[MK4] Fiesta zgasła i nie można jej odpalić. |
Autor |
Wiadomość |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 21:46 [MK4] Fiesta zgasła i nie można jej odpalić.
|
|
|
Witajcie
Jak w temacie, odpalilam ruszyłam zgasła i juz nie odpaliła.
Domyślam sie, że przyczyn może być bardzo dużo.
Podpowiem, że od jakiś 2 m-cy dławiło mi się troszkę autko i ewidentnie silnik chodził nie równo. Z tego co doczytałam mogą to byc objawy pompy paliwowej.
Jak przekręcam kluczyk w stacyjce ani nie mruknie nic... radio światła działają (paliwo też mam) co to mogło sie stać? Miał ktoś z Was podobny problem??
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Maj 2011, 07:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 22:23
|
|
|
piszesz że nie mruknie czyli rozrusznik nie kręci? |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 23:06
|
|
|
Ja ostatnio miałem podobnie... Tzn nie odpaliła wcale... Tylko kilka suwów powoli. Musiałem ją z kopa odpalić i potem przechodziła trochę tak z 10min. No i od tamtej pory... Odpukać... Zapala. Ja u siebi przewidyje słaby akumulator mimo, że jak zapalałem światła to świeciły jak przy zapalonym silniku... Możesz mieć jeszcze jakąś przerwę w obwodzie... A jak nie to może w rozruszniku się szczotki skończyły? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
elmek13

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 46 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 23:14
|
|
|
Albo słabe aku, albo rozrusznik, szczotki przeważnie zdechły. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 00:06
|
|
|
Nie rozrusznik nic kompletnie. Akumulator raczej jest ok choć zimą jak kilka dni stała musiałam odpalać na kable... Jutro mam nadzieje ze coś sie dowiem bo jak narazie szukam mechanika ktory mi ja odholuje
Praktycznie jak krece to nic sie nie dzieje. |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 01:08
|
|
|
ale to krecisz czy nie krecisz? ja mialem taki wlasnie problem ze po przekrecniu kluczyka było takie "cyk" i nic poza tym. mechanicy powiedzieli ze rozrusznik, wykrecili, poczyscili czy cos w tym stylu, zmienili jakies kable i teraz jest okej, poki co... |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 01:09
|
|
|
aneta, zanim wydasz kase na mechanika posluchaj rad kolegow, masz pewnosc 200 % ze nie aku ?? ze rozrusznik ok ?? az tak dobrze sie znasz ze dajesz gwarancje ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 14:52
|
|
|
jak krece kluczykiem nie ma nic ani "cyk" - już nie raz próbowałam odpalic na rozładowanym akumulatorze i pamiętam, że bylo takie cyk własnie ale tym razem kompletnie zero reakcji tylko radio sie załączyło. jakby umarł ale to było tak ze ja odpaliłam ruszyłam i nagle zgasł nagle i już nie mogłam odpalić właśnie. Dziękuje, że drążycie temat, to bardzo miłe. A tak czy owak musiałam oddać do mechanika bo sama nie naprawie niestety. Mam nadzieje, że będzie rzetelny.
A być może akumulator za nic nie dam głowy...:-) |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
jery13

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 25 Maj 2011, 22:52
|
|
|
Nie można także wykluczyć przekaźnika albo bezpiecznika . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 00:53
|
|
|
tak licze na bezpiecznik |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 10:56
|
|
|
Nie rozumiem jednej rzeczy. Wchodzisz na forum, zadajesz pytanie, dostajesz odpowiedzi, ale i tak nie zamierzasz przy aucie kiwnąć palcem, tylko oddać je do mechanika. Mechanik i tak będzie miał gdzieś to co ty do niego mówisz, i zrobi po swojemu. Po co więc? Pomijam już fakt, że akurat bezpieczniki, to można sobie samemu sprawdzić... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 11:29
|
|
|
co Ty, kobieta nie sprawdzi..., nie wie gdzie są... popsulas cos i nie ma cyk, jakis przekaznik nie cyka, wiec sie nie cykaj, bo to jakis drobiazg, tak przynajmniej najczesciej bywa ze jak naprawiam auta, to znajduje jakis bezpiecznik przepalony i nie dziala przekaznik, jesli rozrusznik kreci i ma iskre to czego nie ma? sprawdzalas swiece czy mokre? Mechanik pewnie nawet nie bedzie musial miec schematu instalacji silnika w rekach, bo problem zapewne blachy tak jak pisza wyzej koledzy sprawdzi bezpieczniki i przekazniki w skrzynkach. Zdaj relacje co sie stalo. ale ja np nadal nie wiem czy krecil rozrusznikiem czy nie... nie napisalas chyba... nie wiem, jesli zaplon sie nie swieci nawet tylko 1 pozycja kluczyka to raczej nie bedzie krecil rozrusznikiem, obstawiam ze nie masz wogole napiecia glownego - zaplon, bo zgasl w czasie jazdy, wiec nie kreci rozrusznikiem co nie? i zadnych lampek nie widzisz? tylko radio zaczyna grac jak przekrecisz kluczyk na 1 pozycje? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 14:30
|
|
|
Do Kamila Wolskiego - pisze bo mam takie prawo:-)
Pawełos666 jak przekrecam kluczyk radio zaczyna grac i wszystkie lampki sie świecą na liczniku. A oprócz tego zadnej innej reakcji. Dzękuje Pawełos za zaangażowanie. Na 100% dam Tobie znac jaka była przyczyna trj awarii. |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 14:40
|
|
|
a rozrusznik nie kreci? nie znam na pamiec schematu od tej fiesty, ale nie obstawialbym ze to rozrusznik jak pisza wyzej... mozna by zrobic zwarcie na nim jakims metalem, zeby sie upewnic czy aku ma sile krecic, ale jesli zgasla to znaczy ze uklad zaplonowy przestal pracowac i reszta i ze plusa po stacyjce na rozrusznik takze brak nawet jakby go probowal odpalic z drugiego plusa, takze nic to nie da i gdzies padl glowny bezpiecznik albo przekaznik za stacyjka |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 16:21
|
|
|
aneta, aneta napisał/a: | Do Kamila Wolskiego - pisze bo mam takie prawo:-) | Podobnie uważa Taki Jeden Mały, co rok temu było Ich Dwóch... |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 17:05
|
|
|
Ale od jakiegoś czasu silnik mi bardzo nie równo chodził na małych obrotach, gdzies doczytałam ze podobne sa objawy przy awarii pompy paliwowej. A i ona mi strasznie duzo pali 10/100 na trasie... moze 9. Wymieniłam świece ale to nic nie dało, jak jej nie przeciągne i za wcześnie wrzucę wyższy bieg to mi coś strzela..;-) nie wiem może mozna to jakoś razem powiązać??
[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 17:06 ]
bojarek napisał/a: | aneta, aneta napisał/a: | Do Kamila Wolskiego - pisze bo mam takie prawo:-) | Podobnie uważa Taki Jeden Mały, co rok temu było Ich Dwóch... | ja nie mam bliźniaczki - a szkoda ;-) |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 19:04
|
|
|
jak nie kreci rozrusznikiem to to nie jest mechaniczne uszkodzenie pompy... jesli nie kreci rozrusznik to po prostu nie ma plusa za stacyjka, miedzy innymi nie trafia on na rozrusznik do tego nie ma ma wtedy iskry i ogolnie napiecia w calej instalacji sterowania silnika, od czego prawdopodobnie zgasla. wystarczy 1 przekaznik szlak trafi i objaw jak wyzej |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
aneta
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączyła: 12 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 19:23
|
|
|
To dobrze, uspokoiłeś mnie, bo z tego co się orientuje pompa troche kosztuje. Chciałabym mieć taką wiedzę o autach - jestem pod wrażeniem:-)
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 19:27
|
|
|
a akumulator nie rozladowany? latwo odpalila ostatni raz? jesli chodzi o wiedze o autach to jestem po prostu elektromechanikiem i umiem odczytywac miedzy innymi schematy sterowania silnikami, zajmuje sie praca przy przekladaniu silnikow, wiedze na temat mechaniki aut to maja tu np Żółwik Tuptuś, Fordon, JoeMix, diodalodz i reszta ktorzy maja zawod mechaników lub siedza w tym po uszy, ja nie mam zielonego pojecia o robocie silników od strony mechaniki, umiem wyjac i wsadzic, więc nie przesadzaj kolezanko |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 19:51
|
|
|
Jak tam immobiliser? Jak włączysz zapłon, to dioda przy zegarku gaśnie? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|