[MK3] podgrzewanie sondy |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
tadekw7
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 60 Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 10 Skąd: krosno
|
Wysłany: 5 Gru 2011, 23:22
|
|
|
Rebel, dzięki na pewno sie przyda |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Gru 2011, 21:38
|
|
|
Widzę, że leci gruba dyskusja
Sonda grzeje cały czas
Opór grzałki to kilka omów, zazwyczaj poniżej 5 ohm
Masz sondę 0-1V (prawidłowa praca w zakresie 0,2-0,8V)
Sonda zasilana jest przez 10A bezpiecznik z głównego przekaźnika w skrzynce, z tego samego co EDIS, VSS i wtrysk.
Urzywając programu od LPG(np stag) możesz podglądać wykres z sondy oraz proponować system emulacji.
Sonda powinna poprawnie pracować po ok 2-3 minutach.
Im jest bardziej rozgrzana tym mniejsza bezwładność.
Miernikiem sprawdzisz jedynie czy sonda ma dobrą grzałkę i czy nie jest zawieszona.
Oscyloskop pozwala jedynie sprawdzić jej pełen stan.
Nowsze samochody z EURO4 maja sterowanie grzałki po przez PWM. |
|
|
|
|
tadekw7
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 60 Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 10 Skąd: krosno
|
Wysłany: 9 Gru 2011, 17:21
|
|
|
witam
dziękujediodalodz, za odpowiedz i żałuje ze tydzień temu nie było cie na forum bys mi od razu pomugł a tak to musiałem dochodzić sam do tego i dokładnie tak jak opisałeś jest bezpiecznik za przekaźnikiem głównym
co do grzałki to miałem zimny lót na konektorze i to mnie strasznie zmyliło w diagnozie tej sondy
miałem również zaśniedziałe styki na złączu czujnika cieczy od kopa i teraz jest o wiele lepiej choc mam jeszcze problem z gazem , nie trzyma mi na wolnych obrotachjak jak sie wyłaczy sanie gazu czyli zacznie pracowac na sondzie ale dziwne jest to ze to sie dzieje wyrywczo raz na kilka zdjec nogi z gazu
podejzewam ze styk na silniku krokowym przepustnicy moze być zabrudzony i chyba od tego zacznę
jezeli są jakieś inne sugestie to bardzo prosze zaznaczam ze membrana parownika jest nowa czyli stwardnienie odpada a była twarda jak blacha z puszki piwa |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.