  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Przesunięty przez: szynszyl 5 Cze 2011,  09:24		 | 
	
			[MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2011,  07:16   [MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, jestem po wymianie głośników  i montażu skrzyni w bagażniku. Głośniki jakie zakładałem na przód to Hertz DSK 130. Aktualnie wróciłem do fabrycznych, bo od tych Hertzów się to wszystko zaczęło, tzn. pewnego dnia, włączam radio a tu zaczęły się trzaski. Myśląc, ze to wina głośników, wymieniłem je na stare. Problem nie zginął. 
 
Koledzy tutaj, naprowadzili mnie na trop radia. Więc podjechałem do znajomego i wstawiliśmy jego, grało grało, trzeszczało i się wyłączyło. Co się okazało, spaliło się. Tak więc wina stoi po stronie kabli. Czy to może być zwarcie? 
 
Dodam, że jak opuszczam szyby (elektryczne), w CB RADIU słyszę bardzo głośny szum, czy to masa?
 
 
Teraz napiszę jak to wszystko podłączyłem:
 
Głośniki: 
 
- a więc, jest to system odseparowany (niestety), i żeby to wszystko podłączyć, koledzy z forum podpowiedzieli, że muszę plus od tweetera i plus od woofera, podlaczyć do kabla plusowego, który pojawił się po odcięciu kostki. Z minusem zrobiłem tak samo.
 
 
Wzmacniacz i skrzynia:
 
- przeciągnąłem od akumulatora kabel, grubości 5,5 mm2. Podłączyłem pod wzmacniacz, i z początku ładnie pukało. Masę od wzmacniacza podłączyłem pod klosz tylnej lampy. Wzmacniacz się nie spalił, skrzynia tak samo.
 
 
Oto fotki mojego sprzętu jaki posiadam:
 
Głośniki: Hertz DSK 130 http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
 
Radio: Clarion DB178RMP http://www.audiophile.pl/...-DB-178-RMP.jpg
 
Wzmacniacz: Magnat 22HQ
 
Skrzynia: Magnat Edition B33
 
 
Na zakończenie napiszę, że jedynymi kablami, jakimi się bawiłem, to odcięcie kostki, podłączenie czinczów i auto anteny oraz podłączenie zasilania wzmacniacza. 
 
Nie odłączałem wtedy radia.
 
 
Czy któraś z tych rzeczy mogła spowodować zwarcie, lub coś innego?
 
 
Pozdrawiam Łukasz. 
 
 
[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 08:39 ]
 
Nie dodałem, żebyście jakiś namiar podali, przy czym szukać tej usterki, bo przejrzałem wszystko to, z czym miałem styczność i to co rozbierałem, zaizolowałem wszystko jeszcze raz i juz nie mam pomysłu, gdzie to się mogło wszystko stać. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Blackknight88  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 36  Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2011,  11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               stary 5,5mm^2 kabel do wzmacniacza -,- ? taki się ładuje do RADIA, a nie wzmacniacza.
 
 
Przewód zasilający wzmacniacz musi się pewnie nieźle grzać. Daj standardowy do zasilań w Car Audio czyli 20mm^2 (pewnie wystarczy 12mm^2, ale lepiej dać więcej) podłączając w ten sposób : 
 
 
akumulator (+) -> (krótki odcinek powiedzmy 20-30cm) do bezpiecznika 60A (kupując zestaw przewodów będziesz miał go w zestawie) -> dalej od bezpiecznika progiem do wzmacniacza w bagażniku (pewnie tam go masz) 
 
 
przewód (-) od wzmacniacza -> masa od świateł tylnych.
 
 
Radio podłącz na krótko od akumulatora przewodem nawet tym 5mm^2 (choć lepsze byłoby 6mm^2) zarówno (+) jak i (-) - jeśli to wyeliminuje trzaski przy poruszaniu szybami, a przede wszystkim przy włączonym silniku to oznaczać będzie, że może być kiepskie połączenie alternatora albo kiepska masa.
 
 
BTW zestaw odseparowany podłączamy PRZEZ zwrotnicę ! a nie łącząc tweetery i nisko-średniotonowe równolegle i potem pod radio -,-.
 
 
http://allegro.pl/dietz-2...1606240860.html
 
 
tu masz przykład takiego zestawu przewodów zasilających. 
 
 
Od wzmacniacza na skrzynię daj przewód 4-4,5mm^2 z miedzi beztlenowej OFC | 
             
						
				_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
 
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
 
.:Programowanie sterowników PLC:.
 
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
 
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2011,  11:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Powiem tak, te przewody już są nieaktualne, bo zdemontowałem. Zamówiłem sobie Dietza 10 mm2. 
 
Bardziej mi chodzi o to, czy takie kable mogły spalić mi radio? Czy tez może pogmatwałem coś z samym podłączeniem? 
 
To jest na 100% wina kabli. Kolegi radio podłączyliśmy, bez skrzyni i wzmacniacza, tylko na standardowych głośnikach, i radio się spaliło.  
 
Bardziej mi chodzi o to, mniej więcej w jakich miejscach szukać zwarcia lub usterki. Może miał już ktoś z was taki przypadek.? | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |