Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodnica, wentylator

[MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 15:21   

nie przegrzewaj silnika jesli nie zalacza wiatrak!...potem CI odpisze na pw

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 15:35 ]
TSRules napisał/a:
ponad siedem na bank, sprawdź w instrukcji\poszukaj na forum, bo nie chce mi sie tłumaczyć oczywistych rzeczy
nie musze, zalewalem z 15 juz takich, wchodzi 7,1litra

DewREW podaj mi kod silnika z tabliczki naprowadze Cie na problem

ten czujnik to termistor ntc zasilany napieciem 5V sprawdz czy napiecie dochodzi na wtyczke po zaplonie na niego, po odpieciu wtyczki na jego stykach na zimnym silniku (temp okolo 20 stopni ma miec opor 35 do 40 k ohm) w temp 100oC ma miec opor 1900 - 2500 ohm'ów

jako 42 element, to ten czujnik
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 16:49   

u mnie silnik wyglada zupelnie inaczej niz na tym schemacie, albo ja po prostu niewiele na nim widze..

wszedlem pod samochod i jedyny przwod jaki znalazlem od wiatraka rozgałezia sie na dwa, jeden idzie na mase, drugi wiaze sie z peszlem od swiateł (chyba) i nastepnie bokiem , w listwie idize w strone skrzynki z bezpiecznikami. wykreciłem stubke od masy, oczyscilem to miejsce, zakreciłem ponownie, to tyle ile moglem zrobic.

na czerwono zaznaczylem odcinek gdzie "odłącza sie" masa, a na niebiesko cala droge od wentylatora w kierunku bezpieczników.
poza tym nie znajduje tam zadnego termostatu... moj silnik wyglada tak:

a tabliczka tak:

chyba ze numerem silnika jest numer wybity na mocowaniu alternatora, czyli: 98KB-10153-AA B40QC
Ostatnio zmieniony przez DewREW 4 Cze 2011, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 17:29   

wprowadziles mnie w blad z rocznikiem rejestracji auta masz silnik robiony od konca 97 do polowy 98r., zmierz mi opor i podaj

_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 17:40   

hm no nie wiem kiedy był moj silnik produkowany.. wiem tyle ze Endura E 1.3 , a dowodzie rejestracyjnym pisze tylko ze samochod z 99r. Hm, to zdjecie ktore pokazałes to faktycznie to co u mnie pod maska, ale to na co wskazuje zielona strzalka to przeciez IACV, a co to ma wspolnego z moim niedzialającym wiatrakiem? ( z IACV tez mam problem ale to w innym temacie: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=56892
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 17:45   

obok! podpiety pod 38 pin sterownika i mase
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 18:19   

zrobielm sobei tam troche miejsca i wygrzebałem takie dwie wtyczki..

nie wiem gdzie ktora zmierza bo jest tam strasznie slaba widocznosc ze wzgledu na ciasnote i ilosc kabli..
poza tym, jedna z wtyczek, z czerwonym drucikiem byla przez kogos 'robiona', obwiazania jakas slaba izolacja , po jej zerwaniu ukazal sie taki widok:

i przy okazji.. czy taka swiece mozna uznac za do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez DewREW 4 Cze 2011, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 18:49   

Przecież czujnik temperatury jest na wężu! Z tyłu silnika. Szukaj na wężu (co idzie do nagrzewnicy) czujnika z dwoma pinami - to on.

Tu jest czujnik - ozn jako nr 16 i strzałką.

_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 4 Cze 2011, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 18:50   

wiesz jak wygladaja w fiestach IV czujniki wody?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 4 Cze 2011, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 18:53   

ma, podpiety jest pod 30 i 24 pin
to nie trojka
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 19:02   

:rotfl:

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 19:07 ]
to jest schemat jego silnika


HCS'y nie mialy J6B np nie maja :yes:

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 19:12 ]
DewREW napisał/a:
i przy okazji.. czy taka swiece mozna uznac za do wymiany?

nie. swieca jest ok. jest to normalne zjawisko odkladania sie czastek oleju z powietrza przez pole, zjawisko korony z zanieczyszczeń w powietrzu otaczającym świecę, osadzające się na izolatorze w wyniku działania pola elektromagnetycznego
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 4 Cze 2011, 19:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 19:52   

te zlaczki z powyzszych zdjec na obudowach mialy numeracje "21" i "25". cokolwiek to znaczy.
szukajac dalej 'za silnikiem' czegos dwupinowego znalazlem takie cos:

cokolwiek to jest stwierdzilem ze pewnie nie o to chodzi, szukajac dalej, znalalzem przewod do masy, ktory wychodzi gdzies z bloku silnika. a pod nim znow jest jakies gniazdo ale nie bylem w stanie go wyszarpac:

ten waski przewód to ta masa, a ponizej widac jakies gniazdo.
to pewnie tez nie to? jezezli ów czujnik jest po lewej stronie (patrzac od strony kierowcy) silnika, to sadze ze go nie zlokalizuje bo tam jest gaszcz okablowania od instalacji gazowej i nie tylko. mam tego szukac spod samochodu?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:13   

to nie, to elektrozawor oczyszczania, reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego, szukaj czujnika w ukladzie chlodzenia a nie w kole :| to ma mierzyc temp wody a nie powietrze w kole... :)

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 20:21 ]
cos takiego raczej powinno byc, nie koniecznie takiego koloru, moze byc np czerwony --> http://ford.sklep.pl/pl,p...rd,zielony.html
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 4 Cze 2011, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:34   

Pawełos666 napisał/a:
cos takiego raczej powinno byc http://ford.sklep.pl/pl,p...rd,zielony.html
U niego ma inny numer: 98FU 10884 AA (FINIS 1087327) lub nowszy 98FU 10884 BA (FINIS 1104480)
http://ford.sklep.pl/pl,p...ford,szary.html pewnie przez to że ma takie "biedne" zegary.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:50   

jego silnik produkowany byl do maja 98, wiec szary raczej nie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 21:05   

Pawełos666 napisał/a:
jego silnik produkowany byl do maja 98, wiec szary raczej nie
Wg VINu jego fiesta jest z 1999-06-08 - więc silnik na pewno nie leżał przez rok przed montażem. A nawet gdyby ktoś wcześniej wymienił silnik na starszy, to wątpię żeby zminiając silnik zmieniał tez czujniki (bo po co to robić przy takim samym silniku...)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 21:21   

od maja 98 do czerwca 99 silniki wygladaly juz inaczej, on ma konstrukcje od pazdziernika 97 do maja 98, szary czujnik od wrzesnia 98, wiec nie. ewentualnie czerwony moze byc, bo on on byl od poczatku 98 do wrzesnia 98
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Cze 2011, 15:00   

Pawełos666 napisał/a:
od maja 98 do czerwca 99 silniki wygladaly juz inaczej,
Czym się różniły?
Pawełos666 napisał/a:
szary czujnik od wrzesnia 98
Jego jest z czerwca 99 więc TAK.
Kod:
Wg VINu jego fiesta jest z 1999-06-08 - więc silnik na pewno nie leżał przez rok przed montażem. A nawet gdyby ktoś wcześniej wymienił silnik na starszy, to wątpię żeby zminiając silnik zmieniał tez czujniki (bo po co to robić przy takim samym silniku...)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 5 Cze 2011, 16:24   

w nowych silnikach jest czujnik temp i cisnienia bezwzglednego w kolektorze, do tego tylko czujnik temp chlodziwa; krokowiec pod innym katem, prosto bez skosu (pod katem 90o)

w starych miernik masowego przeplywu powietrza, odzielnie czujnik temp powietrza i czuinik temp czlodziwa; 5 rodzaji endur bylo przez te lata co robili te silniki

a wezmy np fieste z 2000r, (z tym najnowszym)
nie widze tu czujnika temp w kolektorze...


kolega wczesniej wklejal zdjecia gdzie widac cos wystajacego z kolektora, wiec mysle ze to jednak ze mamy do czynienia ze starsza wersja silnika, silniki nie sa produkowane przez 1 dzien, mysle ze robi sie to pare miesiecy i raczej tez rok nie leza, albo po prostu oparty na konstrukcji z tych lat a wykonany pozniej, nie mam pojecia, zwroccie uwage na dolot...


jesli chodzi o ta bude i kod silnika na tabliczce to pod znaczkiem forda jest literka E i w drugim okienku pod znaczkiem forda cyfra 4 czyli J4.., kod silnika wybity jest na prawo za kablem 4 cylindra przy srubie ostatniej od kolektora (ta najbardziej na prawo najwyzsza z brzegu), ponizej jej jak sie na nia patrzy jest takie plaskie miejsce na silniku gdzie wybity jest kod
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Cze 2011, 19:39   

nie wiem. ja nie widze tam zadnego kabla od cylindra, z tylu silnika nic nie da sie zobaczec, pewnie trzeba cos porozkrecac zeby zrobic sobie miejsce, kable itp wszystko zaslaniaja, tyle ile moglem wyogladalem silnik do okola ale nic nie widze, na roznych czesciach sa rozne cyferki powybijane. moze jutro bede mial czas wejsc pod samochod to poogladam od dolu chociaz tam tez wiele nie widac.
poza tym przesledzilem gumowe rury od chlodnicy i na zadnych nic niema poza zaciskami, jedna poza tym wchodzi gdzies w silnik..
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Cze 2011, 19:54   

DewREW, zobacz w tym miejscu:

_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.