| 
		[MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  11:16   [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika 1.25 ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bojarek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 78  Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  11:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aspirek: A jaki jest aparat zapłonowy dla silnika 1,25? | 
             
						
				_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  11:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | oj mi chodzi o kąt który ustawiamy przy wymianie rozrządu jak mamy zapięte wałki rozrządu na gmp na 1 tłoku to jaki kąt jest na wale przed gmp tłoka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  11:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WTF??
 
Wałki się BLOKUJE
 
jak nie wiesz OCB to sie lepiej nie bierz za wymiane rozrządu...    | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  12:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  | Wałki się BLOKUJE  | 	      Dodatkowo pewnie są znaki na których trzeba zablokować,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  12:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zresztą jak robię komuś rozrząd to i tak machnę farbą albo mazakiem swoje znaki co by sie nie ukisić 
 
generalnie ustawia się na znaki... 
 
albo tłok w maksymalnym gornm połozeniu i zakładamy pasek
 
zeby ustalić GMP tłoka przydałby sie czujnik zegarowy | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  15:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               otóż to że ustawiałem na zegar z bratem który już to robił kiedyś ale jest pytanie czy wymiar trzpienia blokującego u was się sprawdził bo np. u mnie dokładny wymiar okazał się bzdurą przy 1 wymianie bo się wyłamał i miche trzeba było odkręcać aby go wyjąć minął się z przeciwwagą wału teraz zastosowałem grubszy na tyle aby tylko wszedł generalnie można powiedzieć że to śruba ;p 
 
 
A więc jeśli miał bym znów zblokowane wałki i zamontował trzpień to czy skręcać do trzpienia czy nie ?
 
 
12mm gwintu i sama końcówka 26mm
 
 
ps na kółku od paska osprzętu żadnych znaków nie było ! miałem w ręku czyściłem i nic nie znalazłem o to koman poza tym jak tam ktoś umieści znaki jak tam i kółko od osprzętu i rozrządu jest montowane na gładko oprócz opcji znaczenia samemu markerem przy gmp tłoka na 0 stopni opcji nie widzę a jeśli nikt nie zna kątu aby można było to sprawdzić po skręceniu to niech nie pisze | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Aspirek 8 Kwi 2011,  16:23, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | książkę posiadam z niej mam wymiary wszystkie ale nie ma tam nic o kącie wyprzedzenia zapłonu ;] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A co ma być o kącie wyprzedzania zapłonu,,, to wartość z układu zapłonowego silnia a nie rozrządu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bo zrobiłeś podstawowy błąd...
 
zanim zdjąłeś pasek trzeba było sobie zaznaczyć punktakiem połozenie kółka i wału
 
czujnik zegarowy załatw wkręc w głowice i tak ustawisz
 
co Ci da kąt wyprzedzenia skoro nie masz znaku odniesienia? | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kurcze to teraz sam nie wiem jak to zrobić skręcę wg. zaleceń z książki i się zobaczy ale z tego co badaliśmy to było by tak że zgrały by się martwe punkty tzn. że i tłok i wałki były by w gmp co wg. mnie było ok ale brat mnie wybił z tego zdania ;p | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na pierwszym cylindrze tłok w górnym położeniu, blokujesz wałki płaskownikiem wtedy skręcasz rozrząd. Kwestia tego, że w ten sposób nie masz zblokowanego wału i ciężko skręcić dolne koło i do tego właśnie służy blokada. Można spróbować zblokować na kole zamachowym po wyjęciu rozrusznika. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i wielkie dzięki ;] o to mi chodziło aby ktoś potwierdził czy blokada zdaje egzamin bo wg. tego co podaje książka zrobię oczywiście poprawiając błąd w długości gwintu bo tam podali 120mm i 26 mm sama końcówka w co nie wieże ;p a zablokuje dodatkowo kluczem który dorobiłem do odkręcania kółka 
 
 
Właśnie apropo tego koła zamachowego to tu kiepsko bo trzeba rozrusznik wyjmować tak jak mówiłeś 
 
 
Ojcu jak pasek pękł w peugocie ;p to właśnie tam się blokowało poprzez wizjerek do koła zamachowego tam też miałem wesoło bo pekł wałek rozrządu z tond tak szybka wymiana po 5 latach i małym przebiegu ;] poza tym wymieniłem pompę wody bo już skrzypiała 
 
 
a ps jak już jest temat to nie będę śmiecił co sądzicie o tych gratach co wsadziłem 
 
 
Pompa hepu Rolka ruvla pasek contitech olej castrol magnatec | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  21:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do blokowania wału jest jakaś dziura zakręcona śrubą coś mnie świta,,, i ta blokada w książce jest do tego. Jak tłok masz w górze a nie pasuje to zrób jeszcze jeden obrót wału. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  22:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | JoeMix, tą śrubą nie blokuje się wału do odkręcania śruby! Jeśli tak zrobi, to może ją później tylko wyrzucić. Ona służy tylko i wyłacznie do zablokowania wału podczas ustawiania rozrządu. W sumie to ona nawet nie blokuje, tylko wał się o nią opiera. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  22:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A kto mówi ze ta śrubą się blokuje wał do odkręcania? jeśli tak zostało to odczytane to nie o to mi chodziło, śrubą się blokuje wał chyba przy nakładaniu paska tak? Żeby odkręcić śrubę na kole pasowym to chyba najlepiej porządnym oczkowym założyć i młotkiem stuknąć, bez blokowania wału puści,,, przynajmniej ja tak zawsze odkręcałem,,, (ostatnio w 1,4 jak mi rozrząd strzelił) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2011,  07:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a więc jeśli chodzi o to to trzpień opiera się o przeciwwagę wału natomast dzięki niej się nie odkręci bo przecież odkręcamy w 2 stronę 40nm i 90stopni w sumie się dokręca to nie wiem jaki moment był by przy odkręcaniu ale wygieła by się w chińskie 8 ;p 
 
Rozrząd wymieniony olej wymieniony świece nóweczki nowy tedexik zalany i pompa nowa także "sezon" mogę rozpoczynać    pozostało mi tylko do wymiany zawieszenie niestety    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2011,  07:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odpaliłeś go czy nie? | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Aspirek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2011,  17:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odpaliłem i jest ok poprawiło się co miało poprawić ale zato spieprzyła się wg. mnie przepływka bo dławi się przy szybkim wciśnięciu gazu to samo z odłączoną przepływką więc to chyba ona 
 
Bo rozrząd jest ustawiony na gmp do 0.01 mm    3 razy sprawdzałem ;p | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |