Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:19 |
[MK2] xr2 problem z mocą |
Autor |
Wiadomość |
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 23:41 [MK2] xr2 problem z mocą
|
|
|
Sorry za tak enigmatyczny tytuł ale nic lepszego nie przyszło mi do głowy.
Słuchajcie mam pewien problem z moją xrką. Jakiś czas temu gdy sobie nią "spokojnie" jechałem, zgubiła moc. Tzn. zaczeła chodzić jakby na 3 cylindrach i strasznie prychała na wolnych obrotach. Diagnoza świece/kable. Swiece sprawdziłem wyglądały okej więc padło na kable. No cóż trzeba wymienić,takie życie. Ogólnie fura strasznie szarpała i gasła na wolnych a gdy dawałem w palnik to nie szła całą swą mocą no i strasznie na czarno dymiła. Zamówiłem kabelki i grzecznie czekałem razem z Fieściną.
Kable przyszły w piątek więc postanowiłem je dziś mając chwilke wolnego wymienić. Przy tej okazji każdą świecę wyjąłem. Wszystkie 4 były strasznie okopcone na czarno. Wyczyściłem je papierem sciernym na błysk,sprawdziłem szczelinomierzem przerwę i zadowolony ruszyłem do montowania nowiutkich Championów. Zadowolony z szybkiego serwisu postanowiłem sprawdzić czy kable oraz wyczyszczone świece pomogły.
Niestety bez zmian. Fura odpaliła lecz niestety w ogóle nie trzymała obrotów. Trzeba było ją cały czas gazować. Przy mocniejszym depnięciu czuć było że nie idzie pełną mocą. Oprócz tego przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu fura dymi na czarno jak poczciwy Wartburg. Do tego śmierdzi wachą. Jak dla mnie któryś cylinder nie działał jak trzeba.
Więc po długiej próbie odpalenia(bardzo słabo odpala) poprosiłem kumpla by gazował (w innym wypadku Fiesta od razu gasła)a ja po kolei zdejmowałem fajki szukając leniwego delikwenta. Niestety tak na 100% go nie znalazłem. Na zdjęcie fajki z każdego cylindra silnik reagował podobnie. No może z jednego trochę słabiej ale reagował. Wkurzony przeciągnąłem ją parę razy i o dziwo zaczeła przez jakiś czas chodzić normalnie. Ale potem znowu powróciło trzęsienia i parchanie.
Wiem,że sie rozpisałem jak Adam Mickiewicz ale inaczej nie potrafię.
Reasumując:
-wszystkie 4 świece okopcone na czarno
-czuć wachę
-dymi na czarno
-nie trzyma wolnych obrotów
-przyspiesza dławiąc się
Świece były wymieniane przez poprzedniego właściciela ale wygladają okej. Fura gaśnie na wolnych i nie ma mocy. Prosze o wszelkie sugestie co może być powodem moich problemów |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 23:59
|
|
|
Może coś z gaźnikiem się stało i za dużo paliwa podaje? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 15:02
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia cewki zapłonowej , kopułki , palca ( Dioda Ci powie jak ) , sprawdzenia czy sie ssanie wyłącza i czy jakiegoś wróbla w betonowych butach nie masz w dolocie ( mówię serio ) .
Jak nic nie pomorze , to będziem gaźnik rozbierać .
Aha - zobacz też , czy któraś z rurek podciśnieniowych nie popuściła . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 15:10
|
|
|
Pyros napisał/a: | fura dymi na czarno jak poczciwy Wartburg. |
Ej.. Wartburgi nie kopcą na czarno, tylko na siwo
W mojej najczęstszą usterką jest gaśnięcie na wolnych - zsuwa się kabelek z elektrozaworu (i będzie się zsuwał, dopóki krańcówki nie wymienię)
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 17:15
|
|
|
DziDzia napisał/a: |
Ej.. Wartburgi nie kopcą na czarno, tylko na siwo |
Wiem doskonale o tym,bo jeszcze pół roku temu takim sie woziłem
Co do moich problemów to pogadałem trochę ze znajomym mechaniorem i powiedział,że dla niego to gaźnik zalewa furę i trzeba by się mu przyjrzeć. Tylko czy aby na pewno |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 17:24
|
|
|
Zdejmij puchę filtra, zapal auto i zajrzyj do dziury, może się ciurkiem leje bo np. zawiesił się któryś pływak,,, może ssanie zamknięte na amen,,, DziDzia, to co piszesz to owszem będzie auto gasło ale z braku paliwa a nie z nadmiaru. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ombre888
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa
|
Wysłany: 28 Cze 2011, 00:29
|
|
|
Wykręć świece poukładej je na deklu z wpiętymi kablami i kręć patrz jaka mają iskre. Nie ufaj nowym kablom O ile to nie jest motocraft. Jak układ zapłonowy będzie w porządku to tak jak pisze JoeMix, może go zalewać na wolnych tylko że wtedu znowu maił by raczej buta przy wyższych obrotach o ile miał by jak swobodnie luft ciągnąć |
_________________ Escort MK3 xr3i 85r. |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Cze 2011, 00:34
|
|
|
ombre888 napisał/a: | będzie w porządku to tak jak pisze JoeMix, może go zalewać na wolnych tylko że wtedu znowu maił by raczej buta przy wyższych obrotach o ile miał by jak swobodnie luft ciągnąć |
Nie no jak już się mocno przegazuje by ruszyć to potem idzie jak zły(no prawie) |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Cze 2011, 00:14
|
|
|
No to Panowie przyczyna chyba wykryta
Za Waszą namową zajrzałem do gażnika i tego ustrojstwa od ssania. Gażnik wyglada na okej ale ten moduł od ssania chybocze sie na wszelkie mozliwe strony. Pewnie od wibracji silnika odkręciła sie ta mała śrubka mocująca ten element do gażnika powodując że wszystko trzymało się na dzwigni przepustnicy.
Odpaliłem furę i gdy docisnąłem ten moduł Fiesta chodziła równo....a przynajmniej tak mi się wydaje.
Pytanie do ekspertów. Czy moge to zdemontowac i w piz.. wyrzucić czy raczej szukać małej śrubki i przykręcać. Pytam,bo słyszałem opinnie, ze bez tego też można jeździć. Oczywiście troche gorzej odpala ale nie ma się co juz psuc |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Cze 2011, 00:19
|
|
|
będzie nieco mniej palił i musisz przytrzymać go na gazie zeby sie troche rozgrzał |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 19:42
|
|
|
Dzisiaj odkręciłem to ustrojstwo od ssania. Tak jak się spodziewałem ciężko mu było odpalić ale jak się rozgrzał to juz pięknie trzymał obroty. Niestety teraz przy mocnym depnięciu powyżej 3tys zaczyna go nagle mulić i strzela straszliwie z wydechu. Ewidentnie go zalewa Strzały sa takie,że boje się o wydech...nie wspominając już o policji Więc problem z wolnymi obrotami odpadł ale w zamian mam kłopot z jazdą na wyższych
Ahh te uroki starych samochodów
Pany co tu robić. Z tego co Żółwik mówił to mam gaźnik od Escorta xr3. Po zdemontowaniu ssania dwie górne przepustnicę(od ssania)...są teraz cały czas otwarte. Z racji,że na gażnikach to sie w ogóle nie znam,pytam was jak powinno być prawidłowo?
Aha,przy okazji, za co odpowiada czerwona kontrolka wykrzyknika w nawiasie obok kontrolki hamulca ręcznego? Bo ostatnio lubi mi mrygnąć lub na chwilę zapalić się podczas jazdy. Nie mam instrukcji i jedyne co mi przyszło do głowy to płyn hamulcowy. Ale sprawdziłem jego stan i wszystko jest okej. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:34
|
|
|
Pyros napisał/a: | Aha,przy okazji, za co odpowiada czerwona kontrolka wykrzyknika w nawiasie obok kontrolki hamulca ręcznego? | Zbyt niski poziom płynu hamulcowego. Pyros napisał/a: | Po zdemontowaniu ssania dwie górne przepustnicę(od ssania)...są teraz cały czas otwarte. Z racji,że na gażnikach to sie w ogóle nie znam,pytam was jak powinno być prawidłowo? | Tak ,a rozruch powinny się zamknąć (jak ssanie automat) a po lekkim nagrzaniu silnika otworzyć i stać już pionowo jak teraz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak ,a rozruch powinny się zamknąć (jak ssanie automat) a po lekkim nagrzaniu silnika otworzyć i stać już pionowo jak teraz |
Po zdemontowaniu ssania mam teraz od razu otwarte. Czyli niby okej. W takim razie skąd te strzały i dławienie przy mocnym wdepnięciu? Dodam,że wolne obroty idealne |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:45
|
|
|
Zapłon? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 00:04
|
|
|
Raczej nie miał szans się przestawić. Ja raczej obstawiam gaźnik Będę musiał się chyba udać do jakiegoś dobrego gaźnikowca w Warszawie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 00:09
|
|
|
Jak strzela w gaźnik to znaczy z e zapłon był na uchylonym zaworze ssącym,,, jak w wydech to znaczy że na niedomkniętym wydechowym,,, winy gaźnika bym się nie dopatrywał, albo przestawiony zapłon, albo coś ie halo z zaworami np. złe przerwy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:16
|
|
|
Pyros, - będziesz na YTP ? kurde , chodzi mi po głowie , że to jakaś pierdoła , ale nie jażę co |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 23:03
|
|
|
No właśnie też uważam,że to pierdoła ale przez nią po części nie będzie mnie na ytp. Karwa nawet numeru specjalnie nie zdrapałem, wysłałem zgłoszenie ale niestety nie dam rady. Liczę na Ciebie Żółwik,że obronisz honor mk1/2 Postaram się być na wrześniowym |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 19:30
|
|
|
z mk1/2 jeszcze Roman i Szczepan będą więc nie będzie źle
CO do wizyty na YTP , wziąłbym gaźnik z kolektorem i byśmy zdiagnozowali go przez wymianę , a jak nie to ukł. zapłonowy by się z mojej przełożyło i byśmy znaleźli przyczynę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 22:24
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | CO do wizyty na YTP , wziąłbym gaźnik z kolektorem i byśmy zdiagnozowali go przez wymianę , a jak nie to ukł. zapłonowy by się z mojej przełożyło i byśmy znaleźli przyczynę |
Służę wsparciem - dawaj na YTP bez lękania |
|
|
|
|
|