| [MK4] Centralny zamek - prośba o schematy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Binke   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 42
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 40
 Skąd: Olkusz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2011,  13:23   [MK4] Centralny zamek - prośba o schematy | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Poszukuje schematów układu centralnego zamka z ryglowaniem drzwi(schemat z 2 silnikami i 4 diodami na moduł drzwiowy ).
 Posiadam schematy ale niestety bez tego układu (z pojedynczym silnikiem i dwoma diodami).
 
 Wielkie dzięki za pomoc
 |  
				| _________________ ---> www.AQQ.eu <---
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011,  20:57, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2011,  21:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://jackrzec.republika...ralny_zamek.jpg |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Binke   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 42
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 40
 Skąd: Olkusz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  09:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wielkie dzięki   |  
				| _________________ ---> www.AQQ.eu <---
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  12:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Qurcze, zawsze jak widzę ten schemat to mnie to zastanawia: czy siłownik taki fordowski działa tak samo jak uniwersalny, czyli silniczek elektryczny kręci się w jedną i np. rygluje zamek, a potem kręci się w drugą stronę i wtedy otwiera,,,, jeśli tak, to jakim prawem to może działać, skoro na schemacie jeden przewód od silnika jest na stałe zawsze do masy podłączony, czyli siłą rzeczy silnik się zawsze w jedną stronę będzie kręcił,,, jakaś przekładnia tam jest, ktoś to kiedyś rozbierał? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Docio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Zbyszek
 Wiek: 62
 Dołączył: 26 Wrz 2010
 Posty: 125
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  13:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie rozbierałem ale według schematu silnik kręci w jedną stronę i są dwa styki krańcowe rozłączające obwód. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  13:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ano właśnie, o ile schemat (to jest połączenia wewnątrz siłowników) są poprawne, wychodziło by ze jest jakaś przekładnia która pomimo jednostronnych obrotów, ma reakcje raz otwierającą raz zamykająca zamek,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Docio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Zbyszek
 Wiek: 62
 Dołączył: 26 Wrz 2010
 Posty: 125
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  13:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zwykłe jarzmo z "garbem" i sprężyste blaszki stykowe, na przykład. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  13:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Docio, Ty wiesz ze dobrze gadasz? Ja tu z jakimiś skomplikowanymi trybami kombinuje,,,  a to takie proste może być przecież  Trzeba będzie dorwać siłownik i zajrzeć   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Binke   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 42
 Dołączył: 17 Maj 2008
 Posty: 40
 Skąd: Olkusz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  17:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Miałem okazję rozbierać cały mechanizm od zamka i całość nie jest taka skomplikowana. Kilka trybów zwykłych i ślimakowych, styki na sprężynkach i takie tam. Jak będę się do tego dobierał to zrobię fotki dla zainteresowanych.
 
 W każdym bądź razie całość tematu sprowadza się do walki z centralnym. Ta cholera przestała mi zamykać drzwi, a dokładniej to zamyka i po chwili je otwiera.
 
 Z tego co w tej chwili mi się udało ustalić to jest gdzieś  przerwa na kablu dochodzącym do pinu 5 we wtyczce drzwi kierowcy. Zgodnie z sugestiami kolegów przerwa może być na tzw słoniku.
 I teraz mam do wszystkich obeznanych w temacie pytanie. Jak się do tego słonika dorwać. Wydaje mi się, że jakoś powinno się go rozebrać (rozpołowić) jeżeli dobrze myślę prosiłbym o porady jak do zdziałać. Jeżeli się mylę to proszę o naprostowanie mnie na właściwe tory myślowe. Poniżej daje zdjęcie słonika:
 
 
   
 --->> edit <<--
 
 Poradziłem sobie z rozpięciem złącza. Wystarczyło przekręcić i pociągnąć. Co do centralnego to jest przerwany kabel w drzwiach. Jeszcze nie wiem w którym miejscu, że tak powiem, widać już światełko w tunelu.... jestem coraz bliżej :)
 |  
				| _________________ ---> www.AQQ.eu <---
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Docio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Zbyszek
 Wiek: 62
 Dołączył: 26 Wrz 2010
 Posty: 125
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lip 2011,  22:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | W MK3 ta guma zakończona jest gniazdami. Bez rozbierania plastików nie obejdzie się. W budzie należy wpierw wypiąć wtyczkę, w drzwiach tak samo. Tapicerkę drzwi trzeba niestety odkręcić. W budzie, w MK3, akurat na tej wysokości jest kieszeń pod którą jest wyłącznik bezwładnościowy inaczej trzeba by było demontować plastik od progu do deski a i tak jest bardzo niewygodnie. Potem na spokojnie wypiąć gniazda i "słoń" wolny.   
 JoeMix zajrzyj przy okazji do jakiegoś cd lub dvd. Dopiero Ci szczęka opadnie gdy zobaczysz rozwiązanie zmiany biegunowości dla tacki.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lip 2011,  07:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Słonik to kawałek gumy w jedym kawałku, jak poszarpiesz przy drzwiach i słupku to się wypnie z blechy, wyciągasz z drzwi czy słupka (nie wiem z której strony jest wtyczka) przewody i wyciągasz ze środka słonika i masz go w reku,,, sam słonik jest nierozbieralny - z tego co wiem. 	  | Binke napisał/a: |  	  | Wydaje mi się, że jakoś powinno się go rozebrać (rozpołowić) jeżeli dobrze myślę | 
 
 
 To co się do tej pory spotkałem to zawsze był silniczek i jakaś przekładnia, elektronika zmieniała obroty lewo/prawo i się szuflada chowała lub wyjeżdżała 	  | Docio napisał/a: |  	  | JoeMix zajrzyj przy okazji do jakiegoś cd lub dvd. Dopiero Ci szczęka opadnie gdy zobaczysz rozwiązanie zmiany biegunowości dla tacki. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2011,  12:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Binke i inni koledzy u mnie jest znowu taki problem że centralny na przemian zamyka i otwiera drzwi "non stop" jak wyjąłem bezpiecznik to zamek drzwi kierowcy kluczykiem da się przekręcić na zamknij ale na otwórz nawet nie drgnie....zamek wygląda jakby pozostawał cały czas zamknięty.. Może któryś z kolegów/koleżanek rozbierał taki orginalny zamek z centralnym .....? jakieś podpowiedzi czy foto relacja(jeśli ktoś robił) mile widziane ha ha ha...pozdro...
 |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Docio   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Zbyszek
 Wiek: 62
 Dołączył: 26 Wrz 2010
 Posty: 125
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2011,  07:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Taką "dyskotekę" z zamkami przeżyłem. Robi się tak gdy są źle podłączone przewody do któregoś zamka ale to chyba nie wchodzi w grę. Drugim powodem jest samo uszkodzenie zamka. W moim przypadku pękła sprężyna w zamku, w środku pod blokadą zapadki. Sprężyna to może za dużo słowo ot kawałek sprężystego drutu odpowiednio wyprofilowanego. Problem w tym, że nie ma jak się do tego dostać aby wymienić. Jest to dość niebezpieczne o czym sam się przekonałem. Drzwi pozornie zamykają się ale potrafią same otworzyć się podczas jazdy. U mnie pomogła wymiana zamka.
 Może też coś być w samym siłowniku. To w nim są styki odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie. Reszta zamka to najzwyklejsza mechanika bez jakiejkolwiek elektryki a system dźwigni ruch otwierania i zamykania przekazuje na siłownik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |