| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK3] Centralka pod klakson |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  15:34   [MK3] Centralka pod klakson | 
 |  
               | 
 |  
               | (podobnego tematu nie znalazlem) 
 Po dlugich sukcesywnych probach podlaczenia zamka centralnego (za co dziekuje kolegom z forum ktorych rady wykorzystalem) nadszedl czas na podlaczenie czegos co sygnalizowalo by o prawidlowym zamknieciu samochodu.
 Zaczolem od kierunoskazow jednak na forum nic nie zrobumialem i postanowilem podlaczyc KLAKSON
 
 Dziala, co prawda mialem nadzieje ze przy otwieraniu tez zatrabi(dziala tylko przy zamykaniu)
 ale zamykanie jest wazniejsze.
 I tutaj mam problem... w momencie kiedy trabie, zamykaja sie drzwi...
 
 Jak to zamontowalem?
 
 @edit Jeszcze wspomne ze podlacylem to za bezpiecznikiem (zle narysowalem) wam to nie robi roznicy a mnie stawia w lepszym swietle
   
 schemat Bardzo mizerny
 
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 1- Skrzynka bezpiecznikow
 2- bezpiecznik
 3- klakson
 4- silownik
 ?- zielony kabel silownika
 
 Pytam czy mozna podlaczyc to w taki sposob by podczas trabienia nie zamykaly mi sie drzwi, jesli macie jakis prosty patent na kierunkowskazy, bez tranzystorow reduktorow czy innych slow ktorych nie umiem
  to dajcie znac. |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Lut 2012,  22:31, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  16:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Można-to wyjście na kierunki steruje klaksonem(przez przekaźnik i diode)   A masz to z pilota czy z kluczyka?? Bo to co u góry napisałem to z pilota tylko
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  19:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | MARIUSZ.B, Widzisz że kombinuje jak koń pod górke  nawet nie chce się poszukać,aż się dziwię że szynszyl nie reaguje   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  20:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zanim zamkniesz lub otworzysz auto rozglądaj się za patrolem - mandat jak nic 	  | Pontoniento napisał/a: |  	  | postanowilem podlaczyc KLAKSON | 
   
 Pontoniento, schemat i podłączenie do bani, zacznijmy od tego czy centralka (może napiszesz jaka?) ma wyjście służące sygnalizowaniu czegokolwiek?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  22:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co wy mowicie? nie mozna klaksonu? moja mama w jeepie miala seryjnie klakson raz na zam. dwa na otw. Ale jesli uwazacie ze wiocha to bardziej do mnie przemawia
   Brzeczyk nie wystarczy... chcialem podlaczyc kierunki ale jak je polacze to przeciez przy przelaczaniu beda wszystkie swiecic, myslalem o tym czyms co przepuszcza prad w jedna strone, ale nie wiem nawet jak to sie nazywa i jak by to mialo dzialac...
 
 (serio klakson wicha?
  mi sie podoba  a nie jestem ze wsi) 
 
  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Można-to wyjście na kierunki steruje klaksonem(przez przekaźnik i diode)   A masz to z pilota czy z kluczyka?? Bo to co u góry napisałem to z pilota tylko
 | 
 
 Mam pilota ale i tak nie zrowozumialem ocb z tym przekaznikiem... troche przy samochodzie umiem zrobic ale to tylko jakas tam smykalka, wiedza slaba co do elektroniki wiec prosze o wytlumaczenie
   
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Pontoniento, schemat i podłączenie do bani, zacznijmy od tego czy centralka (może napiszesz jaka?) ma wyjście służące sygnalizowaniu czegokolwiek?
 | 
 
 za schemat wybacz... centralka to totalne ch*j wie co, Na pudelku pisze firma ART... (dalej mam zdarte opakowanie i nigdzie indziej nie ma firmy -.-) Central door locking system
 tak wyglada pudelko z tym ze bez samochodu i firma sie nie zgadza (pewnie podroba)
 
   Jesli chodzi o kable nadajace sygnal to nie ma zadnych dodatkowych, 5 idzie do silownika: zielony to plus zamykania a niebieski otwierania, czarmy to masa, a brazawy i bialy nie mam pojecia...
 do tego plus i minus  z centralki.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pontoniento 9 Lut 2012,  23:08, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  22:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nieuzasadnione użycie sygnałów dźwiękowych w aucie jest karalne, dwa, to jak Ci się trafi kurs w godzinach 22-6 tez może być problem, skoro lepiej wiesz że kierunki Ci wszystkie będą świecić,,, to czego w sumie chcesz? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:07 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | skoro lepiej wiesz że kierunki Ci wszystkie będą świecić,,, to czego w sumie chcesz? | 
 
 chodzi mi tylko o to ze nie rozumiem jak to dziala i wlasnie pytam czy mam racje, gdybym wiedzial lepiej by mnie tu nie bylo
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z boku na pudełku chyba jest schemat podłączenia, jak centralka nie ma wyjścia sygnalizującego prace to w prosty sposób nie podłączysz tego do niczego bo będzie działać tylko w jedną stronę, np. tylko przy otwieraniu,,, (ale to z tego co czytałem masz już przerobione) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pontoniento, A nie możesz użyć magii-  bo o tym już  i to sporo. Rozumiem że można czegoś nie wiedzieć,ale nie rozumiem nieuctwa
   Ja też mimo moich paru lat ciągle się czegoś uczę
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:39 | 
 |  
               | 
 |  
               |   Przekaźnik (obrazek popularny na forum jak piasek na pustyni)
 
 Bierzesz ten nieszczęsny kabel od klaksonu, z Twojego schematu wynika ze to plus, znajdujesz drugi przewód, że jak razem je dotkniesz to trąbi,,, jeden z tych przewodów podłączasz do końcówki 30 a drugi do 87. Na siłowniku, z centralki, nie wiem wszędzie ich pełno, są 2 przewody niebieski i zielony - idą do każdego siłownika, jeden przewód podłączasz pod 86 a drugi pod 85. Zasady działania modyfikacji nie opisuję bo mi się spać chce,,, wydaje mi się że powinno być dobrze,,,
 
 Temat uważam za wyczerpany,,, daj znać jak kogoś skutecznie wqurwisz tym trąbieniem,,,
 
 (I znów się zastanawiam co takiego złego dzisiaj zrobiłem)
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Pontoniento, A nie możesz użyć magii-  bo o tym już  i to sporo. Rozumiem że można czegoś nie wiedzieć,ale nie rozumiem nieuctwa
   Ja też mimo moich paru lat ciągle się czegoś uczę
   | 
 
 No wiesz, kazdy ma swoja dziedzine... wiem ze bylo o kierunkach, ale to wszylo po drodze... no nic... dostalem zjebe za klakson wiec chyba sie z tego pomyslu wycofam i mozna zamknac
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, Pieprzysz jak potłuczony  uważaj jak mandat albo rachunek ze szpitala podeśle Co do zapłacenia za skuteczne poradnictwo   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pontoniento, Nie wycofuj się tylko poducz bo nie tędy droga   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:45 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Obrazek 
 (I znów się zastanawiam co takiego złego dzisiaj zrobiłem)
 | 
 
 ale przynajmniej mi pomogles
  jednak jak juz powiedzialem, licze sie z waszym zdaniem, szczegolnie z twoim, bo pewnie wlasnie tacy jak ty by sie do mnie przyczepili pierwsi   
 
  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Pontoniento, Nie wycofuj się tylko poducz bo nie tędy droga   | 
 taki mam zamiar, wycofuje sie z klaksonu i proboje zalaczyc kierunki, a jak to nie wyjdzie to podlacze wycieraczki i bede mial w dupie
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Pontoniento 9 Lut 2012,  23:48, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2012,  23:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z przodu auta poszukaj kabla od kierunkowskazu,,, tylko nie masy (brązowy zapewne) tylko jakiś z czerwonym paskiem jak pamiętam,,, jak nim dotkniesz do dodatniej klemy akumulatora to kierunek (jedna strona) będzie świecić cały czas,,, Poszukaj go przy przełączniku od kierunkowskazu,,, Podłącz ten kabel do końcówki 30 lub 87,,, tam gdzie był czy miał być klakson,,, znaczy jak przewód idący do klaksonu miał być przy 30 to 87 zostaw podłączone jak było czyli do stałego +12V, drugą stronę zrób analogicznie na drugim przekaźniku,,, 	  | Pontoniento napisał/a: |  	  | dostalem zjebe za klakson wiec chyba sie z tego pomyslu wycofam i mozna zamknac | 
 
 drjanusz, przez Ciebie paplam w wyczerpanym temacie,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2012,  00:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pontoniento, Poczytaj ten temat http://www.fiestaklubpols...+zamek&start=40 JoeMix, Nie stresuj się tak bo zbrzydniesz
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2012,  00:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix Napise po weekendzie czy cos podolalem   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Pontoniento   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 34
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 65
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2012,  23:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Poprosze Panów o opinie, dzis w pracy mialem troche czsu wolnego i wpadlem na ten pomysl, te strzalki to diody przepuszczajace prad w jedna strone, ma to dzialac tak, zeby kierunki oba swiecily przy zamykaniu i otwieraniu, jednak sie nie zwieraly, tak samo plusy od silownikow zwierac sie nie moga... Mysle ze zadziala... a wy jak myslicie? 
 
   
 schemat mysle ze juz troche lepszy
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2012,  09:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pontoniento, A nie prościej sprawdzić czy i kiedy jest jakieś napięcie na tych kablach z centralki(brązowym i białym) może to jest sygnałowy na kierunki? Twój schemat może zadziałać(tylko czy obciążenie nie spali centralki(to jednak 4x21W) ,a wiesz choć w którą stronę przewodzi dioda a w którą zaporowo działa(notabene diody wszystkie tak mają że działają w jednym kierunku zaporowo).
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |