| [MK6] Szybko migające kierunkowskazy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Łukasz91   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  17:32   [MK6] Szybko migające kierunkowskazy | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Przejrzałem już wiele tematów nie tylko na tym forum w sprawie szybko migających kierunkowskazów w fieście MK6 ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
 Mój problem polega na tym że prawy jak i lewy kierunkowskaz mrugają szybko. Awaryjne chodzą normalnie. Sprawdzałem wszystkie żarówki i styki wszystko jest w porządku (zdziwiło mnie tylko że nawet po wyjęciu 2 żarówek z 3 z prawej strony auta prędkość migania nie wzrosła). Podświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu świeci słabiej (czytałem gdzieś że ktoś też miał taki objaw). Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem od kierunkowskazów i modułu GEM, zrobiłem nawet test modułu GEM i wszystko wydaje się być w porządku. Nie mam już pomysłów co można zrobić, myślałem wmontować żarówki o większej mocy ale czy to coś zmieni skoro po wyciągnięciu żarówek (rezystancja całego układu spadła) czyli teoretycznie powinny jeszcze szybciej migać, a tu jest bez zmian.
 Proszę o pomoc,
 Pozdrawiam!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Mar 2012,  19:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  18:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Żarówki nie są łączone w szereg tylko równolegle, więc jeśli jakaś się spali, to rezystancja zastępcza rośnie. 
 Załóżmy, że mk6 ma takie żarówki migaczy jak mk5 (2x21W + 1x5W).
 
 (liczby zaokrąglę do 2. miejsca po przecinku)
 Rezystancja żarówek dla 12V w sieci wynosi odpowiednio:
 21W - 6,86Ω
 5W - 28,80Ω
 
 Rezystancja zastępcza całego układu wynosi 3,06Ω.
 
 Gdy padnie żarówka 5W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 3,43Ω.
 Gdy padnie żarówka 21W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 5,54Ω.
 
 Jak więc widać z liczb, wsadzenie złej żarówki (5W w miejsce 21W) spowoduje gwałtowny wzrost rezystancji zastępczej (do 4,64Ω), co komputer zinterpretuje jako spaloną żarówkę - przerywacz wyraźnie zasygnalizuje szybkim miganiem, że żarówka padła (w zasadzie to efekt uboczny, ale dobrze go wykorzystali
  ). 
 Ach - i przerywacz generalnie będzie miał 2 prędkości działania - standardową i szybką. To wynika z wewnętrznej konstrukcji (lub odpowiedniego zaprogramowania komputera). Byłoby bezsensem, gdyby po spaleniu się dwóch żarówek, trzecia migała z częstotliwością stroboskopu
   
 Wyjścia są więc dwa - albo z dwóch stron są wsadzone nie takie żarówki jak trzeba (jak widać z obliczeń, wystarczy jedna 5W zamiast 21W), albo przerywacz jest schrzaniony (w co zbytnio nie wierzę, bo już w mk5 nie ma osobnego przerywacza do migaczy - wszystkim steruje moduł) albo sam komputer ześwirował
   
 Najtaniej i najszybciej będzie sprawdzić żarówki
  Jakie dokładnie są w mk6, jest w jakimś temacie na forum - polecam przejrzenie. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz91   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  18:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdziłem wszystkie żarówki i każda jest na swoim miejscu (przód, tył po 21W a na środku5W). Nie sądzę żeby to była wina żarówek. Nie wspomniałem wcześniej że ta usterka pojawiła się po zainstalowaniu centralki zdalnego sterowania centralnym zamkiem z allegro. Siłowniki czyli całe zamki w drzwiach są oryginalne tylko uniwersalna centralka. Z centralki podpinałem się właśnie pod kierunkowskazy aby sygnalizowały otwieranie/zamykanie auta. Podczas otwierania i zamykania kierunkowskazy migają dobrze ponieważ centralka ma własny przerywacz. Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  19:47 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łukasz91 napisał/a: |  	  | Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ? | 
 No bardziej oczywistej diagnozy być nie może - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
 Jeśli centralka jest ok, to musiałeś źle podpiąć kable. Więcej nie powiem, bo nie mam schematu przed oczami, a nie chce mi się snuć teorii
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sty 2012,  23:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz91, A wstawiłeś diody-tu może być pies pogrzebany   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mieszko   Naczelny spamer F.K.P.
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.0/80KM
 Imię: Mieszko
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Gru 2010
 Posty: 1021
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2012,  17:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | podepnę się pod temat, u mnie usterka występuje od roku, zaczęło się niewiadomo dlaczego, żarówki wszystkie sprawne, wymiana wszystkich również nie pomogła, zamienienie GEM'u też, generalnie nic w elektryce nie grzebane, w 3 warsztatach nie byli w stanie nic zdiagnozować, komputer również nic nie wypluł. Pomysły ??? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz91   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2012,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak mówiłeś "Pufcio" szukałem źródła usterki w centralce ale nic to nie pomogło. Odpiąłem kostkę od centralki i nic, ba nawet zdemontowałem całą instalacje elektryczną od centrali że została tylko oryginalna i nadal nic bez zmian. "drjanusz" Chodzi ci o diodowe żarówki zamiast oryginalnych żarowych ? To nie montowałem nic takiego, tylko oryginalne zwykłe żarówki.
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2012,  00:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz91, A na ch###re Ci diodowe żarówki.Diody separujące centralkę od migaczy   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz91   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2012,  11:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | drjanusz Sory nie zrozumiałem cię  Tak diody separujące centralkę od migaczy są zanotowane. Są zamontowane na przewodzie idącym od centralki do kierunkowskazów. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2012,  23:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łukasz91, Po jednej na strone? |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz91   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2012,  23:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak po jednej na stronie. Od centralki wychodziły 2 przewody na każdym z nich była zamontowana dioda w termo-kurczu. Jeden przewód podłączyłem do prawych kierunkowskazów a drugi do lewych. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcociarz   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Marek
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Maj 2010
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Mar 2012,  15:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pozwolę sobie podpiąć pod temat, i dołożyć trzy grosze. Swego czasu gdy montowałem autoalarm, też miałem problemy z podłączeniem kierunkowskazów i dotarłem  do takiego schematu.
 
 http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg
 
 Według mojego rozeznania (przynajmniej w moim przypadku) jest tam błędne oznaczenie pinów i tak:
 
 jest C6 a powinno C3
 jest C7 a powinno C6
 jest A6 a powinno A2
 
 Więc teraz w złączu (jest to szare złącze modułu GEM)oznaczonego na schematach jako C316a.
 
 pin 1 to kierunkowskaz prawy tył
 pin 2 to kierunkowskaz lewy tył
 pin 3 to kierunkowskaz lewy przód
 pin 6 to kierunkowskaz prawy przód
 
 I przynajmniej w moim przypadku tak jest (MK6 FL z 2006), podłączyłem pod 3 i 6 i wszystko gra
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Mar 2012,  15:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | 2002 rok (tak jest opisany schemat) a 2006 (takie masz auto) to przepaść w elektryce może być   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcociarz   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Marek
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Maj 2010
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Mar 2012,  22:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze raz sprawdziłem w "świeżo" zakupionej książce z pod znaku HAYNES 
 FORD FIESTA
 Apr 2002 to 2008 (02 to 58 registration) Petrol & Diesel
 Owners Workshop Manual
 
 I wygląda na to że przytoczony prze zemnie schemat http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg jest prawidłowy.
 
 Teraz muszę zasłonić się drobną niepamięcią, albo lekką już sklerozą, ale im więcej myślę tym więcej sobie przypominam. I właśnie mnie oświeciło że podczas podłączania autoalarmu, który standardowo ( ale nie jestem pewien) wyposażony był w dwie diody separujące, migało mi połowa kierunkowskazów. Więc dodałem jeszcze dwa, czyli z autoalarmu wychodzą dwa kable do sterowania kierunkowskazów a na nich po dwie diody separacyjne. Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Mar 2012,  23:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może tak być by można było mrugać np. tylko tylnymi kierunkowskazami,,, w jakimś aucie (peugeot chyba) tak widziałem ze przy ostrym hamowaniu jak ABS działał to z tyłu obok świecących stopów bardzo szybko mrugały kierunki po obu stronach,,, 	  | marcociarz napisał/a: |  	  | Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcociarz   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Marek
 Wiek: 61
 Dołączył: 03 Maj 2010
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Mar 2012,  00:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam tak w fokusie, ale to zupełnie inna bajka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |