wieksze spalanie i podlanie. Aczkolwiek nie bylo to na poziomie 18 liter. Tyle to lyka jak ostro paluje |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzesiugm   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 28 Lut 2012
 Posty: 6
 Skąd: siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2012,  18:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja dobrze radze , wywalić katalizator!! 
 Miałem teraz  tak że auto zaczeło strasznie dużo palić a pewnego dnia rano już nie odpaliło,
 
 przekopałem całe auto co sie mogło stać a tu nagle mnie świeciło sprawdziłem drożność wydechu i eureka wywaliłem środek katalizarora i auto jak nowe:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Icek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 09 Sty 2012
 Posty: 15
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2012,  21:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przy zapchanym wydechu spadek mocy bylby odczuwalny, silnik wydawal by dzwiek turbiny jak by zasysal bardzo duzo powietrza tak bylo u mnie gdy mialem koncowy wydech zapchany. 
 
 Ja proponuje sprawdzic regulacje luzu zaworowego moze cos z samoregulatorem sie stalo albo kompresia umarla bo moze ktorys cylinder nie pracuje moja strzala spalila 50litrow na setke a dokladnie na 5 litrach zrobilem 10 km i okazalo sie ze czwarty cylinder nie pracowal a objawy to na zimnym chodzil troszke jak traktor i rzucalo lekko silnikiem po rozgrzaniu troszke inaczej a jak przerzucalem na gaz to objawy jak by mijaly ale gazu i tak 16-18 spalal.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2012,  21:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Icek, nie wiem jak chcesz sprawdzić regulacje luzu zaworowego w zeteku   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Icek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 09 Sty 2012
 Posty: 15
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2012,  21:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie mowie zeby wsadzic szczelinomierz i sprawdzac. Na poczatek sprawdzic czy chodzi na wszystkich garach bo spalanie 25 to nawet jak bym odpiol wszystkie czujniki to by tyle nie spalil
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mefis_radom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 41
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  10:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie cylindry pracują tak jak powinny i tego jestem pewny, a z kompresją raczej też nie ma problemu bo w bardzo duże mrozy pięknie odpalał. Katalizatora nie ma. 
 Aktualnie mam trochę utrudnione zadanie, bo fiesta przestała dawać oznaki życia. na 90% komp padł.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  12:28 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mefis_radom napisał/a: |  	  | a z kompresją raczej też nie ma problemu bo w bardzo duże mrozy pięknie odpalał | 
 
 ale to jest słaby wyznacznik, bo moje 1.1 o pożalsieboże kompresji też palilo od strzała przy każdej temperaturze
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  12:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | mefis_radom, A jak wygląda dolot,filtr powietrza,świeczki kable-tu bym zaczął poszukiwania,bo nic nie wspominasz o tum. Miałem taki przypadek przez filtr powietrza paliła 18l   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  20:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jakby Ci się udało odpalić na tym kompie , to sprawdź "tuningową zworkę" |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Icek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 09 Sty 2012
 Posty: 15
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  20:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z twoim problemem to chyba nikt nie bedzie wstanie pomoc ci przez internet ja jedynie od siebie moge dodac iz jak moja chodzila na 3 garach to tez odpalal od strzala najlepiej sprawdzic zdejmujac przewod ze swiecy na odpalonym silniku i zobaczyc czy bedzie jakas zmiana w pracy silnika u mnie nie bylo zadnej roznicy przy zdejmowaniu przewodu z 4 cylindra 
 A druga sprawa to sterownik-komputer pada praktycznie na samym koncu wiec ja bym problemu szukal gdzie indziej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2012,  20:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Icek, Bez obrazy , ale pierd..... jak potłuczony. mefis nie jest "palcem robiony" i wie jak wygląda brak kompresji, albo wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. I to nie powodowałoby takiego wzrostu spalania. |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Icek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 09 Sty 2012
 Posty: 15
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Mar 2012,  20:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Brak zapalenia mieszanki na jednym cylindrze nie powoduje wzrostu spalania ? Hahahha to sobie odlacz 2 gary to ci mniej spali. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Mar 2012,  20:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Icek na litość boską  Jeżeli, Ty masz problem ze stwierdzeniem czy silnik chodzi na wszystkich garach i musisz , do sprawdzenia tego ściągać przewody na pracującym silniku i jeszcze chcesz popychacze hydrauliczne sprawdzać ,to błagam nie pisz w mechanice   
 
 A wracając do tematu. Mefis rozrusznik kręci czy kpl kaput?
 |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |