| [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | baddogns   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Mirek
 Wiek: 36
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 3
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  12:01   [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta |   
 |  
               | 
 |  
               | witam posiadam miałem silnik 1.3 i teraz robię swap na 1.6 efi i mam pytanie jak wygląda sprawa elektryki tj. kabiny i silnika czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ? z góry dziękuje za odpowiedź
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Sie 2011,  10:34, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  12:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | To posiadasz czy miałeś? Wiązka silnikowa podejdzie, ale może podłączeniem kabinowym się różnić, więc to może przerobić. Pompe paliwa na wydajniejszą, czy z escorta podejdzie nie wiem. Napewno łapa jest inna.
 |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiązki silnikowe różnią sie głównie rozmieszczeniem osprzętu jak map sensor edis itd kwestia skrócenia bądź zawinięcia kabli aby były jak w fiescie. |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do pompy paliwa to zalezy w jakim stanie masz swoją, bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. Ja aktualnie przy 1.8 nie wymieniałem pompy i smigam na pompie z 1.3 i wszystko chodzi jak należy. Pamiętaj przełozyć przekaźnik zapłonu na ten z efi( w 1.3 jest duży zielony, a w efi normalny czerwony) |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | luk-90 napisał/a: |  	  | bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. | 
   
 1.3 czyli monowtrysk ma 1.5bara z tego co pamiętam a zetec czyli wtrysk ma 3,5 bara
 i to są te same ta?
 
 
  	  | baddogns napisał/a: |  	  | czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić | 
 może być różnica we wtyczce łączącej wiązke silnika z wiązka auta - w tym wypadku wywalamy wtyczki i łączymy kolorami
 
 
  	  | baddogns napisał/a: |  	  | i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ? | 
 plug&play nie jest ale da sie zamontować
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilocha1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: KamiL
 Wiek: 36
 Dołączył: 26 Mar 2008
 Posty: 383
 Skąd: SJ , SRC ;DD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stunt_Man, i jak masz wieksze cisnienie na pompie to z wiekszym cisnieniem ci wpada do komory spalania i jest wieksza moc ?   |  
				| _________________ cyyyklon
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  13:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | przy pompie z hcs;a obsługującej EFI ciśnienie przy pełnej pi*** spada bardziej niż przy pompie fabrycznej czyli 3,5 nie na darmo fabrycznie efi ma pompy 3,5
 i nie chodzi też o samo ciśnienie ale o wydajność
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilocha1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: KamiL
 Wiek: 36
 Dołączył: 26 Mar 2008
 Posty: 383
 Skąd: SJ , SRC ;DD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to czemu mi na pompie z 1.1 to hulało i jakos nie czulem zadnego spadku mocy nawet gdy obroty do 7k dochodizly? zreszta to kwestia wzgledna. 
 ja jakbym mial juz pompe wymieniac to albo z bakiem bo bak trzeba ciąć albo bym stara zostawil i odpioł tylko a zamontował zewnetrzną
 |  
				| _________________ cyyyklon
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  15:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | ciąć bak? nic takiego nie musiałem robić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ech kazdy ma tu swoją bajkę i każdy tyle wie ile zje. Ja także jakoś nie odczuwam braków na pompie z 1.3 wszystko hula bez żadnego zająknięcia. Fordon także mówi, że nie trzeba pompy zmieniać. 
 Jeżeli miałeś zajechaną pompę paliwa to oczywiście, że musiałeś zmienić tyle w temacie
 
 PS. pompa jak już ma wydajność, przecież od ciśnienia jest regulator na listwie
 
 Co do wiadomości dla autora tematu, to po prostu jak zrobisz swapa to zostaw pompe z 1.3. Jeżeli nie będzie miała siły wydolić to wtedy ją zmienisz
 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2011,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do autora, stary jestes z nowego sacza, napisz do urzytkownika Laskosz, gosc ci ogarnie calosc i bedziesz zadowolony. Do pozostalych parafian:
 Pompy paliwa maja identyczna wydajnosc a za cisnienie na listwie czy monowtrysku odpowiada i zawsze bedzie odpowiadal regulator cisnienia paliwa jak i czasy wtrysku.
 Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.
 Zbiornik ma okno rewizyjne i jego dekiel odkrecamy za pomoca mlotka i tempego srubokreta w lewo...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baddogns   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Mirek
 Wiek: 36
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 3
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2011,  22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | piotrka znam od lat hehe  nie no silnik już wsadzony pozostało elektrykę zrobić łapę silnika i coś zrobić z alternatorem :/ bo wchodzi na belkę przednią jakieś pomysły ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2011,  23:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pogadaj z Piorem on ci doradzi co i jak bo ma tez nie male doswiadczenie w rzezbie... my mozemy spekulowac tu tylko i wylacznie dla tego ze nie ma fot pogladowych...  tak ze zalecam wizyte u niego... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2011,  23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Altek sobie zalatw z Fiesty + lapka do niego i po problemie:) TAk samo lape silnika. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2011,  23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym. | 
 
 Dodam jeszcze że ta skośna jest jakby pod innym kątem od Fiestowej i będzie haczyć o dno baku przy wkładaniu ... trzeba mocniej wcisnąć żeby się nagięła / naprężyła
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dżolero   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Mateusz
 Wiek: 34
 Dołączył: 23 Sty 2010
 Posty: 216
 Skąd: Żary FzA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2011,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | odgrzebuje temat, nabyłem escorta z silnikiem cvh 1.6 8v na pełnym wtrysku. mam go w całosci całe auto i chce wsadzic silnik do fiesty. miałem 1.1i mam 1.3i. kilka pytan na której łapie zamocowac silnik?? fiesta?? escort??
 zostawic skrzynie z 1,3?? czy wsadzac z escorta?? co z łyzwa pod nią??jesli zostaje skrzynia z fiesty to jak sprzęgło zamach ?? podejdzie pod półosie z fiesty??
 co do wiązki to rozłamuje polastikowe wtyczki i motam kable kolorami tak? jak tam mam pełen wtrysk to nie bedzie zadnej róznicy??
 do swapa jeszcze troche czasu jak silnik bede miał na wierzchu to chce wymienic rozrząd i wszystko co z nim związane za wczasu wymienic .
 pozdro Dżolero
 |  
				| _________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps  jest Probe II se 2.0 16v 136ps
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2011,  17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | baddogns   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Mirek
 Wiek: 36
 Dołączył: 28 Gru 2010
 Posty: 3
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2011,  00:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | dżolero, o kurde kolego powiem tak instalacja to czarna magia by ją ogarnąć mi zajęło  to 4 godziny by przerobić z 1.3i na 1.6 na 100% idąc w ten sposób będziesz musiał uciąć wtyczkę od instalacji 1.3i ta co idzie za map sensorem i i Edis'em reszta to schemat obu instalacji i zabawa w lutowanie ale tym radze zająć się jak silnik bd miał w aucie, ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe przeszukiwałem fora dzwoniłem po ludziach z allegro wszyscy mi mówili że sprzedają to z silnikiem jako gotowiec pod swapa w razie problemów pisz do mnie na pw postaram się jak mogę pomóc ci |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2011,  19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolejny wyważający otwarte drzwi... po co ciąć kable, lutować?  4 godziny przerabiałeś wiązke? ludzie... tyle razy wałkowane było jak to zrobić a Ty potrzebowałeś schematów?   
  	  | Cytat: |  	  | ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe | 
 trzeba było na forum zapytać... ZAWSZE ktoś ma takie teile
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | acti357   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Wiktor
 Wiek: 35
 Dołączył: 16 Lip 2009
 Posty: 259
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2011,  06:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prawdopodobnie w poniedziałek będę miał do sprzedania łapkę razem z poduszką   Swoją drogą ciężko znaleźć taki sprzęt, ale da się. Sam szukałem na allegro silnika z fiesty i patrzyłem, który ma łapę, potem pytałem kto mi ją sprzeda,
  sprawa załatwiona w 1-2dni+czas wysyłki. |  
				| _________________ Kolejna czarna i nudna XRka
 1,4EFi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |