| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:52
 | [MK6] 1,4 TDCI Chwilowe spadki mocy - szarpanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lapa77   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 03 Sty 2011
 Posty: 27
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2012,  22:04   [MK6] 1,4 TDCI Chwilowe spadki mocy - szarpanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam taki problemik. Moją Fiestą 1,4 TDCI codziennie robię około 20 km drogą ekspresową. Czasami zdarza mi się (nieregularnie), że auto w trakcie jazdy po ekspresówce (nigdy nie spotkało mnie to w mieście) na 5-tym biegu (teraz tak sobie myślę, że nie tylko na 5-tym ale zawsze przy przyspieszaniu) szarpie przy przyspieszaniu (tak jakby traciło i zyskiwało z powrotem moc). Potem to samo przechodzi na miesiąc 2 lub 3 jest spokój. Nie mam pojęcia o co chodzi. Obroty nie są zbyt niskie - przeważnie mam około 2500 rpm. paliwo leję zawsze na tej samej stacji Shell-a, filtr paliwa był wymieniany we wrześniu '10 i opróżniany we wrześniu '11. Macie jakieś pomysły o co chodzi? |  
				| _________________ PZDR
 Lapa
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2012,  20:10, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2012,  13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmmm.... Mogę się mylić, ale może sprzęgło powoli ma dość i czasem poślizg występuje. Aczkolwiek takie objawy powinny raczej być na niższych biegach gdzie przełożenie jest 1:ponad3 i wtedy zjechane sprzęgło może mieć problem z przeniesieniem momentu obrotowego dalej. 5 bieg ma chyba 1:0,74 przełożenie więc moment w cale nie jest taki duży... Czyli w zasadzie sprzęgło olać. Poszukaj nieszczelności w dolocie może.
 Poza tematem- ile Ci pije jeżdżąc tak?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lapa77   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 03 Sty 2011
 Posty: 27
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2012,  20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jazda 20km ekspresówka (około 110 km/h) + 10km miasto (to różnie, ale ostatni to ja nie jadę  ) potem powrót - średnio komp pokazuje 5,4l. Spalanie zliczane z tankowania podobnie choć najczęściej 0,1 l więcej. |  
				| _________________ PZDR
 Lapa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misiak   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Sie 2011
 Posty: 314
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2012,  20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | nawet przyzwoicie  ja tam nie zawszę wierzę we wskazania komputera  na szczęście nie mam i liczę najlepszą na świecie metodą- do pełna- jazda- do pełna   
 Od takiej jazdy turbospreżarka nie zasyfi się raczej. Więc na taki chwilowy brak mocy i szarpanie to raczej lewe powietrze w dolocie- może coś się luzuje od drgań silnika i trochę powietrza potrafi łapnąć.
 Albo powietrze w paliwie, czego commonrail nie lubi...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lapa77   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Gold
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 03 Sty 2011
 Posty: 27
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2012,  21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK. sprawdzę dolot może faktycznie coś się poluzowało sprawdzę  to . Co do wtrysków to zostawię specjaliście
   |  
				| _________________ PZDR
 Lapa
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.