Przesunięty przez: szynszyl 25 Sty 2012, 21:54 |
KODY MIGOWE |
Autor |
Wiadomość |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 12:26
|
|
|
Czy do wykonaniu testu mogę użyć żarówki ? Dodam, że żarówka po podłączeniu do akumulator świeci bardzo dobrze, ale jak podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją to nic się nie dzieje. Żarówka się nie świeci nawet po odpaleniu silnika. Sprawdzałem wszystko kilka razy, różne kombinacje i nic... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 12:40
|
|
|
Żarówka może mieć za dużą moc żeby zadziałać, to wyjście z sygnałem, który powinien być odczytany przez tester,,, dioda LED czy piszczy na tym zadziała, a żarówka mogła uszkodzić układ wewnątrz komputera. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:46
|
|
|
Witam.
U mnie tester (buzzerek) wypikał kod 19 co na stronie Abli oznacza pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
Zaczęło się od tego, że została założnona instalacja gazowa, co jak już teraz wiem było wielkim błędem
Kilka tygodni temu miałem przygody związane z tym, że iska byla tylko na dwóch cylindrach.
Okzało się, że filtr gazu latając sobie luźno za puchą filtra powietrza przetarł mi wiązkę przewodów idącą z ECU do silnika.
Jako że obudowa filtra od gazu jest najprawdopodobniej z mosiądzu, to elegancko zwierała mi ze sobą 4 lub 5 przewodów biegnących od kompa do silnika.
Jednym z przetartych przewodów był ten który biegnie do cewki. Poizolowałem to i spokój, działa "prawie" dobrze.
"Prawie" czyli ma muła na benzynie. Na gazie auto zbierało się przyzwoicie (jak na 1.4 oczywiście) natomiast na benzynie jest muł niesamowity. Conajmniej jakbym przyczepkę ciągnął
Instalacja g... została zdemontowana, gdyż powodowała więcej szkód niż korzyści...
Tak więc - co mogę zrobić aby "usunąć usterkę" w postaci błędu 19 ?
Wymienić komputer silnika ?
Wyczytałem, że jakiś koleżka wsadził kompa z 1.1i ale efektów nie opisał...
ps. spalanie w tej chwili jest na poziomie 10,5l/100km w trasie bez przekraczania 100km/h
spalania w mieście nie badałem bo mam za słabe nerwy |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:53
|
|
|
uwalony komp, będzie do wymiany... :(
a CVH 1.4 CFI na komputerze od HCSa 1.3 CFI chodzi kulawo, pytaj lukiego... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 22:01
|
|
|
hmm, no trudno.
zakładam że na kompie od 1.6 efi będzie też do bani... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 09:07
|
|
|
zdaszek napisał/a: | zakładam że na kompie od 1.6 efi będzie też do bani... | CFI na kompie od EFI w ogóle raczej nie pojedzie,,,
Wykonaj jeszcze raz reset kompa i wtedy zaczytaj błędy, bezpośrednio po resecie i po zrobieniu trochę kilometrów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 11:15
|
|
|
Tak właśnie zrobiłem. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 11:24
|
|
|
No to komp do wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 12:04
|
|
|
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Razem z kompem wymieni się silnik |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 14:04
|
|
|
Witam serdeczenie,
Zrobiłem dzisiaj test na odpalonym silniku i wyszły błędy:
28 - sonda lambda
37 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
42 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę... Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym to MAP sensor? Tak jak pisałem tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=58569 mam problem z zalewaniem silnika. Czyściłem ten ostatni przewód, który idzie do map sensora i wyglądał na czysty. Mam wyczyścić wszystkie przewody? Może być tak, że z powodu źle działającego map sensora świruje też sonda lambda? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 14:32
|
|
|
Mazi89 napisał/a: | Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę... | Błąd odczytu sony może się pojawić na dobrej sondzie, wystarczy ze jakiś inny podzespół silnika sprawi ze odczyt z sondy wyjdzie poza optimum i już zostanie zgłoszony błąd,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 14:40
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mazi89 napisał/a: | Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę... | Błąd odczytu sony może się pojawić na dobrej sondzie, wystarczy ze jakiś inny podzespół silnika sprawi ze odczyt z sondy wyjdzie poza optimum i już zostanie zgłoszony błąd,,, |
Ok. Czyli od czego zacząć? Od wymiany map sensora?
---
Map sensor zmieniony. Paliwem już nie śmierdzi. Auto jeździ normalnie, ale tylko na ciepłym silniku. Jak chwilę postoi to mam problem z odpaleniem. Tzn odpala tylko po dodaniu gazu, a jak puszczę gaz to od razu gaśnie :/ Gdzieś tak po minucie od odpalenia wszystko wraca do normy i samochód elegancko trzyma obroty... Hehe już nie mam siły do tej mojej skarbonki Zrobię trochę kilometrów i zobaczę co pokaże komputer. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 13:55
|
|
|
Jak temperatura ma znaczenie to sprawdź czujnik pod kolektorem, bo po nim się komp kapuje jaka jest temperatura motoru. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 22 Sty 2012, 13:48
|
|
|
witam.wlasnie dzisiaj postanowilem zrobic poprzadek z fiesta tzn. czyszczenie dolotu ,wtrysku,odmy itp,oraz zrobic diagnostyke.zlozylem tester na brzeczyku i kiedy mialem sie zabrac za podlaczenie zauwazylem ze mam dwie kostki diagnostyczne-jedna czarna druga biala.do ktorej mam sie podpiac??
http://desmond.imageshack...73j.jpg&res=gal
i nie bardzo kumam o co chodzi z tym:
-przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).
ktore to przewody? |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Sty 2012, 14:06
|
|
|
bolo2610, złącze diagnostyczne to to czarne, zaślepione czerwoną wtyczką
a to drugie to nie wiem o czym piszesz, skąd to wziąłeś? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 22 Sty 2012, 14:15
|
|
|
no wlasnie to drugie jest takie samo tylko biale,tez zaslepione czerwona zatytka.obie kostki sa polaczone tasma izol.
|
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Sty 2012, 14:23
|
|
|
"to drugie" to miałem na myśli to co napisałeś niżej:
bolo2610 napisał/a: | i nie bardzo kumam o co chodzi z tym:
-przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).
ktore to przewody? |
podłączałem tester zarówno w 1.1 jak i 1.8 i nie trzeba robić nic więcej poza tym co jest napisane tutaj: http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester
a sądząc po kolorach przewodów to na 100% potrzebujesz czarnej wtyczki |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 19:25
|
|
|
dzieki za pomoc |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
|
bolo2610
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 54 Skąd: poznan
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 15:10
|
|
|
no i stalo sie,dzisiaj po odebraniu fiestolota od doktora(linka sprzegla i termostat-przy -10st.nie mialem epy tego robic samemu )przejechałem 2 km,pochodzila sobie troche,i jak sie nagrzala(wskazowka doszla do M ale chlodnica byla zimna) zrobilem diagnostyke-na zgaszonym 0 bledow,na odpalonym kod46-za wysokie obr.na biegu jalowym-nie zauwazylem ale nie mam obrotomierza.w najblizszych dniach bede zakladal obrotek to sprawdze jakie ma obroty na jalowym ale wedlug mnie sa ok.
i tu moje pytanie-w warsztacie wyjeli aku ,czy nie spowodowalo to wykasowania bledow ??jesli tak to czy te 10min jak fiesta chodzila wystarczy zeby zrobic test?
p.s. mam nadzieje ze wymiana termostatu obnizy znaczaco spalanie bo mnie szlag trafi szczerze mowiac sadzilem ze wywali blad sondy ale bledow 0. |
_________________ Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 15:28
|
|
|
bolo2610 napisał/a: | w warsztacie wyjeli aku ,czy nie spowodowalo to wykasowania bledow ?? |
spowodowało
bolo2610 napisał/a: | jesli tak to czy te 10min jak fiesta chodzila wystarczy zeby zrobic test? |
do testu na odpalonym silniku nie ma to znaczenia (chociaż mógł się jeszcze nie zdązyć ustawić stąd te podwyższone obroty), ale test na niepracującym nie ma sensu bo on wyrzuca błędy z ostatnich 40 cykli działania silnika |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
|