| [MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  11:12   [MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie pali na czwarty cylinder, zapewne dlatego że jest słaba iskra lub w złym momencie. Cewka podmieniona i było to samo, kable WN wymienione, świece wymienione, napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie. Gorszym problemem jest dla mnie to, że na gazie, szczególnie jak się rozgrzeje traci na mocy, a przy przyśpieszaniu nie dość że się dławi to jeszcze strzela w gaźnik albo w wydech, ciężko powiedzieć w co bo to tylko podczas jazdy się dzieje, słychać takie syknięcie i szarpnie. Daję do mechaniki ponieważ na benzynie też się tak zdarza ale rzadko. Macie jakieś pomysły? |  
				| _________________ 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Sie 2011,  13:04, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  11:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Środkowy pin do masy i takie napięcie? Zamień cylindry miejscami parze,,, jak kompresja na silniku? 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  11:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | nom i po dwóch stronach po 10,6V, kompresja po 9 na rozgrzanym |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  12:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | matrix-1990, na cewce nie masz napięcia po 2 stronach, tylko jest jeden przewód zasilający (bodajże środkowy) i trzeba zmierzyć napięcie między nim a masą pojazdu,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  18:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale po bokach masz od masy i właśnie do tych mas patrzałem, no jak chcesz to sprawdzę do karoserii, jutro zobaczę z podmianą kabli, a dzisiaj zauważyłem że na benzynie szarpnie i strzeli w gaźnik jak jest rozgrzany i jak próbuję szybko ruszyć z dobrze dobraną ilością gazu, żeby nie strzelił muszę przygazować ciut |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  18:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | pokaz co masz pod maską   93 rok i gażnik?
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  18:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | no wtrysk ssania ręcznego raczej nie ma  a nie chce mi się gibać specjalnie z aparatem na dół żeby zwyczajnego hcs'a pokazać |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  19:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | moze edis padł sprobuj podmienic
 i czujnik wału korbowego
 pokaz kotku co masz w srodku
   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  20:05 | 
 |  
               | 
 |  
               |   
 tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem
  czujnika wału korbowego gaźniki nie mają  z ESC właśnie się zastanawiam, no ale jeden zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1, w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | bo ten 1 plus rozdzielony jest na dwie cewki a te są sterowane masą, dlatego masz dwie masy i jeden plus
 przewody sprawdzałeś?
 i pytanie do JOE
 da się zastapic esc przez DIS?
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  22:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | koledze chyba nie chodzilo o sterowanie cewka a rozdzieleniem wyjsc z cewek na przewody WN 1 i 4 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2011,  22:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam 94 i gaźnik 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | 93 rok i gażnik? | 
   NA foto jest gaźnik, 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem | 
 Mają 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | czujnika wału korbowego gaźniki nie mają | 
 Tego gaźniki akurat nie maja 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | z ESC właśnie się zastanawiam | 
  EDIT: Mają, pomyliłem z EEC   Zamień je miejscami i zobacz co będzie,,, 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | den zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1 | 
 Na środkowym pinie jest 12V na zewnętrznych jest masa, sterownik zapłonu czy komputer na zmianę odcina masę raz z jednej raz z drugiej strony (chodzi o wtyczkę), zanik napięcia w cewce powoduje zmianę pola magnetycznego (tez jego zanik) a to powoduje indukowanie się wysokiego napięcia na drugim uzwojeniu którego końce są podpięte pod świece, dlatego iskra jest raz na 2 cylindrach a potem na drugich dwóch i tak na zmianę,,, 	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus? | 
 ESC to układ sterujący zapłonem dokładnie ESC-III (w mk1 1,6 był ESC-I a w mk2 było ESC-II),,, eDIS z tego co wiem to jedynie moduł wykonawczy sterujący cewką a sam jest sterowany przez EEC, samodzielnie nie będzie wiedział co zrobić, ESC do pracy poza zasilaniem i podłączoną cewką wymaga jeszcze czujnika położenia wału,,, i powinien silnik odpalić (na gaźniku oczywiście lub na LPG) do szczęście przyda się czujnik temp silnika i podciśnienie w kolektorze (EEC ma zawsze osobnego MAPa a ESC ma wbudowanego tak samo jak moduł wykonawczy DIS dla cewki, przy EEC może być albo w środku kompa albo jako osobne pudełko),,, więc co rozumiesz przez zastąpienie ESC modułem DIS 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | da się zastapic esc przez DIS? | 
 
 matrix-1990, sprawdź czy masz na kole pasowym nacięcie oznaczające GMP i jak jest to poszukaj gostka z lampa do ustawiania zapłonu, nich Ci sprawdzi, bo co prawda zmienić momentu zapłonu się nie da, ale stroboskopem da się sprawdzić czy równo podaje iskrę,,,
 
 Druga sprawa jak by Ci się chciało zdjąć górę puszki filtra i zrobić foto, i kolejne z odsuniętym mixerem od gazu by gaźnik było widać,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  09:50 | 
 |  
               | 
 |  
               |   
 Dobra więc, zamieniłem kable na świecach 4 z 1 i iskra była lepsza na 4 cylindrze, ale mimo tego dalej na 4 cylindrze nie palił. Zauważyłem jeszcze coś, na kolektorze dolotowym w miejscu, które właśnie dochodzi do czwartego cylindra jest chyba podczepiony mapsensor i tam widzę, że ta rurka jakby pękła, ciężko pokazać bo graty od lpg mi zasłaniają ale mniej więcej widać
 
  |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  09:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | matrix-1990, Ty tego nie pokazuj, to to uszczelnij   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  09:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | a to będzie przyczyna czy jeszcze nie wiadomo?   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  11:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | matrix-1990 dopóki tego nie naprawisz to się nie dowiesz... do roboty!   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  12:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok zaizolowałem no i wygląda że to było to  teraz pali na wszystkie 4 cylindry, jeszcze dwa pytania: 
 Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka.
 
 I wiecie może jeszcze jaka przyczyna może być że na 2 i 4 kablu jest słaba iskra? Tzn mimo tego że słaba to pali ok, ale na 1 i 3 po prostu mocniejsza jest o wiele
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  14:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | matrix-1990 napisał/a: |  	  | Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka. | 
 jakiego bębenka?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2011,  17:06 | 
 |  
               | 
 |  
               |   
 takiego
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2011,  10:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | To normalny waż na psisk, chyba ze ktoś kiedyś błysnął i go przykleił... pewnie starczy na długość, obetnij przy przerwaniu, zeskrob resztki z króćca i nasuń ponownie |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |