| Zamknięty przez: Fordon 2 Gru 2011,  22:14
 | [MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2011,  17:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hm, od siebie dodam tylko, że moim skromnym zdaniem o niebo łatwiej było by puścić kabel, tak, jak to zrobiliśmy, podłączając ustrojstwo u mnie, czyli wiązką od samego złącza wzdłuż bagażnika, a następnie za osłonkami i progiem aż do kierownicy. Dalej pod kierownicą (też jest tam wiązka, więc jest do czego podczepić i dalej to już zależy kto gdzie ma przycisk. Potrzeba tylko odpowiednio długiego kabla (w moim przypadku jest on "sztukowany", bo ten dołączony do siłownika okazał się za krótki - prawdopodobnie w tamtej fieście szedł on inną drogą) i kilometry taśmy izolacyjnej, żeby go do istniejącej wiązki porządnie przytwierdzić. Co do przycisku, który działa co trzeci raz, u mnie było podobnie, a dokładniej przejścia wszędzie były, prąd pięknie płynął, siłownik podłączony "na krótko" działał idealnie, ale po zamontowaniu w klapę za cholerę nie, raz na kilkanaście naciśnięć coś mu się odwidziało i otworzył. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, po wielu godzinach szukania natrafiliśmy na przyczynę - ukruszony kabelek w przycisku otwierania. Po usunięciu oryginalnej kostki, w którą wkładany był przycisk, problem zniknął, ale napsuł nam sporo krwi i przez to cały montaż trwał około 8 godzin...
   |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2011,  18:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Źle podłączony zapewne,,, 	  | Kam'ol napisał/a: |  	  | Co ciekawe mój siłownik otwiera klapę co 3 pstryk heh | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kam'ol   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Family
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Gru 2005
 Posty: 129
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2011,  19:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | oj nie zgodzę się, też myślałem, że źle podłączyłem ale to nie to heh okazło się ze na bolcu zamka (tym dolnym, a nie tym w klapie) jest jakaś czarna okładzina/rurka/osłonka, okazała się porwana/zużyta i blokowała mechanizm, usterkę się zlikwidowało i działa jak złoto, fakt, czasu zuzyłem duzo ale jaka radość, że zrobione profesjonalnie, bezpiecznie i nikomu nie musiałem nic za to zapłacic
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2011,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | a teraz ja dodam swoje 3 grosze, bo napotkałem problem, a właściwie dwa podczas montażu. 
 siłownik oryginalny ładnie pasuje w dwie dziurki po środku klapy, masa podłączona pod masę wycieraczki, a plus pociągnięty do bolca. na dole do blaszki podciągnięty kabel.
 poza tym nie zrobiłem nic i mam 2 pytania:
 
 - czy da się oryginalne cięgno czymś zastąpić, bo nie mam w komplecie z siłownikiem.
 - w którą stronę podłączyć przycisk. mam kwadratowy przycisk w konsolkę.
 dodam, że na przycisku są 4 wyjścia oznaczone kolejno:
 Lewy dół -1; Prawy Dół - 2; Lewa góra - 3; Prawa góra - 4;
 Tylko z 1 i 2 wychodzą dwa biało czerwone kable, czyli tak jak powinno być.
 podłączyć siłownik do 1, a + z zapalniczki do 2? czy na odwrót? i do czego są pozostałe bolce?
 
 
 Dlaczego ten temat jest tutaj a nie w elektryce?
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2011,  17:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podświetlanie? 	  | inno napisał/a: |  	  | i do czego są pozostałe bolce? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kam'ol   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Family
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Gru 2005
 Posty: 129
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2011,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | temat jest gdzie jest gdyż nie dotyczy ściśle elektryki/elektroniki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2011,  20:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | z podłączeniem przycisku sobie poradzę. spróbuję 1 z zapalniczki i 2 do siłownika jak nie zadziała to na odwrót. 
 skąd puścić kable do podświetlenia? od zegarka by pasowało?
 
 i co zrobić z tym cięgnem? może łatwiej będzie kupić jakiś chiński siłownik?
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2011,  00:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dwie porady z "problematycznego" montażu w MK3 Po pierwsze, sprawdź dobrze przycisk. Mój napsuł nam sporo krwi, bo jak się okazało po kilku godzinach szukania przyczyny nie z tego końca auta, miał nadkruszone kable... prawie niewidocznie, więc od razu na to nie wpadliśmy, a starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła
 Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało, coś jak by nie ten wymiar... cholera wie. Poza tym jakieś luźne było, jakby coś nie tego... w każdym razie samo zamontowanie go w zamku też sporo cierpliwości wymagało.
 Reszta to pikuś. Pan pikuś
   |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2011,  02:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Magda M. napisał/a: |  	  | starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła | 
 tak też będę robił u siebie.
 
  	  | Magda M. napisał/a: |  	  | Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało | 
 Nie mam oryginalnego cięgła niestety. Muszę jakoś dorobić.
 
 Zrobione po ciemku z latarką rowerową i lampką lutownicy
  Nie obyło się bez przygód. Strzelony bezpiecznik od zapalniczki, a to dlatego, że się kable ucina z podłączonym aku   
 Jutro z rana kombinuje z cięgnem
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2011,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | heh, widzę to wszyscy lubią sobie życie utrudniać xD My podłączaliśmy też już w zasadzie po ciemku, zaczęliśmy koło 16, zeszło do północy chyba albo dłużej   Bezpiecznik hmm... przy tej okazji nam zdaje się nie strzelił, ale za to wyłączyliśmy sobie przypadkiem wyłącznik bezpieczeństwa i było potem kombinowanie, czemu auto odpalić nie chce xD Ale przy montażu dodatkowego gniazda zapalniczki to chyba ze 3 bezpieczniki załatwiliśmy, zanim się udało
   |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2011,  10:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja to robiłem na parkingu pod blokiem. o takie dodatkowe utrudnienie.  zajęło mi to w sumie 3h, ale jeszcze muszę to nieszczęsne cięgło dorobić do oryginalnego siłownika... |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2011,  18:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? Przestańcie wliczać czas poświęcony na wypicie zgrzewki piwa i napiszcie ile faktycznie montowaliście jeden siłownik i jeden przycisk   
 A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru
 |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2011,  22:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Faktyczny czas trwania montażu siłownika, przycisku, z ciągnięciem kabla przez całe auto i reanimacją i wymianą złącza 4-pinowego ok 6 - 7 godzin minus czas na zjedzenie obiadu. Piwa nie piliśmy. Tyle czasu nam zeszło na szukanie przyczyny, czemu gnojek nie chce działać włożony do klapy, ale wyjęty z niej i podłączony "na krótko" działa... Szukanie miernikiem przejścia na każdym połączeniu kabli... w końcu namierzenie przyczyny - kable ukruszone w przekaźniku. No i usunięcie jej. Długo, ale w zasadzie nigdzie się nie spieszyliśmy, wszystko robione na ulicy przed domem. |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2011,  23:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maciek_B napisał/a: |  	  | Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? | 
 ja licze czas z zebraniem wszystkich potrzebnych narzędzi; wykręceniem silniczka wycieraczki, bo chciałem mieć więcej miejsca; przykręceniem siłownika; polutowaniem kabli przy kostkach w klapie z bolcami i na dole z blaszkami; przeciągnięciem kabla przez cały samochód pod plastikami; rozkręceniem środkowej konsoli, bo za nic w świecie nie mogłem wydostać samej zapalniczki, a przy okazji zmieniłem sobie konsolkę na tą od Ciebie; polutowaniem kabli do zapalniczki i przycisku (tutaj przy ucinaniu kabli strzelił bezpiecznik i dopiero wtedy odłączyłem aku; no i sprawdzeniem z 5 razy w między czasie w faq czy czegoś nie naknociłem; uporządkowanie kabli od radia, głośników, zapalniczki i wszystkich innych co tam są w środku; na koniec poskręcanie wszystkiego do kupy. faktycznie przykręcenie siłownika zajęło poniżej minuty, a włożenie przycisku na miejsce to sekunda albo dwie
  moje dłubanie tak długo trwało bo robiłem to po ciemku pod blokiem z lampką rowerową w ręcę.   
  	  | Maciek_B napisał/a: |  	  | A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru | 
 zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić.
 |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2011,  08:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić. | 
 
 W zamku masz miejsca na dwa cięgna
  Trzeba wyjąc zamek z klapy |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | inno   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Wrz 2010
 Posty: 621
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2011,  15:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | zrobione i działa, a ja głupi tych dziurek szukałem przy wkładce, a nie przy zamku   |  
				| _________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
 01.2012-10.2012 Civic EG3
 11.2012-03.2015 MK4 Plum
 02.2015-... Almera N16 Lift
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adzi22   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 27 Lip 2010
 Posty: 78
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2011,  19:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam, zamówilem ten zestaw http://allegro.pl/promocj...1946802363.html
 i jeden siłownik chce podłączyc pod bagaznik i bedzie sterowany z pilota i moje pytanie jest nastepujace czy potrzebuje jakiegos przekaźnika bo gdzies wyczytalem ze moze sie spalić centralka, pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Albercik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2011,  20:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Błąd 404: strona nie została znaleziona... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmbu   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 29 Gru 2009
 Posty: 327
 Skąd: WF
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2011,  20:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Chyba o to chodzi |  
				| _________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 Moje Allegro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Albercik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2011,  20:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zależy jaki siłownik dasz i jak mocno będzie obciążony. ale zaleca się dodanie przekaźnika (nawet najgłupszego od świateł od Forda), żeby zabezpieczyć centralkę. 
 A przy okazji tematu - mam w tunelu przy lewarku zmiany biegów kwadratową dziurę. Chciałbym tam umieścić przycisk od tylnej klapy, bo trochę lipa jest z nieotwierającą się pokrywą... Z tego tematu wywnioskowałem, że tam był w MK3 oryginalnie przycisk od tylnej klapy. Mógłby dać ktoś foto takiego przełącznika, bo jakoś nie mogę tego ogarnąć na allegro?
 
 Dzięki!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |