Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:36
[MK2] szukam schematu elektryki
Autor Wiadomość
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 15 Gru 2011, 22:24   [MK2] szukam schematu elektryki

Witam.
Czy ktoś z kolegów ma może schemat instalacji elektrycznej do Fiesty MK2
i może mi podesłać na adres m@il celeron400@poczta.fm
Głównie chodzi mi o przełączniki zespolone gdyż chcę zamontować sobie
czasówki do wycieraczek ale nie wiem gdzie się wpiąć dlatego potrzebuje schematu
Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2011, 06:54   

Do mk2 z czasówką się nie wepniesz, z racji na układ parkowania,,, jak chcesz taką uniwersalną to stracisz jeden bieg wycieraczek - tylko ori przełącznik z czasówka + przekaźnik i zrobienie jak se to konstruktor wymyślił,,, dlatego że jak w pozycji spoczynkowej będziesz chciał dać impuls żeby wycieraczki ruszyły to się zwarcie zrobi, przez przełącznik właśnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 16 Gru 2011, 08:21   

Hmm jak bym miał schemat to coś bym wykombinował zawsze można prąd puścić przez diodę o dużej wydajności prądowej a zapobiegnie to zrobieniu zwarcia bo dioda nie puści prądu w drugą stronę.
Tylko bez schematu to ja ani rusz do instalacji....
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Gru 2011, 10:54   

Włącz wycieraczki i zaraz wyłącz, tak by przełącznik był na zero, i wyjmij wtyczkę z włącznika, wycieraczki stan - dioda nie pomoże, przerabiałem ten temat, nawet jak wycieraczki stoją w miejscu to tam jest przepływ prądu,,, tak że silnik ma szczotki zwarte (hamowanie),,, tylko ori przełącznik który w pozycji czasowej ma ów hamowanie wyłączone, i przeniesione na przekaźnik,,, chyba że zrezygnujesz z jednego biegu, ja robiłem bez shamatu, na 3 przekaźniki przeniosłam układ przełącznika,,, i przełącznik wykorzystałem tylko do sterowania przekaźnikami, w dół chwilówka, raz w górę=czasówka na II biegu, do końca w górę=II bieg
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17 Gru 2011, 13:16   

Patrząc na schemat zaczerpnięty z innego samochodu myślę że dało rade by to przerobić tak aby nie tracić biegów ani nie robić zwarcia
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3662
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Gru 2011, 13:25   

Oki188, na końcu sam naprawiam Etzolda są jakies schematy. Jak nie masz książki to ci cykne fotki
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17 Gru 2011, 15:20   

vegetagt napisał/a:
na końcu sam naprawiam Etzolda są jakieś schematy. Jak nie masz książki to ci cyknę fotki


Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie schematy które by mi pomogły
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5514
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Gru 2011, 18:38   

Poszukaj przełącznika zespolonego do mk2 z czasówką . Raz w dół zostaje na stałe i to bieg wycieraczek z interwałem czasowym. Do tego przekaźnik mikroprocesorowy uniwersalny sterowany sygnałem spryskiwacza (niezbędna negacja sygnału) bo większość przekaźników ma sterowanie + a w mk2 jest spryskiwacza uruchamiany masą . Wtedy masz programowany czas od 0 do 60 sek zazwyczaj płynnie .

http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
 
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17 Gru 2011, 19:07   

Dzięki kolego przełącznika poszukam na alledrogo a jeśli nie uda mi się znaleźć to podaje dla potomnych wyniki pomiarów przełącznika zespolonego

Porównywałem ze schematem wyżej i jak widać da się zrobić :)

Jak będę miał gotowy schemat to na pewno się nim podzielę.:)
Ostatnio zmieniony przez Oki188 17 Gru 2011, 22:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5514
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Gru 2011, 22:13   

Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony.
 
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17 Gru 2011, 22:34   

diodalodz napisał/a:
Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony.

Faktycznie masz rację pin 10 z 9 na moich pomiarach co przeoczyłem
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3662
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Gru 2011, 23:04   

Oki188, łap:
http://img809.imageshack....402/scan040.jpg
http://img841.imageshack....573/scan041.jpg
http://img824.imageshack....76/scan042w.jpg
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 17 Gru 2011, 23:14   

Dzięki wielkie za schemat scalę go w całość i na pewno się przyda :)
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5514
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2011, 13:23   

Musisz sobie dobudować bramkę NOT do układu w przerywaczu i bedzie się sterować minusem spryskiwacza .
Najprostsza opcja to 1 tranzystor i 2 rezystory.

Choć możesz użyć scalonych bramek np serii 74.. z tego co pamiętam (gdyż zajmuje się raczej mikrokontrolerami)

ewentualnie jeśli nie ogarniasz elektroniki możesz zastosować miniaturowy przekaźnik monostabilny NO NC
 
 
 
Oki188 


Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 36
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 18 Gru 2011, 15:45   

Elektronikę ogarniam ale po nocy jak się dużo myślało nad wszystkim to zapomniałem że faktycznie taką bramką mogę zrobić sterowanie spryskiwaczem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.