[MK3] Czujnik pod kolektorem |
Autor |
Wiadomość |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:06
|
|
|
Tak ,własnie ma rozpylac mgiełke,ale on LEJE i dlatego dużo spala.
czujnik pod kolektorem steruje wtryskiem ? |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:07
|
|
|
nistety ale z tego co widze po wskazowce paliwa lepiej nie bedzie.przejechalem 40 km a wskazowka spadla pomiedzy full a 3/4.jak przyspieszam to nawet do 3/4 potrafi zejsc.ale z ostatecznym werdyktem poczekam az przejade 100km i zatankuje do pelna.mam zle przeczucia.jesli sie potwierdza to fiesta idzie do ludzi.nie mam zamiaru tracic nerwow i kasy na szukanie yeti.12l/100- a ja pozbylem sie madzi bo palila 10l lpg przy butowaniu szwagrowi golf 18T 170ps pali 12 w miescie.
wogole to zauwazylem ze czasem(chyba jak sie mocniej nagrzeje) to fieta ma jakby lepszego kopa.nie zeby laczki rawala,a na co dzien zmulaona byla,po prostu czasem mam wrazenie ze czasem lepiej sie zbiera.moze to kogos naprowadzi.
pozostaje mi jeszcze zmierzyc kompresje,ale czy jesli odpala w najwieksze mrozy i jedzie normalnie (nie muli)to nie swiadczy o dobrej kompresji? |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
Ostatnio zmieniony przez bolo2610 11 Lut 2012, 16:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:10
|
|
|
A od czego zależy ilośc paliwa podawana przez wtrysk? Bo mi sie zawsze wydawało, że wtrysk leje zawsze tyle samo, tylko raz krócej, raz dłużej. Czyli leje a nie rozpyla = wtrysk trefny.
bolo2610 napisał/a: | szwagrowi golf 18T 170ps pali 12 w miescie. |
uee, to my mielismy gofra 4 gti z tym samym silnikiem, ino 150km, który przy emeryckiej jezdzie w miescie brał nie mniej niż 13... |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:10
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | czujnik pod kolektorem steruje wtryskiem ? |
Ma wpływ na mieszanke, tak jak czujnik temp. powietrza, mapsensor, czujnik polozenia przepustnicy, czujnik położenia wału i sonda lambda (to chyba wszystko...).
vegetagt napisał/a: | A od czego zależy ilośc paliwa podawana przez wtrysk? Bo mi sie zawsze wydawało, że wtrysk leje zawsze tyle samo, tylko raz krócej, raz dłużej. Czyli leje a nie rozpyla = wtrysk trefny. |
Dokładnie tak jest, ilość paliwa regulowana tylko czasem otwarcia wtryskiwacza. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:15
|
|
|
madek napisał/a: | Dokładnie tak jest, ilość paliwa regulowana tylko czasem otwarcia wtryskiwacza. |
no to jak wtrysk leje zamiast rozpylac, to przede wszystkim wymienić wtrysk na sprawny |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 16:16
|
|
|
No tak rozumiem. dzis oglądalem prace wtrysku i leje/rozpyla tak szybko paliwko "cyk cyk cyk cyk" takimi seriami. pojde na szrot i kupie kilka czujnikow z innychfiest , posprawdzam moze cos pomoże. Jak nei to wspołczuje temu silnikowi , będzie płakał |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 09:46
|
|
|
no a u mnie jak wymienial swiece po zakupie to byly ok.wiec nie wiem gdzie sie podziewa to paliwo.wyciekow oczywiscie nie ma.
edit12,02,2012
dzisiaj sprawdzilem olej i musialem dolac-bylo niecale pol stanu na miarce.nie wiem jak z braniem oleju bo od kupna nie kontrolowalem zbytnio(nie wiem ile bylo w dniu zakupu)teraz przejade 100km i sprawdze bo wydaje mi sie ze cos tam zre oliwy.aczkolwiek dziwne bo ani na zimnym ani na cieplym nie kopci na niebiesko(tylko raz na samym posczatku jak stalem w korku przez 2godz pokopcila chwile i przestala ale mysle ze wtedy puscila ''bąka''z odmy w dolot),a wyciekow tez nie ma.jakie sa normy dla fiesty(bo wiem ze dla fordow sa wieksze )jakie zuzycie oleju moze kwalifikowac silnik jako zlom i przede wszystkim laczyc z nadmiernym zuzyciem benzyny??bo olej dolewac to moge nawet litr na tysiac km gorzej z benzyna.
ps przejechalem juz 70 km ,zbliza sie tankowanie i pomiar. |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:01
|
|
|
z tego co widze to spalanie nie spadlo-80km i wskazowka spadla z full na 3/4(jak dokulam do 100km to zatankuje do pelna dla pewnosci) po niedzieli jade wymienic chlodnice i przy okazji
-sprawdzenie kompresji
jesli bedzie ok
-podmiana komputera
jesli to nie pomoze bye bye fiesta |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 08:32
|
|
|
Cytat: | z tego co widze to spalanie nie spadlo-80km i wskazowka spadla z full na 3/4 | Ja tak mam po 20km |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 10:14
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Cytat: | z tego co widze to spalanie nie spadlo-80km i wskazowka spadla z full na 3/4 | Ja tak mam po 20km |
swiatelko w tunelu.dzisiaj bede tankowal.mam nadzieje ze wejdzie max 7l
zdazylem sie juz przyzwyczaic di fifi,szkoda by jej bylo. |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 16:09
|
|
|
no ja już zakończyłem walke ze spalaniem.
dzisiaj obserwowałem jak wtrysk rozpyla paliwo i zmniejszałem cśnienie paliwa na wtrysku taką śróbką imbusową teraz rozpyla jakby mniej. a i wyciągnąłem filtr powietrza bo był cały zasyfiony. musze kupic nowy.
Nie bede sie przejmował tym starym rzęchem. na wiosne kupi się coś innego.tylko nie ford. |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 18:42
|
|
|
Niestety tak wyszlo |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 19:10
|
|
|
no i niestety.po przejechaniu 98 km weszlo 9,77l czyli spalanie 10l/100
niby spadlo z 12 do 10 ale to i tak kosmos .czy moze to normalne ze przy takich mrozach tyle pali?pomozcie bo mi cierpliwosci brak.ostatnia szansa to sprawdze jeszcze kompresje i podmienie komputer |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 19:43
|
|
|
bolo2610 ,znam dobry sposob na zmniejszenie spalania do minimum. |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 21:38
|
|
|
jaki??nie odpalac fiesty? |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 01:01
|
|
|
bolo2610 napisał/a: | czy moze to normalne ze przy takich mrozach tyle pali? | Normalne, mnie w te mrozy spalanie wzrosło prawie o 40%
Zmniejszenie paliwa nic nie da,,, w jednostce czasu jaką będzie otwarty wtryskiwacz, będzie podane mniej paliwa, wiec będziesz deptał bardziej w gaz, po drugie za niskie ciśnienie spowoduje złe rozpylanie paliwa i dodatkowo zwiększy spalanie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 23 Lut 2012, 17:46
|
|
|
dzisiaj wymieniona chlodnica(ciekla) i podmieniony komputer na 100% sprawny.przejade 100km i zobacze jak spalanie.co do kompresji to mierzac od lewej stojac przed autem:9,5/8,5/8,3/9,5 .z tym ze nie ma pewnosci 100% ze miernik dobrze pokazuje bo juz troche zmeczony jest.ale jesli dobrze to czy taka kompresja kwalifikuje motor do wymiany??moze powodowac takie spalanie??troche to dziwne bo przy -17 odpalala bezproblemowo ,zbiera sie w miare... |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Lut 2012, 19:06
|
|
|
bolo2610, ja przy kompresji w stylu 7,8,8,10 mialem spalanie rzędu 10/100 w miescie, w trasie trzymając 90-100km/h w okolicach 7-7.5. W zime także palił od strzała |
|
|
|
 |
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 43 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 24 Lut 2012, 09:05
|
|
|
sprawdze jeszcze ta kkompresje w innym zakladzie,ale jesli sie potwierdzi to rozumiem ze to ona jest przyczyna takiego spalania??? |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Lut 2012, 18:06
|
|
|
Ja walczyłem z ogromnym spalaniem mojej fiesty z pol roku. wszystko zmieniłem a ona dalej nie paliła mniej niż 10 litrów, nawet jak delikatnie jezdzilem. łykała raz 12 w mrozy nawet 15 litrów. przerażało mnie to.
Az wkoncu pewnego dnia rozkrecilem patelnię tą od filtra, odpalilem fieste i obserwowałem prace wtrysku. wtrysk lał ogromne ilości paliwa w gardziel . więc pomyslalem. a co mi tam,zmniejsze ciśnienie na wtrysku wkoncu po coś ta śróba musi być. no i regulowałem az wkoncu ujrzałem iż wtrysk delikatne kropelki puszcza w gardziel.Poprostu ustawiłem sobie dawkę paliwa. ustawiłem na minimum az silnik zgasł. Odpaliłem na nowo i wyregulowałem tak aby silnik pracował , na jak najmniejszej dawce paliwa. I co ? i na 10 litrach benzyny zrobiłem już 150 kilometrów a delikatnie nie jezdze . pierwszy raz !!! Co prawda dawka jest taka malutka ze jak wcisne gaz to silnik się dławi ale nie wnikam w to. wazne ze mało już pali. |
|
|
|
 |
|