
|
[MK4] 1.25 - Odwrócony obieg chłodzenia ? |
Autor |
Wiadomość |
Radical
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 10:59 [MK4] 1.25 - Odwrócony obieg chłodzenia ?
|
|
|
Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów
Na wstępie informuję, że UMIEM korzystać z opcji SZUKAJ )) - nie znalazłem odpowiedzi ani na forach polskich, ani europejskich +_+
Mój pierwszy post, lecz nie pierwsza Fiesta - więc proszę o wybaczenie drobnych błędów w netykiecie
Mój obecny model Świestuchy MK4 1.25 Zetec sypnął focha i się przegrzewa:
1. Podczas postoju i korków - temperatura ok. Podczas jazdy rośnie
2. Chłodnica zimna, lecz załącza się wentylator, nagrzewnica raz działa, raz nie (bez zabawy pokrętłem i sterowaniem zaworu
3. Dużego obiegu brak.
Sprawa NIBY prosta:
Pierwsza diagnoza - termostat. Po kilku uciesznych kwadransach został wyciągnięty i wymieniony na nowy (wahler) - obydwa (stary i nowy) natomiast w teście garnkowym pracowały prawidłowo...
NIC - dalej to samo. Wyeliminowałem uszczelkę pod głowicą (silnik głowica/korba cacy, brak ciśnienia w układzie, brak charakterystycznych spalin, płyn badany miernikiem po wymianie na nowy) Nie pomogło manualne odpowietrzanie. Problem dalej występuje na wyższych obrotach (jazda do 3jki do 2k obrotów daje radę, potem OVERHEAT)
Po przejażdżce - ponownie przestudiowałem budowę alternatora i wyciągnąłem termostat całkowicie. Jazda próbna... i OK! Chłodnica drożna, moment oddaje ciepło. Tylko ziiiiimno jak 100 ch... Wypożyczyłem więc trzeci termostat - dalej przegrzewa.
TERAZ MOJA ULUBIONA CZĘŚĆ
Przestudiowałem obieg cieczy - mały i duży obieg - POMPA WODY WYMUSZA OBIEG W ODWROTNĄ STRONĘ (wow!) Po prawej stronie silnika (tam, gdzie znajdują się czujniki temperatury i wentylatora) węże robią się ciepłe zaraz po odpaleniu - ciecz podróżuje do nagrzewnicy potem parownika (sprawdzany, odłączany itp) i wraca (WTF?!) przewodem prowadzącym od prawej strony silnika - pod alternator do TERMOSTATU!!! (pod kolektorem dolotowym) - WRACA JUŻ CHŁODNA, więc schładza termostat. Wąż od chłodnicy (prawa strona) również gorący PONADTO nawet jak termostat dostanie wrzątku uchyli się i dostanie zassie chłodnej cieczy z chłodnicy - natychmiast się zamknie - więc temperatura rośnie.
Odpowietrzniki sprawdzone po odpięciu - drożne (zbiorniczek wyrównawczy)
Problem w tym, że fiestucha miała wcześniej właściciela - rzeźnikia, który wymieniając amortyzatory założył nawet łożyska MCphersonów pod przykrywkę kielicha (OMG)
W każdym silniku benzynowym - nawet chińskiej produkcji - układ działa dokładnie odwrotnie termostat (zamontowany sprężyną do bloku oczywiście) puszcza ciepły płyn na chłodnicę, - NIE - pobiera z niej zimny zamykając się...
Teraz prośba do Forumowiczów posiadających owy model Zetec'a - czy możecie sprawdzić jak sytuacja wygląda u Was? Który wąż od nagrzewnicy robi się ciepły zaraz po odpaleniu? Czy ktokolwiek spotkał się z takim przypadkiem? Czy macie jakieś tajne rozwiązanie problemu????????? Help Help Help! |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Paź 2011, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 11:16
|
|
|
Prz zamkniętym termostacie obieg wody może wydawać się odwrotny, zmontuj układ bez termostatu,,, i zobacz co i jak będzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Radical
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 11:34
|
|
|
Testowany - wąż robi się ciepły po prawej stronie silnika (wężyk od nagrzewnicy również)- nie mam pojęcia, czy to fordowski patent, czy anomalia w obiegu - stąd prośba do forumowiczów...
Pozdrawiam |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 14:20
|
|
|
Nie wiem jak w 1.25 wygląda podłączenie pompy wody, ale czy nie ma opcji, że ktoś dał za krótki/za długi pasek i pociągnął go nie z tej strony koła pasowego? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 22:29
|
|
|
Wszystko jest OK, tak ma być, ciepły płyn płynie z prawej strony silnika, ochładza się w chłodnicy a dalej mamy dopiero termostat. Dziwne ale prawdziwe. Zrób prosty eksperyment i nie pytaj dlaczego tak. Pomiń elektrozawór nagrzewnicy, wstaw w jego miejsce rurkę. Następnie dobrze odpowietrz układ i sprawdź co będzie. Miałem ten sam problem kiedyś ale żeby nic więcej nie sugerować, resztę opiszę jak to zrobisz |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Radical
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 19:47
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Wszystko jest OK, tak ma być, ciepły płyn płynie z prawej strony silnika, ochładza się w chłodnicy a dalej mamy dopiero termostat. Dziwne ale prawdziwe. Zrób prosty eksperyment i nie pytaj dlaczego tak. Pomiń elektrozawór nagrzewnicy, wstaw w jego miejsce rurkę. Następnie dobrze odpowietrz układ i sprawdź co będzie. Miałem ten sam problem kiedyś ale żeby nic więcej nie sugerować, resztę opiszę jak to zrobisz |
Mariusz: masz na myśli elektrozawór nagrzewnicy -podstawa. To jak zacząć od wtyczki...Sprawdzany na krótko, odpinana nagrzewnica, parownik - dalej to samo - jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy - nawiercenie termostatu... |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 22:34
|
|
|
Miałem to samo i pominięcie elektrozaworu pomagało, ostatecznie pomogła wymiana elektrozaworu na oryginał. Nie zapomnij o dobrym odpowietrzeniu układu, grzejesz auto na maxa a potem jeszcze mu w piz... dajesz. Sprawdź też wężyk idący ze zbiorniczka wyrównawczego do prawej części głowicy czy jest na 100% drożny. Ogólnie problem jest powietrze w układzie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Radical
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24 Paź 2011, 13:01
|
|
|
Wężyki sprawdzane jako pierwsze - zarówno odpowietrzający głowicę (prawa strona silnika) jak i odpowietrzający chłodnicę. Rozwiązałem jednak problem w sposób nieco heblarski. Prawdopodobnie rozwarstwiony od wewnątrz jest jeden z węży małego obiegu (przytyka?) lub zwyczajnie WAHLER robi termostaty nie wskazane do owego modelu silnika - nawiercenie termostatu (otwór fi=3mm w obręczy) załatwiło sprawę (wszystko ponownie cacy! -WTF?!). trzyma temperaturę, na chłodnicy i małym obiegu - przyczyna dalej jednak nieznana +_+ może zaworek zwrotny na termostacie to złe rozwiązanie? |
_________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|