| [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2011,  18:48   [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :] |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Maj 2011,  19:20, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2011,  19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2011,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bojarek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 78
 Dołączył: 13 Lip 2010
 Posty: 153
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  08:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | majdanos: Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola 	  | majdanos napisał/a: |  	  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 
  ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 [ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
 drzeniow,
 Bo miałeś ustawione ubogawo... 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. | 
 |  
				| _________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bojarek napisał/a: |  	  | drzeniow napisał/a:
 tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
 Bo miałeś ustawione ubogawo...
 | 
 
 Albo za bogato.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | majdanos   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/71KM
 Imię: Wiktor
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Sie 2010
 Posty: 73
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bojarek napisał/a: |  	  | majdanos: Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega  JoeMix,  potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola 	  | majdanos napisał/a: |  	  | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | 
  ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu. 
 | 
 
 zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  14:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bojarek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 78
 Dołączył: 13 Lip 2010
 Posty: 153
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | van81, Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... 	  | van81 napisał/a: |  	  | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
 | 
   |  
				| _________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2011,  15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bojarek napisał/a: |  	  | van81, Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... 	  | van81 napisał/a: |  	  | druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
 | 
   | 
 
 W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |