| 
		[MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2011,  19:07   [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
 
mam silniczek z fiesty 1.1 silnik na wtrysku pochodzi z fiesty MK3 z 94 roku.
 
Silnik będzie zamontowany w buggy. Mam problem z uruchomieniem tego silnika.
 
 
mam do niego wiązkę silnika, komputer, czujniki, sonde, moduły, pompę paliwa
 
 
Komp: 92fb-12a650-FC
 
 
 
  
 
 
wiązka zakończona jest tą wtyczką na zdjęciu z lewej strony wychodzi 9 przewodów
 
 
  
 
 
z prawej strony wtyczką łącząca wiązkę z resztą wiązki, problem w tym ze nie mam reszty wiązki tylko ucięte kable za tą wtyczką, wychodzi z niej 7 przewodów. 
 
 
schematy z książki sam naprawiam są nieczytelne i nie potrafię ich zrozumieć... 
 
 
znalazłem taki schemat ale tez ciężko mi sobie z nim poradzić... pytanie czy ten schemat wogole pasuje do mojego silnika ?
 
 
  
 
 
czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak to uruchomić bez budy ?
 
 
Za wszelkie sugestie, pomoc z góry dziękuje. 
 
 
pozdrawiam Łukasz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lip 2011,  21:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lip 2011,  06:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik? | 	  
 
 
masz trochę racji ze wtrysk tam nie kończenie musi być, ale mam cały komplet wszystko wiec poco dokładać kasę i kupować gaźnik i co tam jeszcze trzeba do uruchomienia... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lip 2011,  22:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.
 
7-przewodowa wiązka (o ile się nie mylę) powinna dostarczać info o ciśnieniu oleju, prędkości do komputera. | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lip 2011,  08:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | acti357, a po co komputerowi info o ciśnieniu oleju?! | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lip 2011,  08:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | http://www.fiestaguides.c...conversion.html tu masz rozpiskę pinów w tej wtyczce (gdzieś tak 3/4 strony) co prawda jest to CVH/zetec ale te piny są takie same | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lip 2011,  12:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | JoeMix, Masz rację, pin z informacją o ciśnieniu oleju nie idzie do kompa a do lampki. Co nie zmienia faktu, że znajduje się w tej wtyczce. Bez drugiej części raczej ciężko będzie odpalić, bo kolejny pin (cienki brązowy) załącza napięcie na pompie paliwa. | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Lip 2011,  20:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               według stronu która podał koelga luki, mamy:
 
 
1   Brown             Unknown
 
2   Green             Rev Counter
 
3   Brown             Fuel Pump Relay
 
4   Black              Ignition Live
 
5   Black/Red       HEGO Sensor
 
6   Red                Permanent live from fuse 1
 
7   Brown/Green   Oil pressure switch
 
8   Black/Green    Fuel Injection Relay
 
9   Brown/White   Temperature Gauge sender
 
10 N/A                N/A
 
11 N/A                N/A
 
12 N/A                N/A
 
 
 
we wtyczce z wiązki silnikowej kolory sie zgadzają i jest te 9 przewodów. z tą róznicą ze zamieniony jest pin 9 z 12, u mnie brązowo biały jest w 12pinie.
 
 
w tym drugim gnieździe mam to 7 przewodów, i wychodzą piny 
 
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 
 
 
czyli nie ma 2 i 12, te odpowiadają we tej rozpiski powyżej 2- obrotomierz,  12- wskaźnik temperatury czyli tego widocznie nie było w samochodzie.
 
 
ponadto ten 1 nie opisany z tej strony u mnie jest zakończony oczkiem czyli wnioskuje ze to będzie masa.
 
 
 	  | acti357 napisał/a: | 	 		  | Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.  | 	  
 
przy silniku jest jeszcze kawałek wiązki właśnie od cewki która jest spinana kostką 4 pinową, wiec wnioskuje ze wiązka jest kompletna. 
 
 
teraz pytanie co gdzie podłączyć żeby uruchomić to wszystko
 
 
a i jeszcze jedno pytanie, czy obudowa komputera metalowa ma być przykręcona do nadwozia i tym samym mieć masę na obudowie ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2011,  21:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | acti357 napisał/a: | 	 		  Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi    | 	  
 
 
ekhem tyle to i ja wiem   
 
 
dobra powiedzcie mi jak sprawdzić jaki mam silnik, jaki wtrysk, to będę konkretnie pod niego szukał schematów informacji... i zrobię schemat może jakoś pod podstaw.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Lip 2011,  22:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               na bloku masz gdzieś wybite
 
a najlepiej to zapodaj zdjęcia tego silnika
 
 
opis dalej nie pamietam:P
 
1 Brown Unknown
 
2 Green Rev Counter
 
3 Brown Fuel Pump Relay- po przekazniku do pompy paliwa
 
4 Black Ignition Live
 
5 Black/Red HEGO Sensor - zasilanie sondy lambda
 
6 Red Permanent live from fuse 1 - zasilanie komputera
 
7 Brown/Green Oil pressure switch - cisnienie oleju
 
8 Black/Green Fuel Injection Relay - przekaznik wtrysku benzyny
 
9 Brown/White Temperature Gauge sender wskażnik temperatury na desce | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2011,  18:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               narazie jade z miernikiem i sprawdzam wtyczki opisuje co do czego    bedzimey działać dalej, jutro pierwsze ptuby odpalania    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2011,  21:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pomalutku to wszytko ogarniam mam troche resztek instalacji z samochodu i jakos to łacze do kupy..
 
 
mam jeszcze pare pytan odnosnie elektryki...
 
 
wiatrak chłodnicy załączany jest czujnikiem, gdzie jest ten czujnik we fiescie mk3 94r ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Lip 2011,  21:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               na obudowie termostatu taki na duzą wtyczkę
 
ten malutki przypominający sróbkę daje sygnał na wskażnik w liczniku | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  13:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               instalacja zrobiona iskra jest.
 
 
mam tylko inny problem... pompa działa paliwo do wtrysku pompuje a sam wtrysk nie działa... jak wleje paliwa strzykawką to odpala i gaśnie jak się paliwo skończy... 
 
wtyczki sprawdzone łączą... gdzie szukać przyczyny ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  13:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wtrysk jest przez taki śmieszny rezystor balastowy podpięty,,, jak masz iskrę to znaczy że czujnik położenia wału działa i zostaje okablowanie, komp lub sam wtrysk. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  13:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rozebrałem wtrysk, wydaje mi się ze był zacięty, teraz jak wleje paliwa ze strzykawki to zapala i chodzi, reaguje na gaz czyli wtrysk działa, ale jak zgaszę to już nie zapali... :/
 
 
dodam jeszcze ze to wszystko stało z rok albo więcej.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  13:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki.kl  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  15:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,, | 	  
 
 
pewnie tak zrobię ale to dopiero później, bo narazie na sucho przepalony bez chłodzenia zeby tylko sprawdzić czy działa...
 
 
coś jakby duże obroty miał na wolnych...
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=7SAPcry_dZE | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lip 2011,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma puszki filtra, nie ma układu chłodzenia,,,, i tak ładnie chodzi w/g mnie    | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |