Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:31 |
volvo T5 2.3 turbo czyli moja karetka 999:) |
Autor |
Wiadomość |
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Sty 2012, 16:10
|
|
|
Z uwagi ze strasznie wkurzał mnie ten samochód zwany volvo ale że bardzo lubię nim jeździć postanowiłem zrobić remont od początku do końca dlatego tez fiesta odeszła na inny plan
tak więc zregenerowałem kompleksowo turbo
również kompleksowo głowicę od zaworów po prowadnice itd
teraz kupiłem pierścienie i inne bzdury potrzebne do zrobienia dołu |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 20:41
|
|
|
silnik po prostu wyzionął ducha czy wykazywał jakieś niepokojące objawy że się tak kompleksowo za to wziąłeś ? pytam bo nie wiem czy tego mojego muła to samo nie będzie czekać |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 20:42
|
|
|
no to bedzie psssss
dalej na gazie?? |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:19
|
|
|
van81 napisał/a: | silnik po prostu wyzionął ducha czy wykazywał jakieś niepokojące objawy że się tak kompleksowo za to wziąłeś ? pytam bo nie wiem czy tego mojego muła to samo nie będzie czekać |
silnik dalej jeździ , miałem drugi wiec go robię na luzaku od podstaw w tych naszych motorach powyżej 300tys standardowo lecą uszczelniacze i pierścienie objaw jest taki ze przy dobrej turbinie auto dalej kopci i smrodzi |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:20
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | no to bedzie psssss
dalej na gazie?? |
przy obecnych cenach paliw i tym ze auto używane jest do codziennej jazdy a nie zabawy sekwencja dalej będzie i mam to gdzieś przeciwników LPG |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:23
|
|
|
Mafios napisał/a: | Ad@mus napisał/a: | no to bedzie psssss
dalej na gazie?? |
przy obecnych cenach paliw i tym ze auto używane jest do codziennej jazdy a nie zabawy sekwencja dalej będzie i mam to gdzieś przeciwników LPG |
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:39
|
|
|
Mafios, u mnie lpg caaly czas jest paliwem no1:)
powodzenia |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:50
|
|
|
Mafios napisał/a: | miałem drugi wiec go robię na luzaku od podstaw w tych naszych motorach powyżej 300tys standardowo lecą uszczelniacze i pierścienie objaw jest taki ze przy dobrej turbinie auto dalej kopci i smrodzi |
Trochę dziwne?
Silnik B21A poszedł na złom po 400tkm (z mojej winy - kilkakrotnie przegrzany) ale jeszcze by wytrzymał ok. 50tkm
Silnik B204FT (Dziwna wydumka w 960 kombi) bez problemu chodził na gazie przy przebiegu powyżej 300tkm.
Ktoś chyba wcześniej nie dbał albo liczniki sporo kręcone!!!
Volvo dla mnie skończyło się na serii 900 i tyle w temacie. |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 07:35
|
|
|
to jest silnik B5234T i jak kazdy silnik turbodoladowany jest mniej wytrzymaly nic wolnossacy wystarczy poczytac forum volvo jak to kopca t5 |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
maciejek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Maciej
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 12:15
|
|
|
gdzie regenerowałeś turbine? |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 20:15
|
|
|
Mafios napisał/a: | to jest silnik B5234T i jak kazdy silnik turbodoladowany jest mniej wytrzymaly nic wolnossacy wystarczy poczytac forum volvo jak to kopca t5 |
Czyli moje przypuszczenia się sprawdzają - zaczęli robić "syf"
Ten silnik B204FT też jest Turbo (2,0 16V moc 190kM) - jak napisałem wyżej zero sensacji a przebieg spory w tym 80tkm na gazie 2 generacji. Jedynie zmieniłem rozrząd i regeneracja turbiny bo wyła. Auto kupił dziennikarz z Warszawy po weryfikacji w ASO Volvo ( zero zastrzeżeń do stanu technicznego po dziesięciu latach tyrania a auto było nieudolnie naprawione po "góralsku" np. wkręty do drewna w tapicerce drzwi i kilka jeszcze innych drobiazgów, które musiałem poprawić) |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 20:22
|
|
|
silniki volvo znoszą i tak bardzo dużo, osobiście znam przypadki jeżdżenia na oleju syntetycznym przy przebiegu 700tyś, bez remontu głównego z turbo |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 22:26
|
|
|
Ja jezdze 745 i tez nie nazekam, ale problemow z min mialem co niemiara (elektrycznych
) silnik 2,0 turbo tez nie bierze grama oleju, a ma juz 280 tk |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2012, 13:54
|
|
|
dziś kupiłem łosia zdewastowanego za dobre pieniadze
najprawdopodobniej chyba posluzy jako dawca gdyż mocno sie nad nim pastwili |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Sty 2012, 22:26
|
|
|
widzę po wlepach że klubowe, co tam siedzi pod blachą ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2012, 23:17
|
|
|
2.0 T |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 11:58
|
|
|
i po remoncie czas trwania 4 dni , założyłem instalacje od wersji amerykańskiej i auto nie chciało od razu odpalić dlatego że instalacja pochodziła od automatu , ale jako elektryk szybko ja przystosowałem do manuala , no i mam upragniony wskaźnik LOW OIL LEVEL
przed wyjęciem starego silnika
nowy silnik po kapitalce wraz ze skrzynią od T5 po małym przebiegu
przygotowany do wyjęcia
wypatroszony
i na gotowo silnik 2.5 20V Turbo swap z 2.3 ;-)
i nasz herkules
Uploaded with ImageShack.us
Robota wykonana w 2 osoby ( ja i kolega Bartek )
Podsumowując : Zregenerowane Turbo , Wymienione sprzęgło, głowica po kapitalce ( prowadnice , zawory , szklanki , uszczelniacze ) , silnik 2.5 L z natryskami denka tłoka ( nowe panewki pierscienie ) , nowa miska olejowa z czujnikiem poziomu oleju , wymieniony IC i wiązka silnika |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:53
|
|
|
miłość do ałt...głupie ale jak się z tego wyleczyć |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 15:22
|
|
|
pas przedni jak od BMW
a takiego herkulesa chętnie bym przygarnął :/ |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|